Er der nogen der ved hvad det her handler om? Fédération Internationale Féline :: FIFe News
Aner ikke, hvad det handler om. Det lyder som en usædvanlig hård sanktion. Jeg vil spørge rundt om - måske der er nogen, der ved noget, der vil/kan/må fortælle…
Det lyder da vildt… Det er da slet ikke sikkert at vi får noget af vide. Men spændene er det da.
Aner det ikke, men de har åbenbart overtrådt nogle regler og må så tage deres straf for det.
Så det er ikke nødvendigt for mig at vide hvorfor, for dem der skal tage sig af deres overtrædelser, de har jo taget hånd om det. Og jeg forstår ikke hvorfor at man har behov for at vide det?
Hmm det var da vildt, man bliver jo lidt nysgerrig
[QUOTE=KKH;965168]Aner det ikke, men de har åbenbart overtrådt nogle regler og må så tage deres straf for det.
Så det er ikke nødvendigt for mig at vide hvorfor, for dem der skal tage sig af deres overtrædelser, de har jo taget hånd om det. Og jeg forstår ikke hvorfor at man har behov for at vide det?[/QUOTE]
Fordi det er en ganske voldsom sanktion!
Jeg er ikke ude efter sladder i sådan en sammenhæng (det er uinteressant!), men når offentlige personer (som fx dommere) får sådanne sanktioner, så er det interessant at vide, hvad der udløser dem… fordi det er med til at tegne holdninger og værdier i den organisation, som de er medlemmer af…
[QUOTE=Ann K;965170]Fordi det er en ganske voldsom sanktion!
Jeg er ikke ude efter sladder i sådan en sammenhæng (det er uinteressant!), men når offentlige personer (som fx dommere) får sådanne sanktioner, så er det interessant at vide, hvad der udløser dem… fordi det er med til at tegne holdninger og værdier i den organisation, som de er medlemmer af…[/QUOTE]
Holdninger og værdier kan man jo udemærket danne sig en ide om ved at læse op på reglerne osv.
Så for mig er det bare grobund for sladder, hvilket der er rigeligt af i katteverdenen, hvis det skal udbasuneres hvorfor.
Sladder er i min verden det vi fortæller hinanden at vi tror det er. Fakta stopper sladren for så ved vi hvad det handler om.
Tidspunktet for denne øjeblikkelige midlertidige eksklusion er bemærkelsesværdig - 10 dage inden årets World Show, hvor den ene af de de midlertidigt ekskluderede dommere skulle have dømt.
[QUOTE=KKH;965174]Holdninger og værdier kan man jo udemærket danne sig en ide om ved at læse op på reglerne osv.
Så for mig er det bare grobund for sladder, hvilket der er rigeligt af i katteverdenen, hvis det skal udbasuneres hvorfor.[/QUOTE]
Men hvis årsagen kommer frem, så bliver der vel ikke noget sladder? Nu når man ikke ved noget, er der sikkert mange der vil sætte rygter i gang…
For mig er det ikke sladder, men fakta.
Hvis jeg stod og skulle på udstilling og en af de dommere skulle dømme min kat og jeg ikke fik nogen forklaring på hvorfor vedkommende blev erstattet fra min klub ville jeg føle min meget forkert anbragt i forhold til klubtilhørsforholdet. Om det så skal udbasuneres for al folket det kan så diskuteres.
Enig.
Hellere få oplyst fakta fremfor at der gættes - og det vil der blive. Mange vil have alle mulige teorier og der vil helt sikkert blive gættet vildt på årsagen.
Puh ha, det lyder ikke rart.
Jeg synes det ville være rart at vi fik afvide hvad der foregår. Feks da Gerd Jahn fra DARAK gik fra sin post, ville det være rart hvis DARAK udmeldte hvorfor hun forlod den, nu har jeg bare hørt en masse sladder om det istedet for fakta!
Jeg synes ikke det hører nogen steder hjemme, hvis klubberne skal til at forklare den slags - det må altid være optil den person, der forlader en post/bliver ekskluderet m.v.
Hvis klubben mener det skal offentliggøres, ville det jo være blevet det samtidig med meddelelsen om at de var suspenderet.
Dette er sakset fra FIFe members’ group på fb:
now the motivations have been given by judge Mastrangelo. Two certificates of Student Judge have been falsified (location, date and cats) so to allow to one of the two judges to reach the necessary number of cats to sustain the exam for cat. III that, evidently, didn’t take place. Those cats have never been seen nor there nor elsewhere. Both judges have admitted their own responsibility.
Der står jo hvorfor de er blevet suspenderet…de har forbrudt sig mod FIFe Rules for Judges and Student Judges - så er den vel ikke meget længere?
Hvorfor spørger du ikke bare Gerd direkte :?