Dommer?

Ja det kunne man også gøre, har bare ikke lige haft stødt på hende endnu :slight_smile: Og SÅÅÅ nysgerrig at jeg ville ringe eller skrive er jeg heller ikke.
Men nu var det jo også bare for at komme med et eksempel på hvor sladderen opstår, fordi det ikke bare bliver meldt ud fra starten af :slight_smile:

Tro mig, sladderen opstår uanset om man fortæller folk sandheden eller ej. De husker forkert, når de fortæller videre - og hvis sandheden er lidt for kedelig, så kan man jo altid tilføje lidt hjemmelavede detaljer… har jeg erfaret mange gange gennem årene!
VH
Susanne

[QUOTE=DK Delaney;965208]Ja det kunne man også gøre, har bare ikke lige haft stødt på hende endnu :slight_smile: Og SÅÅÅ nysgerrig at jeg ville ringe eller skrive er jeg heller ikke.
Men nu var det jo også bare for at komme med et eksempel på hvor sladderen opstår, fordi det ikke bare bliver meldt ud fra starten af :)[/QUOTE]

Du skriver at klubben bør melde ud.
Føler du dig sikker på, at klubbens og den person der fx forlader klubben, har samme forklaring på at samarbejdet ophører?
I de fleste tilfælde, vil der nok være forskellige forklaringer, er jeg ret overbevist om.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965210]Du skriver at klubben bør melde ud.
Føler du dig sikker på, at klubbens og den person der fx forlader klubben, har samme forklaring på at samarbejdet ophører?
I de fleste tilfælde, vil der nok være forskellige forklaringer, er jeg ret overbevist om.[/QUOTE]

Nej det føler jeg mig slet ikke sikker på, men det kan jo så gælde det samme i feks denne situation med dommerne… Hvorfor så overhovedet offentlig gøre det?
Men nu er det jo klubbernes version jeg er interesseret i at høre. Så kan jeg altid melde mig ud hvis jeg ikke tror på det :slight_smile:

[QUOTE=DK Delaney;965222]Nej det føler jeg mig slet ikke sikker på, men det kan jo så gælde det samme i feks denne situation med dommerne… Hvorfor så overhovedet offentlig gøre det?
[/QUOTE]

Det med dommerne er langt mere relevant at offentliggøre end f.eks. Gerds (eller for den sags skyld min) afgang fra en dansk racekatteklubs bestyrelse :slight_smile: Der er trods alt klubber, der har haft inviteret dem til at dømme på bl.a. World Show.

[QUOTE=DK Delaney;965222]Nej det føler jeg mig slet ikke sikker på, men det kan jo så gælde det samme i feks denne situation med dommerne… Hvorfor så overhovedet offentlig gøre det?
Men nu er det jo klubbernes mening og holdning jeg er interesseret i at høre.[/QUOTE]

Man er jo nødt til at offentliggøre, hvis en dommer bliver suspenderet. Men man bør samtidig have tillid til, at det der er besluttet, er besluttet på et fornuftigt grundlag - vi har jo selv valgt de mennesker, der tager beslutningerne.
Det samme gælder i klubberne - hav tillid til, at det der bliver besluttet, er fornuftige beslutninger.

Jeg vil meget nødig være forpligtet til at skulle forklare, hvorfor X vælger at forlade fx RKs beslutning. Det kunne stille X i et meget dårligt lys, og hvad skulle klubben få ud af det :?

Sladder kan stoppes meget effektivt - af os selv. Nemlig ved at holde tand for tunge :cool2:

Der er blevet overtrådt nogle regler, og det har fået konsekvens for 2 dommere pr. 16-10-12.
Dét er faktisk alt jeg har brug for at vide.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965228]Man er jo nødt til at offentliggøre, hvis en dommer bliver suspenderet. Men man bør samtidig have tillid til, at det der er besluttet, er besluttet på et fornuftigt grundlag - vi har jo selv valgt de mennesker, der tager beslutningerne.
Det samme gælder i klubberne - hav tillid til, at det der bliver besluttet, er fornuftige beslutninger.

Jeg vil meget nødig være forpligtet til at skulle forklare, hvorfor X vælger at forlade fx RKs beslutning. Det kunne stille X i et meget dårligt lys, og hvad skulle klubben få ud af det :?[/QUOTE]

Ja det kan jeg godt se. Tænker bare at det kunne være rart at man fik det afvide fra ens klub. Men når du stiller det op på den måde så kan jeg sagtens se hvad du mener. Men hvad skal man så tro på med alt den sladder som man feks har hørt mht Gerd og Darak :-?

Sandsynligvis ikke særligt meget af det - men hvad skal du også bruge den viden til?

