Drægtige tilløbere

Et påskeæg fuld af hemmeligheder?
Tør nogen give et bud på, hvor langt hun har til termin?

11 Synes om

Sikke en hemmelighed, spændende hvor mange der kommer, men svært at sige hvor langt hun er henne.
Hold øje med når maven falder ned, så fødexde som hegel inden for 7-14 dage

4 Synes om

Hold øje med når maven falder ned, så fødexde som hegel inden for 7-14 dage

Det synes jeg nok, jeg kunne erindre :ok: Desværre ser hendes søster(?) ud til at være tættere på termin. Hendes mave var faldet ned, da jeg sidst så hende i går formiddags. Her et foto fra overvågningen lidt tidliger på ugen. Jeg har forgæves forsøgt at få hende i fælden også, men det begynder at nærme sig, at jeg ikke tør, i det tilfælde, at hun allerede har sine killinger et sted. Jeg har tidligere haft hende fremlyst lokalt uden nogen respons, så jeg går ud fra, de er ejerløse.

12 Synes om

Jeg har muligvis overset noget - men hvad er historien om dem…? :thinking:

2 Synes om

Du har ikke overset noget, for der er ikke så meget at fortælle :slightly_smiling_face: Jeg bor i en meget lille flække midt i et område med store landbrug. Om kattene kommer derfra ved jeg ikke, men her er mange halvvilde fertile katte, så det er ikke utænkeligt. Jeg har også haft to fertile hankatte i fælden, som dog blev lukket ud igen, da de ikke er en prioritet lige nu. De to sort/hvide er tidligere blevet fremlyst af en anden på vejen, da de begyndte at opholde sig hos dem. I hvert fald tror jeg, det må være de samme - jeg kan ikke finde opslaget igen. Og jeg har selv fremlyst den ene. Mit indtryk er desværre, at katte ikke er i særlig høj kurs i området. Og de er slet ikke noget, man har inde i huset. Om de så er mit ansvar, kan man diskutere. Jeg har i hvert fald fodret dem - mere eller mindre bevidst ( Der var meget, jeg ikke vidste, før jeg satte overvågning op i garagen :wink: ). Og dermed bliver de også mit ansvar.

10 Synes om

Det samme gør vi - omend problemet med strejfere er mere begrænset her, de to sidste tilfælde har jo vist sig at have ejere.
Vi ser ind imellem andre katte på overvågningen, men ingen af dem kan siges at holde til, de kommer bare forbi…

Den ene er kommet indenfor, ser det ud til?

6 Synes om

Til trods for, at jeg har boet på landet det meste af mit liv, har jeg faktisk aldrig oplevet det så slemt som her. For 1½ år siden indfangede jeg en fertil hankat, som blev ved med at bryde ind i indhegningen. Han viste sig at være smittet med FeLV og blev aflivet. Siden har der været mange andre mere eller mindre forhutlede katte forbi. Jeg synes ikke, det tyder på en “velholdt” kattebestand :frowning_face: Men desværre er det en enmandskamp. Naboerne er venlige mennesker, men vi deler ikke synet på katte.

Påskeægget er installeret på mit gæsteværelse, hvor hun bliver til hun er færdig med at være mor (og er blevet neutraliseret selvf.). Om det derefter så hedder genudsætning, omplacering eller blive her må tiden vise :slightly_smiling_face: Selv om filmen viser et andet billede, er hun ikke helt tam. Hun elsker mine ben og fødder, men hænderne kan jeg godt holde for mig selv. Jeg bliver afvist med både hvæs og slag, hvis jeg prøver at røre hende. Jeg tager det i hendes tempo :slightly_smiling_face:

11 Synes om

Jeg ville prøve med fælden, du kan sagtens se på hende om hun har født og så lukke hende ud igen
ser du hende flere gange om dagen, tror jeg ikke hun har født

5 Synes om

Hun er lige dukket op igen, hvor hun undersøger en af de kasser med hule og tæppe, som jeg har sat i garagen. Så det ser ikke ud til, at hun har født.
Nu er fælden frisket op med tun. Kogt kylling og kattemad har ikke kunnet overtale hende.

10 Synes om

Måske hun er så tæt på fødsel at hun ikke har appetit?

1 Synes om

Pas :slightly_smiling_face: Det er så mange år siden, jeg sidst havde en drægtig hittekat, at jeg simpelthen ikke kan huske adfærden op til fødsel. Men så er der jo heldigvis opdrættere herinde, som man kan spørge :ok:

7 Synes om

Bingo!

Hun er stadig meget drægtig og er nu installeret på kontoret, hvor hun får helt ro til lige at lande.

Det var en bekymring mindre (…og potentielt en masse nye :besvimer: ). Nu er det bare at krydse fingre for nemme fødsler og så få killinger som muligt :kryds:

17 Synes om

Det er ikke meget jeg kan hjælpe med. Men jeg kan godt regne
Og 2 plus 2 giver 4 måske 10
To drægtige katte med killinger koster
Og med dit store hjælpe hjerte
:heart:
Giver jeg lige lidt hjælp på en eller anden måde
Tak for dig :heart:

8 Synes om

Krydser fingre for små kuld og nemme fødsler :kryds:
Skulle de få store kuld, kan du evt få aflivet nogle, så de kun har to hver, da huskatte kan være svære at finde nye hjem til. Specielt de sort/hvide ifølge internaterne

5 Synes om

Gid, der var flere som dig, Katrine :kram:

Det er en kæmpe opgave, du har påtaget dig - ikke mindst, hvis både mormisser og kommende små alle skal neutraliseres også. Jeg giver meget gerne et bidrag til dit lille miniinternat :heart:

11 Synes om

Det er en kæmpe opgave, du har påtaget dig - ikke mindst, hvis både mormisser og kommende små alle skal neutraliseres også.

Det var i hvert fald det, jeg gjorde sidst :slightly_smiling_face:

Tusind tak for at tilbyde hjælp :hjerte: Lige nu er det dog ikke et issue :slightly_smiling_face: Og Jeanettes tanke omkring at få aflivet nogle af killingerne, hvis der kommer for mange, har jeg også haft, selvom jeg ikke synes, det bliver særligt sjovt :cry: At neutralisere dem nu, kan jeg heller ikke få mig selv til, selvom det selvfølgelig også er en mulighed.

Det var ikke meningen, jeg ville fylde tråden så meget med de to damer. Kan jeg lokke dig til at flytte indlæggene til deres egen tråd? Jeg får sikkert brug for at skrive og spørge lidt mere undervejs.

9 Synes om

Det er på ingen måde sjov at aflive killinger, men hvis alternativet er at side med x antal killinger, der ikke kan finde nye hjem, samt udgiften til neutralisering oveni. Du kan jo beholde han killinger, de er billigs i neutralisering.
Tænker også, hvis sælges videre som fertile, og holdningen i omegnen er så elendig til kattene, så er det en skrue uden ende

4 Synes om

Tænker også, hvis sælges videre som fertile, og holdningen i omegnen er så elendig til kattene, så er det en skrue uden ende

Det kunne jeg da ikke drømme om :uha: Jeg har aldrig i mit liv overdraget en fertil kat til andre. Sidst gav jeg 7 hitte killinger og en missemor hele pakken :slightly_smiling_face:

12 Synes om

Så har indlæggene fået egen tråd. Du kan selv ændre overskriften, hvis du vil @Beydana

5 Synes om

Og jeg nåede lige netop at svare i den oprindelige - men tilbuddet gælder også i denne… :wink:

3 Synes om