Dommen til kattehandleren

Jeg ved ikke om der er postet noget andetsteds omkring domsafsigelsen over Charlotte Kofoed men ellers kan den læses her:

http://somali.hellemose.dk/#11.0

Hvis man trykker på "play"knappen får man det i stor udgave så det er lettere at læse.

Jeg er sq altså godt nok rystet efter at have læst om kattenes forhold… det er meget værre end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig … sidder her med tårer i øjnene over de stakkels katte.

Tak Tina - har fået den tilsendt også. Ja under retssagen var jeg tæt på at måtte ud og trække frisk luft, da det blev læst op - CK sad og mumlede blablablablabla og lavede ansigter imens.

Synes alle skal have mulighed for at læse hvor usmaglige forhold hun byder sine katte… ja undskyld jeg bander men jeg siger bare … .fy for satan!!!

Ja Marianne H havde lagt den op på sin hjemmeside tidligereog skrevet i denne tråd http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=3172&page=2
Prøv og bemærk de 5 nok fertile katte der sad i bitte små bure, og gud ved hvorlænge -ked

Denise jeg kan slet ikke udholde tanken… jeg sidder her og tuder … stakkels stakkels katte!!!

Ja Tina, det var vi mange der gjorde da vi så og hørte det første gang for 4-5 år siden vel -sorry
Så skal du prøve og stå derovre, føj :mad:

jeg er ikke engang særlig rystet har jo set og hørt så meget at jeg kan ikek forstå hvordan hun overhovedet må beholde dyr på ejndommen

nu sider hun og åhhh jeg vil gerne tage imod hjælp ja det er sku da klart hun vil det for komemr der inspektion til vinter ja så må de da lukke det frygtelig sted ellers er der ingen retfærdighed til i verden for katte
hvor meget mere skal de side i de små bure kan i huske avlshand schadow ( staves ) han har sidet i de små bure og været avlskat for ck i mange år kani huske de billeder hvor han havde tabt sig noget så frygtelig og hun sagde at det nok bare var stress jeg kunne gørwe mange ting ved hende men mit logiske hjerte og min fornuft håber på at myndighederne virkelig ÅBNER ders øjne næste gang de skal der ud
klart at katten var stresset den sad var det sammen med 4 andre fertile avlshanner

komemr lige med et billede af en killing som hvor søskende døde og der var kun hende tilbage prøv at se hende ynkelig syn

Ja Lene, måske er det den med det dårlige øje, vi så på billeder derovre fra fornylig :frowning:

ja og den skal fryse og avles på hele foråret stakkels kat det hele køre i ring føler mig lidt magtes løs og fustret

Den kat kan jeg godt huske… puha altså… sidder han der mon endnu?
Jeg havde håbet han var død… Ja det er godt nok barsk, at man som dyreven skal ønske et dyr dødt… men det håbede jeg for Shadow.

Og gør det stadig, hvis han sidder der endnu.

Og så er det entop, at jeg tænker: Kan et tæppe hjælpe Shadow? Mit bud er nej.
Det kan højest forlænge hans ophold derude yderligere.

Skamfuldt på alle måder.

Puhaaa det er godt nok grov læsning, jeg fatter ikke at det ikke er nok til at lukke hende ned.

Jeg indrømmer (jeg mener det var i foråret) at jeg var inde på hendes hjemmeside hvor hun havde lagt billeder ind af alle hendes katte med navn og køn, og der tyvstjal jeg billeder af alle kattene (til eget brug). Der er ingen Shadow med i listen af kattenavne.
Disse katte var vist. Bogstaverne efter navnet betyder M-male, F-female:
Auentin M
Aya F
Balou M
Bianca F
Chanell F
Daisy F
Dalton M
Ecco Kastrat
Frida F
Ina F
Izadora F
Jenka F
Jessica F
Jessie F
la Toya F
Luna F
Mischa F
Odessa F
Ofelia F
Queenie F
Sargo M
Sifra F
Silke F
Sønderjyden F
Victor M
Wacana F
Yacca F
Yara F
Zarina F
Zia F

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange af kattene der er tilbage, men jeg ved at bla. Dalton og Sargo var de 2 hanner hun havde i GOG og tilbød til avlstjeneste her i september. De 2 katte hun havde til salg i annoncerne, er ikke nogen hun havde i foråret.

30 i alt, så vidt jeg kan tælle hurtigt - 4 hanner , en kastrat og resten fertile hunkatte - alle klumpet sammen på megte lidt plads og uden stimulering… og så påstår nogle, at de katte her ikke er stressede?

Thjae… Alene tallene taler vist for sig selv…

Tak TinaD.

Og så skal der tælles de killinger med, som de efterhånden får. Der kan jo komme rigtig mange :frowning:

Det der var altså kun voksne “avlskatte” på hjemmesiden… killingerne som der helt sikkert også har været er ikke med i rækken. Men som sagt ved jeg ikke hvor mange af de katte hun har tilbage eller hvor mange katte hun har i alt.

Jeg har ikke helt styr på hvordan reglerne er for sådan noget.

Jeg har købt retten til domsudskriftet og den ret benytter jeg til at lægge den på min hjemmeside,
jeg synes at det er rigtig fint at I smider linken rundt, men hvis I begynder bare at kopiere og bruge det selv, så må I også selv tage skraldet hvis det giver problemer.

Ja jeg synes da osse at det er lidt mærkeligt at I ikke bare kan bruge mit link, hvis det er så vigtigt for jer at have domsudskriften selv, kan den købes hos Randers Ret

http://www.domstol.dk/randers/Pages/default.aspx

Denne historie med kattehandleren er godt nok noget af det mest modbydelige, som jeg længe har læst.

Hvad i alverden har vi myndighederne til??

Jeg føler stor vrede og er samtidig ulykkelig og føler mig
rigtig magtesløs. -doh

Med sorgfuld hilsen
Mona

[quote=Denise;59579]Ja Tina, det var vi mange der gjorde da vi så og hørte det første gang for 4-5 år siden vel -sorry
Så skal du prøve og stå derovre, føj :mad:[/quote] vil give denise ret,det var barske sager der mødte os,jeg græd som pisket da jeg kom hjem til mine egne forkælede kræ,og prøvede på at forklare dem hvor godt de havde det-ked-ked-ked-ked

Jeg har seriøst haft mareridt i nat om de stakkels katte. Jeg kan bare ikke tåle at høre/se om dyr der lider og som bliver misrøgtede.

Inges Kattehjem har i novemberudgaven af deres blad en artikel vedr. dommen.

I artiklen står, at “Charlotte Kofoed fik en måned til at bringe forholdene i orden.
Gør hun ikke det, kan hun anmeldes på ny og få en endnu hårdere straf.”

Det fremgår mig bekendt ikke af domsudskriftet ?

Er det ønskedrømme, har jeg misset noget, eller er der realiteter bag?