@Beydana
Hvordan går det med det hele ![]()
Det går rigtigt fint
Tak fordi du spørger
. Sommerferien er desværre bare slut, så nu fylder det der irriterende arbejde igen en del i hverdagen
Men vi nyder aftenerne og weekenderne i haven.
Alle misser trives og har det godt
Aslak og Fritte er ikke flyttet endnu, men det kommer.
Arrig fik konstateret flere knækkede tænder, da hun blev neutraliseret, så der er bestilt tid til tandbehandling d. 16. sep. Min “gamle” Mitten skal afsted i samme omgang, da han også har en knækket tand, der skal ud.
Her er et lille sammenklip fra den forgangne uge. Jeg har lavet en midlertidig hegnsløsning omkring terrassen, så Arrig og Birla også kan komme ud og fortsat være adskilt fra de “gamle” katte. Det er dog kun Arrig, som har haft modet til det endnu. De små kommer overalt i hus og have ![]()
Arrig nyder at være ude, men reagerer sådan her på de sorte (med en hel masse lyd), så derfor er de fortsat adskilt.
Det ser skønt ud…
Arrig skal vel bare bevise sit navn ![]()
Hvad med Tut … har hun fundet nyt hjem?
Er det Asfrid, der nu hedder Frida?
Og hvad med lille Alva - hende må der da være nogen, der forelsker sig i ![]()
Det er også bare en skøn kattehave. Så mange steder at gå på opdagelse og ligge på lur ![]()
Tut og Alva er her stadig
Alva har, sjovt nok, fået så meget mere selvtillid efter de er begyndt at komme i haven. Måske lægger det mere op til hendes lege-smag at rende rundt i haven
Og Tut…ja hun er bare Tut ![]()
Her er hun ved siden af mig i sengen i nat.
@Eva Jeg kom til at skrive Frida ved en fejl og fik vist rettet det samtidig med, at du skrev. Hun hedder stadig Asfrid/Fritte ![]()
Nora er bestemt også dejlig - men et billede af Alva ville ikke være af vejen ![]()
Jeg har ikke fået taget så mange billeder de sidste par uger, men her er i hvert fald et par stykker af hende fra den anden aften ![]()
Det er lidt mørkt, men man kan virkelig se, hvor fin og elegant, hun er ![]()
Og se hendes små tufser ![]()
Jeg prøver at få taget nogle nye billeder af dem i løbet af ugen ![]()
Det behøver du slet ikke…
![]()
Tak @Beydana hun er så utrolig smuk og charmerende, jeg er forelsket ![]()
Killingerne er nu blevet 4 mdr. ![]()
Smukke Alva ![]()
Tut ![]()
Aslak ![]()
Fritte
![]()
Balder ![]()
Han er der lækreste, mest småsnakkende og spindende dreng.
Og lille Olaf ![]()
Min skygge, min ulykkesfugl, mit smertensbarn ![]()
Jeg tændte fyret i går, og han har fundet gulvvarmen på badeværelset.
Det bliver en længere historie med ham, som I får en anden gang. Men han bøvler noget med smerter, som der endnu ikke er fundet en entydig forklaring på ![]()
Jeg nappede også lige et enkelt af mor Birla i stræk ![]()
Der er vist ingen tvivl om at Arrig, trods sin unge alder, har levet et barsk liv. Hun er til tandbehandling i dag, og dyrlægen har ringet. Alle 4 hjørnetænder er knækkede og skal ud + 3 kindtænder, som er hårdt ramt af parodontose. Så der er måske en god grund til, at hun kan være lidt arrig
Jeg henter hende igen i eftermiddag - en masse tænder fattigere ![]()
Stakkels hende! ![]()
Jeg er sikker på, at det vil gøre en stor forskel for hendes velbefindende og dermed humør at få de skadede tænder ud.
Stakkels lille mis - godt hun kom til tandlæge og får de dårlige tænder ud.
Det er vel ikke helt billligt, du må endelig sige til, hvis du har brug for et bidrag. ![]()
Stakkels hende, måske der er en grund til hun ikke er helt medgørligt
Håber hun er ved godt mod ![]()
Tusind tak for tanken, Eva
Men jeg kan ikke bede jer om mere ![]()
Arrig er godt hjemme igen og installeret på kontoret med overvågning til i morgen.
Lille pus
Det er noget af en omgang, hun har været igennem.
Mitten var også til tandbehandling i dag. Han slap dog lidt billigere og fik fjernet en enkelt knækket hjørnetand og to små kindtænder pga. tandresorption. Han er 8 år, så det var mere forventeligt ![]()
Stakkels lille Arrig - men hvor har hun bare været heldig (eller dygtig…
), da hun valgte at søge asyl hos dig… ![]()
![]()
Og vi behøver jo omvendt ikke at blive bedt først… ![]()
Nej, det er ikke nødvendigt at bede @Beydana, så jeg har overført en skilling til din konto ![]()
Nu får du lige den lange udgave, Katrine…
For mit vedkommende - og jeg mistænker det samme gælder for andre herinde også - handler det ikke om at du beder om noget, men at du derimod gør noget, nemlig tager ansvar for nogle af de “overskudskatte” der desværre er alt for mange af…
Jeg ville ønske jeg selv havde initiativ og båndbredde til at gøre en aktiv indsats i samme målestok som din - det har jeg ikke, så køber mig i stedet aflad ved økonomisk støtte til diverse organisationer og private initiativer.
Og dit projekt fortjener da i den grad støtte! ![]()