Dit Matador-moment?

[QUOTE=MiSi;936687]Jeps! Det er noget af det, der giver fornøjelse hver gang.
Lidt som i “Jagten på Røde Oktober”. For hver gang, man ser den, dukker der nye hentydninger op ;)[/QUOTE]

ååh de mngler jeg stadig at se. Jeg har den endda på video (jeg tror ikke engang det er DVD men gammeldags video) nu får jeg mere og mere lyst til at se den… et par gange… :slight_smile:

Og så er Sean Connery jo med i den… en god grund til at se den mere end én gang :wink:

Jeg elsker den scene hvor Musse præsenterer sit nye spirella :lol:
og Viggo Skjold Hansen siger noget i retningen af:
Så kan du godt rulle gardinet ned igen :tihi:
I det hele taget er Viggo og Musse nogle fantastiske karakterer.

Min mor, mine søstre og jeg har altid den scene i baghovedet, når en af os viser noget nyt tøj frem, og der kommer altid en “Matador-bemærkning” a al Viggo Skjold Hansens :høhø:

[QUOTE=DK Lindvig;936739]Jeg elsker den scene hvor Musse præsenterer sit nye spirella :lol:
og Viggo Skjold Hansen siger noget i retningen af:
Så kan du godt rulle gardinet ned igen :tihi:
I det hele taget er Viggo og Musse nogle fantastiske karakterer.

Min mor, mine søstre og jeg har altid den scene i baghovedet, når en af os viser noget nyt tøj frem, og der kommer altid en “Matador-bemærkning” a al Viggo Skjold Hansens :høhø:[/QUOTE]

:lol: JA!

“Musse musse… Glæden er jordens gæst idag… Hvad fanden skal du i krig?” :lol:

[QUOTE=DK Sugieh;936741]:lol: JA!

“Musse musse… Glæden er jordens gæst idag… Hvad fanden skal du i krig?” :lol:[/QUOTE]

:lol:

også en af mine ubetingede favoritter :slight_smile:

Hvis vi tager første afsnit som lige er vist, så der to yndlingsscener for mig i det afsnit:

Grisehandler Larsen der går hen til Arnesen der står og snakker med Fru Møghe og siger, at deres hunde vist har hygget sig. Og en lille rum tid efter møder Hr. Varnæs og Arnesen der står og snakker og hilser “Hr. Bankdirektør” og kigger på Arnesen " Svoger" …de små finurligheder fra den figur er så jeg lige knækker sammen af grin :smiley:

[QUOTE=Battlestar;936438]jeg har også serien :slight_smile:

jeg holder da gerne marathon en weekend med overnatning og chips og slik og kager og hygge og masser af misser der lægge sig på fjernbetjeningerne

så kan vi lægge madrasser og dyner og puder og sækkestole og hygge stole over det hele og bare klumpe om serien :)[/QUOTE]

DET kunne være så HYGGE!!!

det kunne det i hvert fald :slight_smile: store pletter af hygge rundt om i sofa og på gulvet… med meget mis på gg :slight_smile:

det ville jeg elske at lægge hus til :slight_smile:

Efter jeg fik hjerneskade må man godt nok sige, at jeg går i seng, når jeg ikke kan holde ud det hele ud mere - som Maude. :ups: :klapper:

Ellers synes jeg selv at jeg er ret frisk og pragmatisk, som de mere aktivt handlende karakterer i serien. :tihi:

Fru Muremester Jessen: “Det er ikke fordi jeg har lyst…men jeg trænger!!!”
Birgitte Grå til Jørgen Varnæs mens hun nedladende kigger på Fru Muremester Jessen: “Nå jeg var ellers bange for du havde skiftet til fruestørrelse!”
Misse" Jeg draaager!"

