DK ChiCha's A-kuld 2018 Maine Coon

Ja det blev så en meget ‘munter’ nat.
7 killinger på 8 uger og 2 dage i fri leg over hele huset :joy::joy:

De har haft en fest, men ikke alle lydene lød hmmm helende… :wink::joy:

Theodoristen har ligget i skjul i min seng hele natten, her til morgen fik vi besøg af de små hærgere :heart_eyes:

10 Synes om

Åååh de går jo lige i hjertet :two_hearts: og sikke sød onkel Theodor er :heart_eyes:

1 Synes om

My Heart belongs to Theodor :heart_eyes: lillemissen er bestemt også cute. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Venter på Godot… :joy:

12 Synes om

Amen en flok så skøn :kissing_heart: der bliver sku da tomt når de små flytter! :tihi:

1 Synes om

Jeg har gået og kigget efter et telt og bolde til de små, men syntes ikke lige jeg kunne finde nogle til en pris jeg ville være med til.
Var i Aldi dd og så tilfældigvis denne ‘hule’ med 250 bolde og til kr 199 var det lige det rigtige.

Den er noget stor, men killingerne var glad for gaven… :wink:

16 Synes om

@HolmeInc Dine killinger mangler absolut intet. Ingen tvivl om, at de lever livet på første klasse hos dig :grinning:

I betragtning af, at det er dit første kuld, så skal du have en stor cadeau for at have sat dig så godt og grundigt ind i tingene som opdrætter. For jeg tænker, at der virkelig må være mange ting at lære.
Dine opslag bærer præg af seriøsitet, og viser, at du vil det bedste for dine killinger og kommende købere. En opdrætter med hjertet, moral og etik det rette sted :grinning:

5 Synes om

Tak @Mussi hvor er du generøs med dine roser :heart_eyes:

Og ja jeg tog Felis Danicas diplomopdrætter uddannelse i 2014, yderligere tog jeg Pawpeds G1 og G2 kurser i 2017 og 2018. Jeg har har deltaget i alle de kurser/foredrag som har været muligt i Felis Danica, incl. et enkelt opdrætter kursus hos TICA.

Udover at jeg er nørd og uddannelsesmagnet; så mener jeg faktisk, at vi som opdrættere har pligt til at sætte os meget grundigt ind i hvad det er vi har gang i. Der er levende dyr som vi bevidst går ind og selekterer i; selektionen skal, efter min mening, være på et yderst oplyst grundlag.

Jeg ved meget, men jeg når jo ikke de opdrættere som har været i gang i mange år til sokkeholderne :wink: Der sidder nogle ualmindeligt vidende personer, her på Kattegale.dk og derude på det store net.

4 Synes om

@HolmeInc Hold da op alt det du er engageret i og ikke mindst har deltaget i, så er du virkelig godt rustet på til opgaven :slightly_smiling_face:

Mit indtryk herinde på Kattegale er også, at der er lidt af en videnbank blandt opdrættere, der gerne deler ud med råd og erfaring.
Jeg har som kælekatteejer lært rigtig meget, og selv om jeg ikke skal opdrætte, så synes jeg, at det er spændende og meget lærerigt at tilegne sig lidt viden omkring opdrætterdelen.

Jeg er helt enig med dig i, at det forpligter på alle måder, og jeg har stor respekt for jer opdrættere, som sætter sig grundigt ind i tingene og ikke bare hovedkulds kaster sig ud i det at opdrætte.

4 Synes om

Er det mon muligt at købe for meget legetøj til killingerne?

Altså så længe der er bare pletter på gulvet, så er det vel som det skal være… :wink:

12 Synes om

Hvor er de bare skønne :two_hearts:

2 Synes om

Banditmislingerne er 10 uger dd - hvordan skete det lige?

Men ja selvom man er en stor mis, så er det nu hyggeligt med lidt til halsen :heart_eyes:

13 Synes om

Killingerne har de sidste par uger fået adgang til verandaen.
Den er hegnet ind med Trixie bidefastnet.
De har adgang til den døgnet rundt når jeg er hjemme - og de elsker at være derude.

19 Synes om

Killingenus lørdag d. 6. okt - se detaljer her

3 Synes om

Killingerne er nu 11.5 uger, de blev vaccineret i går og hvis det er meningen de skal blive lidt vage af det, så glemte de helt det.
De sov måske en anelse tungere i går eftermiddag men det tog de revance for med 4 timers nonstop ræs i aftes :joy:

De var helt rolige på køreturen til dyrlægen og at være til dyrlæge var da ingen sag.

De har alle 7 taget yderligere på her til morgen; så igen har kuldet været supernemt.

Med sådan et kuld her er det meget nemt at være opdrætter😍

Alle pånær Theodoristen havde morgenvagten på verandaen. Theodor havde den meget vigtige dynevagt…

21 Synes om

Uhhh nu er skønlingerne snart 12 uger. :hjertekat: Er det ik svært at skulle sende dem ud i verden? :uha:

De bliver hjemme nogle uger endnu.
12 uger er i min bog alt for ungt at blive sendt ud på egne poter. Kuld fra mig bliver hjemme til mindst 14 uger, gerne 16.

Så jeg har de små vandaler nogle uger endnu :wink::smile:

3 Synes om

Uhh ja, sagen nærmer sig, mine er 12 uger imorgen, 2 af dem bliver hentet i morgen og den sidste bliver hentet næste weekend :see_no_evil: der bliver godt nok stille :upside_down_face:

1 Synes om

Ja jeg ville nok ikke kunne aflevere dem. :tihi: Og dog jeg har engang overdraget en hund til en genbo fordi jeg af personlige årsager ikke kunne klare at have hende. Og det gik fordi jeg vidste hun ville blive elsket af hele familien. Men de første par måneder var det godt nok hårdt. Jeg kunne stå og iagttage hende bag havehegnet. Men hun fik et godt hjem! :hjerte:

2 Synes om

Man mørnes… :slight_smile: eller det gør jeg i hvert fald :slight_smile: Ligeså herligt og skønt det er med killinger, så er jeg når de nærmer sig 16 uger (som er min absolutte mindstealder) ved at være ligeså klar til de flytter som de selv er :slight_smile: og bliver de til de er 18 uger, er vi HELT klar alle sammen :laughing:

5 Synes om