DK*Hadibadjas A-kuld

Hvor er de fine, Carina. :hjerte::hjerte:
Mormis er også lækker. :hjerte:

Den lille fighter er så bedårende, tænk at være så stærk og have en sådan livsvilje, det er fantastisk.
Men du gjorde også et godt arbejde for dem.

Som skrevet så er hun begyndt at hente hende :D. Mira er lige på den anden side af 1kg og Zilla 1140 g - så ca. 150 g imellem dem

De er simpelthen så fine og skønne de 2…! Du mistede en del killinger, men jeg er sikker på at du har beholdt de absolut bedste! :hjerte:

Det kan vi jo bare sige, det er jo ikke til vide :wink:

:tillykke:
Vi er nu 1år gamle, vi skulle efter sigende være voksne, men det er så hyggeligt i baren hos mor

Hold op, det er gået hurtigt, det år :uha:

Tillykke med de to smukke tøser :flag:

Tillykke!:krammegave:

Tillykke med dem :flag:

Kan det passe Zilla er OSH?

Et stort tillykke med med fødselsdagen til de søde piger. :smiley:

:flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag::fløde1::flag:

Mange hilsener fra
Rags, Caithlin & Bastian

[QUOTE=Lykke;1295748]Tillykke med dem :flag:

Kan det passe Zilla er OSH?[/QUOTE]

Jeps, det er godt spottet - hun er variant for at være helt præcis = bærer af langhårsgenet.

Syns nok. Har bare ikke helt ku vurdere det ud fra de billeder, du ellers har postet :slight_smile:

Troede ikke I sådan brugte var, når racen fås både i kort og langhåret.

[QUOTE=Lykke;1295791]Syns nok. Har bare ikke helt ku vurdere det ud fra de billeder, du ellers har postet :slight_smile:

Troede ikke I sådan brugte var, når racen fås både i kort og langhåret.[/QUOTE]

Jojo, min personlige holdning er også at den genetiske diversitet går hen og bliver for lille hvis vi kun parrer langhåret mod langhåret, for så mange “langhårede” er vi heller ikke her i DK. Farmis til kuldet var variant, og Juliet er jo så langhåret. Det gode er netop synes jeg, at vi må parre søskenderacerne med hinanden så vi netop kan få flere gener ind i puljen og derved på langt sigt forhåbentlig også større sundhed :slight_smile:

Tillykke med de to smukke piger :flag:

Jeg tror jeg fik sagt det, så du misforstod :slight_smile:

Selvfølgelig bruger I dem, der bærer langhår.

Det jeg ikke troede var at I som sådan skrev var på stamtavler, altså havde fokus på betegnelsen, når der kan parres frit imellem racerne.

Det gør der heller ikke nødvendigvis mere end på 1. Led, men på pawpeds Eks, da står det rigtig mange led tilbage. Hildi er var i 9. Led :slight_smile:

Mener nu bestemt vi skal skrive var i tavlerne så de blive sia a var f.eks…

Det er jeg ret sikker på er en regel

I mere end første led?
På de tavler forud for Dione stod det heller ikke… og det er hende der har var i linjen.

Zilla er registreret som variant

Hvis en af de forudgående katte i stamtræet har været variant kan det ikke nødvendigvis ses på efterkommere at de er varianter medmindre man har testet dem for om de er bærere af langhårsgen

Det er det jeg tænker på :slight_smile:
Prøv lige at se Diones stamtavle i Her
Jeg ved med sikkerhed der ikke står var på stamtavlen to led tilbage, så jeg tænker om det er en fejl eller det er ok? Var delen kan jo godt gemme sig :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1295876]Det er det jeg tænker på :slight_smile:
Prøv lige at se Diones stamtavle i Her
Jeg ved med sikkerhed der ikke står var på stamtavlen to led tilbage, så jeg tænker om det er en fejl eller det er ok? Var delen kan jo godt gemme sig :)[/QUOTE]

At hun er var 5 betyder nok der er den langhårede orientaler ligger 5 generationer før… om hvor lang tid det er et krav kan jeg ikke huske, men dione kan være langhåres bærer eller havde mistet det gen i de sidste 3-4 generationer…

Lige den opdrætter der er eller har været langhåres opdrætter og lavet smukke katte… navnet ringede nemlig en klokke for mig