[QUOTE=MoMo;936756]Hvis vi tager første afsnit som lige er vist, så der to yndlingsscener for mig i det afsnit:

Grisehandler Larsen der går hen til Arnesen der står og snakker med Fru Møghe og siger, at deres hunde vist har hygget sig. Og en lille rum tid efter møder Hr. Varnæs og Arnesen der står og snakker og hilser “Hr. Bankdirektør” og kigger på Arnesen " Svoger" …de små finurligheder fra den figur er så jeg lige knækker sammen af grin :D[/QUOTE]
Og apropos hunden og første afsnit: Vicki, der smider hunden i skødet på Arnesen, der bærer den videre til Schwann, der straks ekspederer den til yngstemanden - der desværre ikke kan give ‘aben’ videre til nogen, og derfor selv må på luftetur. Alt sammen uden et ord - hierarkiet eksemplificeret på bedste vis. Og meget, meget morsomt. :smiley:

[QUOTE=Battlestar;936438]jeg har også serien :slight_smile:

jeg holder da gerne marathon en weekend med overnatning og chips og slik og kager og hygge og masser af misser der lægge sig på fjernbetjeningerne

så kan vi lægge madrasser og dyner og puder og sækkestole og hygge stole over det hele og bare klumpe om serien :)[/QUOTE]

Det lyder VILDT hyggeligt!

Nogen der ved om serien fås med engelske undertekster. Jeg ville så gerne sende den til USA

DVD versionen fåes med både danske, tyske, engelske, norske og svenske undertekster :slight_smile: Men er det til USA så skal du være sikker på at det er en version tilpasset til deres system :slight_smile:

… eller at modtageren har en kodefri DVD-afspiller :wink: Det er som regel ret nemt at “cracke” en DVD afspiller… Jeg har da amerikanske DVD’er der fint kan afspilles, selvom de er NTSC og ikke PAL.

Men det er rigtigt at man skal huske den lille detalje.

OG sørge for at få den version der har engelske tekster, det har den første ikke (jeg har lidt af hvert, de fleste er ikke med engelske tekster, men en eller to af dem har :))

[QUOTE=Margrethe;936527]Jeg elsker også matador og har nok set serien 20 gange…

mit ynglingsmoment er der hvor Daniel også får en pony af mormor “fordi han er en go dreng” - hvor Daniel så siger " jeg ville nu hellere have haft den af far" … Den serie er så fantastisk på sååå mange niveauer!![/QUOTE]
Det også bare mit yndlingsmoment

Åh, Matador - min absolutte yndlingsserie, som jeg selvfølgelig har på DVD og stort set kan udenad:)
Favoritreplikken kommer fra dr. Hansen, da der er problemer med forurening fra garveriet: “For min skyld må de jage mig ud af byen - bare de ikke smider mig i fjorden!” Helt tørt.

Venligst
Dorthe

[QUOTE=HeroldDesign;936983]
Misse" Jeg draaager!"[/QUOTE]

Ja! Det var nok også den jeg ville ha’ nævnt. Det er efterhånden rigtig mange år siden jeg har set den serie - men den replik husker jeg bare :lol:

og hendes indignerede udtalelse … “og så under billedet af lillemor” :smiley:

Angående kiksere, så remsede Søndagsavisen 14 (mener jeg, det var) punkter.
Den ene var her i første afsnit, hvor farverne på oberst Hackes bordkort i starten havde nogle farver og senere andre farver.

Men pyt, jeg elsker den serie og vælger lige som mange adspurgte at se næste afsnit frem for landskampen.

For Matador-afhængige er der forresten et godt site her: http://www.matadoronline.dk/site/

Og så blev jeg lige mindet om en fantastisk scene, nemlig den hvor Mads siger, efter han har jaget Daniel og hans ven ud, at “han er jo syg i hovedet” - og Ingeborgs rasende “Syg i hovedet? Det er DIG der er syg i hovedet! Hvad er du for et menneske?”

nåh ja og den lille scene hvor hun går tur med Baronen efter at hun er kommet hjem igen… og jeg i al fald altid har syntes der lå nogle meget dobbelttydige undertoner dér… for HVOR godt kender de to hinanden?

Jeg har ikke set serien siden jeg var lille og kan desværre ikke huske meget andet en Kvik og “Det en tysker!” så jeg ville elske en maraton weekend :slight_smile: