Drægtige tilløbere

Dagen har været hårdt i dag men du gør det rigtige. :kram:

4 Synes om

Vil I gætte med? :hoho:
Kuld B, Arrigs killinger
Der er krudt i dem, så det var svært at få taget nogle gode billeder.

Killing 1

Killing 2

Killing 3

De er en uge gamle i dag og vokser pænt til. De vejer fra 235 til 252 g.

6 Synes om
  1. billede er lidt uskarpt, men umiddelbart en hunkat.
    De to andre er drenge …
    Det er mit gæt :gruble:
5 Synes om

Åbnede tråden for at se om der var billeder af killingerne lidt tættere på…
Man må sige jeg fik hvad jeg kom efter…
Nogle gange skal man passe på hvad man ønsker sig. :tihi:

13 Synes om

Det er også mit bud :ok: Nr. 2 har jeg dog længe været i tvivl om.

3 Synes om

Men det kunne være sjovt at få en vurdering fra nogle der har forstand på nyfødte killinger … jeg har kun haft killinger én gang og det er 17 år siden :surrender:

7 Synes om

A-kuldet, 12 dage gamle :smelter:

Og så forsøgte jeg at få et gruppebillede af B-kuldet, da jeg skiftede underlag, men det var ikke nemt :grin: De er 9 dage gamle i dag

.

24 Synes om

Hold kæft ham her triller da bare lige ind i hjertet på en. :love:

9 Synes om

Hvordan går det med dem grundlæggende, og hvordan har Arrig taget at der er to færre killinger i flokken nu?

6 Synes om

Du tog lige ordene ud af munden på mig - f*ck han er lækker… :heart_eyes:

4 Synes om

:heart_eyes: enig med @Osquary og @DorteH

4 Synes om

Det går godt. Alle killingerne vokser godt til og ser sunde og raske ud :hjerte: Arrig reagerede ikke på at jeg fjernede de to killinger. Men de var heldigvis også meget stille, mætte og sov trygt hele vejen til dyrlægen. Hun var måske en smule urolig om eftermiddagen, men det kan have været tilfældigt. I hvert fald virker hun meget veltilpas nu og hendes tre tilbageværende killinger vokser som ukrudt :grin: hun er stadig meget kælen og kontaktsøgende :hjerte:

Birla er fortsat ikke meget for at jeg kommer for tæt på hende og hendes killinger. Jeg tror såmænd godt, jeg kunne tage dem, hvis jeg absolut ville, men der er ingen grund til det lige nu, hvor alt ser ud til at gå som det skal. Hun hvæser og slår ud, hvis min hånd kommer for tæt på hulen, simpelthen, fordi hun er bange. Det kan ligefrem høres på hendes vejrtrækning, at hun stresser over det, så jeg holder fingrene for mig selv. Jeg har tidligere kunnet stryge hende over ryggen i garagen, så jeg tror der er håb, men lige nu har hun jo også sine børn at passe på. Og der er stadig 5, selvom de ikke alle kom med på billedet ovenover. Den femte kommer dog frem og hilser halvvejs inde i denne film fra i dag :slightly_smiling_face:

17 Synes om

Så hyggeligt at følge dig og misserne. :heart_eyes::hugs:

8 Synes om

Det lyder godt. :hjerte:

4 Synes om

Man øver sig i at se, gå og koordinere :lovelove:
A-kuldet, 15 dage

Derudover spiser og sover de

Alt er også vel med B-kuldet - de er så småt også ved at åbne øjnene, men jeg har endnu ikke fået taget nye billeder.

17 Synes om

:smelter:

1 Synes om

1 Synes om

Hvordan går det med at få lov at komme i nærheden af A-kuldet? Det ser ud til, at mormis sidder fredeligt og vasker sig, mens du filmer, men du er måske langt væk?

5 Synes om

1 Synes om

Filmbidderne er optaget med overvågningskameraet. Hulen står under mit skrivebord, så når jeg er hos dem, sidder jeg på gulvet ved siden af bordet, maks en meter fra hende, og småsnakker med dem. Jeg kan komme ret tæt på med hænderne efterhånden, uden hun hvæser. Hun ligger også og spinder, selvom jeg sidder på gulvet ved siden af. Men jeg vil ikke stikke hånden ind i hulen for at tage killingerne, både af hensyn til hendes tillid til mig, men også for min egen sikkerheds skyld. Hvis jeg gør det, vil hun været fanget og under maksimalt pres. Hun virker som sagt ikke spor aggressiv, men man skal ikke spøge med en missemor, der vil passe på sine killinger :blegne: Og hun skal helst ikke lære dem, at jeg er farlig.
Det gode er, at de er lige på nippet til at bevæge sig lidt ud af hulen. Den første (som jeg ved af) kravlede ud i dag. Jeg er startet på arbejde igen i dag (deltidssygemeldt) og så det tilfældigvis på overvågningen, da jeg ville vise dem til mine kolleger. Mormor var klar til straks at køre hjem for at redde den lille :ups: Men så kravlede den lige så fint ind i hulen igen. Døøøgtig misling :grin: Så nu har begge kuld fået en hynde at kravle ud på, hvis det skulle kommer over dem. Arrigs killinger kravler alle tre ud af hulen allerede. De kan mere end man tror :ok:

18 Synes om