Donkey på udflugt

Jeg tror roligt, man kan gå højere op i impulsstrøm end mit hegn. Der skal nok være katte, som er ligeglade med 0,5 joule. Men jeg tester altid selv og synes, at det giver et pænt rap (eller gjorde, for det er længe siden, det har været i brug). Men en god jordforbindelse er under alle omstændigheder helt afgørende for om hegnet har den ønskede effekt, så @Skattekat du skal også købe jordkabel (som dette) og jordspyd (som dette), som skal forbindes til jord udgangen på strømgiveren.
Katten skal også have jordforbindelse, når den rører el-tråden for at den virker. Jeg har altid brugt galvaniseret havehegn til selve hegnet, som graves ned i jorden. Det vil så fungere som jordforbindelse, når katten klatrer i hegnet og samtidig rører el-tråden.
Hvis ikke dit hegn er gravet ned hele vejen rundt, kan du i stedet løse den del ved at sætte en jordtråd parallelt med el-tråden hele vejen rundt, så han rører begge tråde på samme tid, hvis han prøver at klatre over.

3 Synes om

Jeg havde hele haven hegnet - med indfald, nedbuk, strøm og det hele. Min gamle bimse fandt altid ud. Han kunne vitterligt kravle på hovedet og var ligeglad med strøm :roll_eyes: hegnet er sidenhen pillet ned og der er ikke adgang til haven.

Jeg håber, at strøm kan hjælpe med at holde æseldyret hjemme på matriklen :crossed_fingers:

2 Synes om

Bimser har mig bekendt også rigeligt pels - så tænker de er lige så strømresistete som shetlandsponyer og får… :sunglasses:

4 Synes om

Enig - også i den sidste del :smil: Nogle katte bestemmer bare selv, at de skal løbe frit, hvor meget vi end gerne vil passe på dem :hjerte:

5 Synes om

Jow, deeet… :roll_eyes: :see_no_evil: :crossed_fingers:

2 Synes om

Mit hegn er ikke gravet ned, så god information :tak:

Jeg har prøvet at finde fred i at han ta’r på udflugter, men efter jeg så ham stå midt ude på vejen, er den fred væk :surrender:
At det er sådan lidt akut lige nu er, at min ene søster fylder 70 år sidst i november og vil holde fest for den nærmeste familie, bl.a. os andre søskende. Jeg vil gerne afsted, men både det at jeg har 2 katte som muligvis ikke vil vise sig for andre mens jeg er væk + at Donkey render ud af haven, gør at jeg vil have det meget skidt med at tage afsted :flushed:
Bare det at vide at Donkey ikke kan rende nogen steder, ville gøre det nemmere for mig …

8 Synes om

Nogen bud på dette?

1 Synes om

Jeg kunne ikke huske det var dig :crazy_face: Jeg havde Lis Dahlstrøm i hovedet :woman_shrugging:

2 Synes om

Jeg får lige kigget på min strømgiver i morgen i dagslys.

2 Synes om

Impulsenergien (angives i joule) er det vigtige. Der er flere tråde herinde om det. De gange man ser katte være ligeglade og forsøge flere gange har det ofte været med strømgivere på lavere end 1 J. Vores er 15 år gammel og fra Harald Nyborg, den er på 1,8 J. Det virker, så forsøger de kun én gang.
Værd at bemærke er også hvor god jordforbindelse katten har når den får rappet, samt at man evt. gerne vil gøre det lidt udfordrende så katten opholder sig hvor strømtråden er længe nok til at nå at få et rap :smil:

6 Synes om

Så tænker jeg umiddelbart, at den fra Amazon kan være et godt bud…? :thinking:

1 Synes om

Nu har jeg lavet noget så lavpraktisk, som at hænge et bruserforhæng op for at dække nettet … er efterhånden sikker på at der skal strøm op, men hvis dette kan forvirre ham i et stykke tid :kryds:

Har sat det ene kamera ud og håber på lidt sjovere videoer, end i går :flushed:
Men vil stadig gerne modtage mere viden om strøm til hele indhegningen :grin:

9 Synes om

Du beholder bare kameraerne så længe der er brug for dem - hvis det ender med at der må strøm op, kan det vel også være relevant at holde lidt øje i starten…

PS. Dem fra i går var da i øvrigt ellers ret sjove… :smirk_cat: :smirk:

5 Synes om

Forkvaklet humor … :venter:

5 Synes om

Det vidste du da i forvejen… :wink:

3 Synes om

Så fik jeg også set de spædende klip… Godt mine katte ligger ude i solen, og ikek kunne se med…

3 Synes om

Jeg har den Elephant m15 du linker til fra DBA i sommerhuset.
Den giver et godt rap, jeg er nødt til at bruge en tester for at kontrollere at strømtråden virker, der er så meget rap på at jeg ikke bryder mig om at lægge fingeren på strømtråden.
Det betyder dog også, at den er meget hørbar hvis noget (f.eks. grene) går imod strømtråden.
Jeg ville dog, som Dorte, være betænkelig ved at købe en brugt.

Hjemme har jeg en mindre (ældre) strømgiver, som ikke fåes mere, hvor jeg selv når jeg står på jorden kan lægge fingeren på strømtråden. Hvis katte rører tråden, som kun kan ske når de er klatret op i delfinhegnet (rigtig god jordforbindelse) så får de lidt større rap.

Flere har brugt denne, den fåes lidt billigere end Elephant. Og giver normalt en helt fin strømstyrke.

3 Synes om

Kattestrømhegn kan jeg desværre ikke prale af erfaring med - men vi har nok nogle rester af hegns-remedier som jordkabel og tråd liggende, så lad os lige tale sammen, inden du evt. køber ind til den løsning

1 Synes om

@Eva

Du starte med og holde på en ord i det du vil citere

Så trækker du det blå prikker
Til det du vil citere

Og trykker på citere

Her

Og så kommer det frem

Undskyld @Skattekat det blev i din tråd jeg fik svaet

2 Synes om

:venter:

4 Synes om