Virker fint her. Katte har normalt ikke som sådan plukveer, så hun er ved føde IMO
Der ser ud til at være mere end to killinger i den vom
Håber det hele forløber godt uden komplikationer
Så er hun meget længe om det. Hun lå også og lavede de små spjæt med bagbenene ved hvile i går Jeg tror, det er herinde, jeg har læst det beskrevet som plukveer, men det er jo heller ikke usandsynligt, at hun snart går i fødsel. Videoen er optaget imellem 9 og 10 i formiddags.
Nogle af mine bruger 1-2 dage med at trappe op ligeså stille
Det kaldes også nedlægningsveer eller opblokningsveer😊
Nogle af mine bruger 1-2 dage med at trappe op ligeså stille
Så giver det mere mening Jeg troede du mente, at hun havde presseveer
Jeg har oplevet “plukveer” midt i drægtigheden hos en importeret hunkat (kendte ikke linien godt) og hendes datter. Første gang panikkede jeg😱 - de efterfølgende gange observerede jeg opmærksomt uden at gøre noget. Jeg har heldigvis ikke oplevet det siden i efterfølgerne ud af samme linier🤷🏻
Aah nej, det gjorde jeg ikke
Tak Eva. Jeg synes hun er vokset meget siden hun kom ind i tirsdags. Hun er ret lille, så jeg håber ikke killingerne er for store.
At hun vokser lige før forventet fødsel er ikke usædvanligt😊
Jeg tror også der er noget under opsejling. Hun har været tiltagende kontaktsøgende i løbet af de sidste par dage og vil meget gerne have selskab (miauer, når hun kan høre mig udenfor døren). Hun går ikke i hulerne, men hun er for første gang sprunget op i sengen til mig og har smidt sig i dynen for lidt siden, ælter og spinder. Jeg har bemærket, at hun også har drukket virkelig meget de sidste dage?
Og lige for en ordens skyld, så har jeg ikke glemt nr. 2. Hun spiser, drikker og går på bakken. Er dog ikke helt tryg ved situationen endnu, så jeg har sat overvågningskamera ind til hende for ikke at forstyrre for meget. Her er hun lidt tidligere i dag, hvor jeg holdt hende lidt med selskab.
Ja, mon ikke der kommer nogle killinger i løbet af i aften eller i nat så. Lyder meget typisk for mine det der (den med at drikke mere vand har jeg dog ikke lige bemærket, men de har jo generelt også altid vådkost tilgængeligt)
Uh … påskekillinger
Hvor er det spændende
Og et par hurtige tip, hvis du ikke allerede ved det. For katte er sædefødsel vs. hovedet først ikke noget særligt, mine kommer ca 50/50 hoved/bagende først.
Katte vil ofte bruge 2-3 timer med kraftige presseveer på at få den første ud. De kan godt holde mange timers pause undervejs uden det er et problem - sålænge de ikke har haft presseveer der er stoppet igen uden der kom en killing eller en moderkage
for at alt går godt og nemt
Det har været en rolig nat uden ændringer. Hun virker veltilpas, spiser og drikker
Dette er hendes måde at søge og holde kontakt på, når nu man endnu ikke er helt tryg ved de der hænder
Hun er desværre nok vant til at hænder slår ud og jager væk
Men hun er da heldigvis ikke helt afvisende, så det skal nok komme
Hun er altså en smuk lille kat
Katte er jo forskellige op til fødsel, med vores, er det lun at de er ekstra opsøgende og lidt urolig, men de går først i hulen, når nu er det nu.
Vores spiser og drikker som vanligt helt op til fødsel.
Jeg er på vagt og har meldt afbud til påskefrokost med familien i dag. Det er der ingen sure miner over i min familie. Vi har også lige været sammen til fødselsdag i sidste weekend. Det må være nok