Dommer?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965253]Nu ved jeg jo ikke, hvad du har hørt og dermed heller ikke, hvad du skal tro :wink:

Der er andre b-medlemmer, der har forladt deres bestyrelser gennem tiden - faktisk er det ikke synderligt unormalt. Og årsagerne kan være alt fra manglende lyst til at vedkommende har fået sparket.

Generelt vil jeg sige, at er man interesseret i at høre årsagen, så gå til personen selv - det er i hvert fald, hvad jeg selv gør :)[/QUOTE]

Nej altså jeg tror skam heller ikke rigtig på al den sladder der foregår… Og tænker kun på hvordan man kam aflive al den sladder, men som jeg ser det kan det ikke lade sig gøre, for på den en eller anden måde vil nogen komme i klemme :slight_smile:
Hvis jeg var så nysgerrig at jeg ville vide hvad der foregik ville jeg nok spørge personen selv også :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;965265]Hvis folk da bare ville tage den information de får som værende nok, så ville meget være mindre besværligt i vores lille verden. Men næh, nej… vi skal dælme alle vide alt helt ind til mindste detalje og får vi ikke den - jeg tror så for nogen det ALDRIG vil være nok - så hiver vi det frem ved enhver lejlighed der byder sig!

Alene i denne tråd er der hevet to gamle historier frem, historier som på ingen måde er et must at vide noget om, livet og katteverdenen går fint videre uden at der skal bores og pilles i dem! Ind imellem får jeg ganske enkelt fnidder af hvor smålige og petisseinteresseret nogen er, og tænker om ikke der er andet og mere interessant at gå op i, og som måske endda ville give dem større glæde end det at sidde og pille i andres forhold.

Gå da en tur for pokker, nyd livet og brug krudtet på det som virkelig betyder noget her i livet :-)[/QUOTE]

Jeg kan godt li at fordi jeg kommer med et eksempel på andre historier som er blevet til 100 høns på grund af sladderen i katteverden, at jeg så bliver kaldt smålige og petitesseinteresseret, flot!
Endnu et levende eksempel på hvordan historier bliver vendt og drejet :slight_smile:
Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad der er foregået før min tid i katteverden, men jeg stiller spørgsmåls tegn til hvorfor klubberne ikke offentliggøre det, men det har jeg fået svar på fra Vivi :wink:

Albert Kurkowski har nu skrevet sin version på sin Facebook profil

Lige nøjagtig dér kan vi alle være med til at stoppe sladderen.
Lige nøjattig dér burde vi alle sige, at så længe det ikke er fakta, så er vi ikke interesseret i at høre om det.
Så bliver “sladdertanterne” nok trætte af at løbe med en halv vind … hvis ingen gider at lytte :cool2:

Og i gruppen “I am a member of FIFé’s”

[QUOTE=DK Delaney;965276]Jeg kan godt li at fordi jeg kommer med et eksempel på andre historier som er blevet til 100 høns på grund af sladderen i katteverden, at jeg så bliver kaldt smålige og petitesseinteresseret, flot!
Endnu et levende eksempel på hvordan historier bliver vendt og drejet :slight_smile:
Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad der er foregået før min tid i katteverden, men jeg stiller spørgsmåls tegn til hvorfor klubberne ikke offentliggøre det, men det har jeg fået svar på fra Vivi ;-)[/QUOTE]

Ja, jeg mener det er småligt at spørge til specifikke ting i en tråd som denne, som 1. slet ikke har relevans for det som skabte tråden, og 2. som havde været let at spørge om overordnet UDEN at nævne specifikke sager. Beklager, men når du går ud med de spørgsmål som du gør og på den måde du gør, så sker der kun en ting, og det er at sladderen løber igen.

At man gerne vil informeres af sin klub, det kan man snilt få frem uden at hive specifikke situationer frem.

[QUOTE=DK Lindvig;965279]Lige nøjagtig dér kan vi alle være med til at stoppe sladderen.
Lige nøjattig dér burde vi alle sige, at så længe det ikke er fakta, så er vi ikke interesseret i at høre om det.
Så bliver “sladdertanterne” nok trætte af at løbe med en halv vind … hvis ingen gider at lytte :cool2:[/QUOTE]

Hehe ja det ville være alletiders.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965269]I stort set alle livets sammenhænge, vil første overtrædelse medføre en tidsbegrænset straf - uanset om det drejer sig om fratagelse af kørekort, cykellicens, dommerlicens, udstedelser af stamtavler eller hvad man nu kan komme på.
[/QUOTE]

Og hvis en politibetjent eller en byretsdommer bliver taget for butikstyveri, så forventer jeg, at de får en bøde lige som alle andre. PLUS tab af embede - for nu ved vi, at vi ikke kan stole på dem.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;965269]
Straffen skal gerne være, så det kan betragtes som en lærestreg - og herefter følger man reglerne, for ellers ved man, at der falder en hård straf.[/QUOTE]

Jamen, det VED en dommer da. Den hårde straf kan lige så godt falde første gang, for så kan det være, at der ikke bliver en første gang.

vh

Andreas

[QUOTE=En forhenværende bruger;965283]Ja, jeg mener det er småligt at spørge til specifikke ting i en tråd som denne, som 1. slet ikke har relevans for det som skabte tråden, og 2. som havde været let at spørge om overordnet UDEN at nævne specifikke sager. Beklager, men når du går ud med de spørgsmål som du gør og på den måde du gør, så sker der kun en ting, og det er at sladderen løber igen.

