En af mine katte åbner døre. Der lyder et højt brag, og så går døren op med en kat stadig hængende på dørhåndtaget. Vi har jo vænnet os til synet, men mange af vores gæster laver lige den her -what
Jeg kom lige til at tænke på det, efter at have læst tråden om “vinduespudserne” (sådan en har jeg også).
Åbner jeres katte også døre ved direkte at hoppe op på håndtaget?
[quote=Charlotte Oeh.;70698]En af mine katte åbner døre. Der lyder et højt brag, og så går døren op med en kat stadig hængende på dørhåndtaget. Vi har jo vænnet os til synet, men mange af vores gæster laver lige den her -what
Jeg kom lige til at tænke på det, efter at have læst tråden om “vinduespudserne” (sådan en har jeg også).
Åbner jeres katte også døre ved direkte at hoppe op på håndtaget?[/quote]
Mine kan heldigvis ikke gøre det. Har dog også hørt om den med at vende håndtaget, hvis det skulle blive nødvendigt en dag.
Men jeg grinede godt nok lidt over din beskrivelse. -LOL
Kender godt det der udtryk hos gæster, som ikke er vant til mine katte. På den ene siden har jeg lyst til at slå dem (altså gæsterne), på den anden side ønsker jeg at mine katte skynder sig at forarge gæsten lidt mere -muhaha . -tihi-what-tihi-tihi-tihi
Ja, ja, og de lærer hinanden det - asner. Har børnesikring på ALLE vinduer - havde en han der kilede panden ind under håndtaget på det tophængte vindue - løftede, skubbede og så gik han. Det var så heldigt det var vinduet ud til løbegården, men kunne han det …
Jeps, vi har nogle håndtag der vender den anden vej… altså er vendt en kvart omgang og så er der nogle døre vi har kroge på
Ja og skraldespanden er flyttet ud af sit skab og blevet en stor spand med låg på, det er knap så hyggeligt at finde sit skrald i hele huset hver morgen…-tihi
Så nu er der kun adgang til de “kedelige” skabe her hjemme… heldigvis er køleskabet hævet op, så de kan ikke åbne der… endnu -surrender
[QUOTE=Yooncoon;70844]Ja og skraldespanden er flyttet ud af sit skab og blevet en stor spand med låg på, det er knap så hyggeligt at finde sit skrald i hele huset hver morgen…-tihi
/Charlotte[/QUOTE]
Ej, det minder mig om en kat jeg havde hvis kælenavn var Skralde - så passende;-)
-wehuuJo…jo…
Her i huset har vi også èn.
Det er den samme, som vores venner kalder cirkusartisten,
fordi jeg har lært ham at klappe.
Han er norsk skovkat.
Min den første kat jeg havde, en dejlig rød huskat, der hed laban.
Han gjorde tit det hvis jeg var ved besøg hos naboen, i det lejlighed kompleks vi boede i, var der rimelig lydt…
Så han kunne jo høre sin moar, inde ved naboen, så han åbnede vores hoved dør og åbnede døren inde ved naboen, og så gik han lige så stille ind og lagde sig ved mig.
Sjovt nok var det kun, når han kunne høre mig derinde han gjorde det.
Jeg kan se mine burmesere holder øje med hvordan jeg gør, og hopper så senere op og åbner.
Briterne er for tunge, men kan man finde noget at sidde på så man kommer op i højde med dørhåndtaget kan man da ialt fald slå til dørhåndtaget eller, som min chokotortie har fået for vane, pille “nøglehullet” af så det klirrer henad gulvet. Hvad gør man ikke for at få opmærksomhed-høhø
Jeg har franske døre to steder, så alternativet er at kravle hele vejen op i sprosserne hvis døren ikke åbnes hurtigt nok.
Mine katte lukker ikke døre op (har nemlig kun én, der er lukket), men til gengæld tænder de lyset et par steder i huset om natten.
Jeg har forklaret dem, at el-regningen bliver for stor, men de gør det alligevel.
[quote=Mega;71198]Mine katte lukker ikke døre op (har nemlig kun én, der er lukket), men til gengæld tænder de lyset et par steder i huset om natten.
Jeg har forklaret dem, at el-regningen bliver for stor, men de gør det alligevel.[/quote]
Jeg har sådan en drikkefontaine, hvor vandet jo løber hele tiden. Balut, der er poly og derfor har nogle værre pilfingre, havde på et tidspunkt den vane, at hver gang han gik forbi fontainen, så hev han stikket fra.-mai
Jeg har sådan en drikkefontaine, hvor vandet jo løber hele tiden. Balut, der er poly og derfor har nogle værre pilfingre, havde på et tidspunkt den vane, at hver gang han gik forbi fontainen, så hev han stikket fra -mai
Vores katte åbner også døre -tihi - det er også altid med en høj lyd og en kat som springer ind mens håndtaget springer op i niveau igen med et knald -høhø jov vi kender det alle håndtagene herhjemme er ru efter kattenes kløer :o