Ja helt klart… Men man er jo lidt nysgerrig, og er det så bedre at man kontakter Gerd for at høre hendes version, dig for at høre din, og Darak for at høre deres… Kontakte Racekatten for at høre hvad det var med de penge der blev stjålet, og personen der gjorde det for at høre hendes version :slight_smile: Så starter sladderen jo helt sikkert igen, istedet for den bare blev afliver eń gang for alle.

Reelset kan jeg ikke bruge det til særligmeget personligt, men kan få et indblik i hvad der egentlig sker i ens klub, og hvad der går galt siden folk forlader den…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965228]Man er jo nødt til at offentliggøre, hvis en dommer bliver suspenderet. Men man bør samtidig have tillid til, at det der er besluttet, er besluttet på et fornuftigt grundlag - vi har jo selv valgt de mennesker, der tager beslutningerne.

[/QUOTE]

[QUOTE=DK Lindvig;965232]

Der er blevet overtrådt nogle regler, og det har fået konsekvens for 2 dommere pr. 16-10-12.
Dét er faktisk alt jeg har brug for at vide.[/QUOTE]

:enig:

læs indlæg #18

Lidt flere saksninger:

Mrs. Mastrangelo has been authorized to make the motivations public, so I can just think that they’ll become public even on FiFe website later on…

one of the two judges wrote that he’ll make everything public on FB soon

Temmelig speget sag. Jeg har generelt meget lidt respekt for folk, der bevidst vælger at bryde reglerne. Er man utilfreds med reglerne, så må man forsøge at ændre dem, fremfor bare at bryde dem til ens egen fordel.

Nu ved jeg jo ikke, hvad du har hørt og dermed heller ikke, hvad du skal tro :wink:

Der er andre b-medlemmer, der har forladt deres bestyrelser gennem tiden - faktisk er det ikke synderligt unormalt. Og årsagerne kan være alt fra manglende lyst til at vedkommende har fået sparket.

Generelt vil jeg sige, at er man interesseret i at høre årsagen, så gå til personen selv - det er i hvert fald, hvad jeg selv gør :slight_smile:

Dommen er et mærkeligt kompromis. Hvorfor smider man dem kun ud tidsbegrænset?

Tidsbegrænset udelukkelse kan bruges over for menige medlemmer, der fifler med papirer. Men her er der tale om officials, som - angiveligt - forfalsker dokumenter. Sådan nogle kan vi da ikke bruge fremover.

Måske spiller det ind, at der ikke er for mange dommere i FIFe. Lidt lige som når dopede cykelryttere kun får 2 års karantæne - for der skal jo være nogen til at køre cykelløb.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;965257]Dommen er et mærkeligt kompromis. Hvorfor smider man dem kun ud tidsbegrænset?
[/QUOTE]
Det er langt fra første gang en dommer har været lidt “uheldig” med sin dokumentation af antal sete katte eller seminardeltagelser inden sin eksamen. Det har altid blot givet karantæne. Måske man ved gentagelser ville gå over til eksklusioner, men det har jeg nu aldrig hørt om.
VH
Susanne

[QUOTE=DK Lindvig;965232]Sladder kan stoppes meget effektivt - af os selv. Nemlig ved at holde tand for tunge :cool2:

Dét er faktisk alt jeg har brug for at vide.[/QUOTE]

Lige nøjagtig mine tanker som du har beskrevet så godt :ok:

Hvis folk da bare ville tage den information de får som værende nok, så ville meget være mindre besværligt i vores lille verden. Men næh, nej… vi skal dælme alle vide alt helt ind til mindste detalje og får vi ikke den - jeg tror så for nogen det ALDRIG vil være nok - så hiver vi det frem ved enhver lejlighed der byder sig!

Alene i denne tråd er der hevet to gamle historier frem, historier som på ingen måde er et must at vide noget om, livet og katteverdenen går fint videre uden at der skal bores og pilles i dem! Ind imellem får jeg ganske enkelt fnidder af hvor smålige og petisseinteresseret nogen er, og tænker om ikke der er andet og mere interessant at gå op i, og som måske endda ville give dem større glæde end det at sidde og pille i andres forhold.

Gå da en tur for pokker, nyd livet og brug krudtet på det som virkelig betyder noget her i livet :slight_smile:

I stort set alle livets sammenhænge, vil første overtrædelse medføre en tidsbegrænset straf - uanset om det drejer sig om fratagelse af kørekort, cykellicens, dommerlicens, udstedelser af stamtavler eller hvad man nu kan komme på.

Straffen skal gerne være, så det kan betragtes som en lærestreg - og herefter følger man reglerne, for ellers ved man, at der falder en hård straf.