At man gerne vil informeres af sin klub, det kan man snilt få frem uden at hive specifikke situationer frem.[/QUOTE]

I guder mand! Hvor henne ser du at jeg stiller spørgsmål til de to sager?
Og min måde at fomulere mig på kan jeg ikke se vedrøre dig, måske kunne jeg ikke få meningen frem på andre måder end den formulering jeg kom med!

Tak.

Det interessante er, at han ikke går i detaljer med “forbrydelsen”. Men han skriver en hel masse om sin karriere i katteverdenen. Og at andre overtrædere plejer at slippe billigere. - Det minder sg* om cykelsport.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;965302]Tak.

Det interessante er, at han ikke går i detaljer med “forbrydelsen”. Men han skriver en hel masse om sin karriere i katteverdenen. Og at andre overtrædere plejer at slippe billigere. - Det minder sg* om cykelsport.

vh

Andreas[/QUOTE]

:enig:

Hans meget lange smøre er bestemt interessant men forklarer ingenting…

[QUOTE=Andreas;965302]Tak.

vh

Andreas[/QUOTE]

:enig:

Hans meget lange smøre er bestemt interessant men forklarer ingenting…

Hans meget lange smøre er bestemt interessant men forklarer ingenting…[/QUOTE]

Jeg tror så også, det er svært at komme med en forklaring, for det er en totalt uforståelig handling, hvis den skulle være foregået bevidst. Gevinsten ved at dope sig i cykling er hæder, penge, lange kontrakter, fjernsynstid og blah blah blah. Gevinsten ved at forfalske to student certificates er, at den dommereksamen, man har arbejdet frem mod i flere år og brugt en masse tid og penge på, bliver rykket en lille smule frem - og straffen er nu, at han ikke kan tage den før i 2023.

Jeg forstår doping i cykelsport - jeg forstår ikke forfalskning af et student certificate.

[QUOTE=Temple Bar;965367]
Jeg forstår doping i cykelsport - jeg forstår ikke forfalskning af et student certificate.[/QUOTE]

Enig…

Men hvordan ved du, at der er tale om forfalskning? Albert forklarer at der er tale om en fejl, som han og Elena har forsøgt at rette med det samme. Jeg var der ikke, så jeg ved ikke hvad der skete - men de fleste andre, der synes han er en svindler var der heller ikke, så hvordan ved man med sikkerhed at der er tale om et bevidst forsøg på snyd fremfor en fejl? For fejl sker da i selv de bedste kredse…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;965377]Men hvordan ved du, at der er tale om forfalskning? Albert forklarer at der er tale om en fejl, som han og Elena har forsøgt at rette med det samme. Jeg var der ikke, så jeg ved ikke hvad der skete - men de fleste andre, der synes han er en svindler var der heller ikke, så hvordan ved man med sikkerhed at der er tale om et bevidst forsøg på snyd fremfor en fejl? For fejl sker da i selv de bedste kredse…
VH
Susanne[/QUOTE]

Rent faktisk var mit indlæg en slags opbakning til ham - i og med, at jeg ikke forstår det, virker det ulogisk på mig og jeg går som udgangspunkt altid ud fra, at voksne mennesker handler logisk :slight_smile:

Det giver for mig meget bedre mening, at det er sket ved en fejl :slight_smile:

Som jeg læser Mettes indlæg, så siger hun også indirekte, at der netop må være tale om en fejl… For hvad i alverden skulle man dog få ud af at forfalske et student certificate?

Nej vel? Og så så tæt på eksamen? Det giver slet ingen mening, og den Albert jeg kender ville næppe nogensinde løbe sådan en tåbelig risiko. Men ingen af os var der, så ingen ved med sikkerhed, hvad der skete. Jeg har ikke noget personligt i klemme mht. Albert, men jeg har dog oplevet at sikkert velmenende b-medlemmer fra andre klubber har direkte advaret mig mod at invitere ham pga. nogle ting, hvor de havde et horn i siden på ham, og jeg har heldigvis kunnet konstatere at det absolut intet havde på sig! Derfor er jeg også noget tøvende med bare lige at tro blindt på at han skulle have begået bevidst snyd her, for han er før grundløst blevet beskyldt for urent trav. Sådan som man desværre tit oplever det…
VH
Susanne

[QUOTE=Andreas;965290]

Jamen, det VED en dommer da. Den hårde straf kan lige så godt falde første gang, for så kan det være, at der ikke bliver en første gang.

vh

Andreas[/QUOTE]

Ligesom opdrætteren VED reglerne i forhold til opdræt, så vi bør bare hælde dem ud ved første overtrædelse :?

Vivi, læs hele indlægget. Mit synspunkt er, at der netop er forskel på menige opdrættere og dommere.

Der er så mange regler i katteverdenen, at vi ikke kan kræve, at almindelige opdrættere skal kunne dem allesammen.

Men vi kan og skal stille helt andre krav til en dommer, som har været igennem omfattende uddannelse og eksamen, og som fungerer som official for FIFe.

vh

Andreas