Tro mig, det bliver hurtigt dyrt i foder til sådan nogle killinger. Og du har 2 kuld.
Vi er flere herinde med opdrætter rabat hos zooplus så vi kan købe foder lidt billigere. Det kan vi også hjælpe med, så pengene rækker lidt længere.
Vi vil meget gerne hjælpe
Nemlig. 2 kuld koster i foder, grus og dyrlæge til vaccination og neutralisation. Vi hjælper gerne
Hvad når man ikke har mobilepay og gerne vil bidrage?
Jeg sender dig en PB med info lidt senere
Du havde da engang en sort/blå, min teflon hjerne kan ikke huske navnet.
Mon du tænker på Nimbus? Den sorte med den underlige lyse næse og pande fra mit første hittekuld i 2006? Der beholdt jeg selv tre killinger: Nimbus, Rufus og Akeleje. De mest fantastiske katte, jeg nogensinde har haft Jeg savner stadig min bedste ven nogensinde, Nimbus
Han var sort, de andre blåtabby
Siden har der været flere hitter, men sjovt nok altid blå, blåtabby og sorte.
Hvordan går det med den lille sidstefødte og vejrtrækningen? Har du nogen idé om det? Der er da lyd i den i videoen - eller er det de andre, man kan høre?
Videoen med skrighalsen er fra det andet kuld, - dem, der blev født i lørdags. Heller ikke nemt at holde styr på. Der er kun en video af Arrigs første killing, der blev født ved min fod
Det går så fint med den lille efternøler I går eftermiddags var det som om den hev efter vejret, men der er intet at bemærke i dag, tværtimod virker det som en stærk lille mivs.
Foto fra idag
Video fra i nat. Ikke engang irriterende søskende kan få den til at slippe baren
@Beydana måske det er nemmere at følge med, hvis du opretter et tråd til hvert kuld?
Siden har der været flere hitter, men sjovt nok altid blå, blåtabby og sorte.
Og det er så løgn For der var jo i høj grad også min lille Frida-mus
Fundet i en grøft.
Mon ikke det går bare lige at skrive hvem de er efter? De bliver jo sikkert blandet i en eller anden grad også senere
Jeg synes tværtimod, det er så fint at ha’ hele den her skønne føljeton i en kurv - det gør det også meget lettere at læse op på historikken, hvis man sku’ ha’ misset et afsnit…
… og det er ikke fordi vi er SÅ interesserede i de små striber
Jeg tænker måske at lave en daglig opdatering fremover og så kalde dem Kuld A og Kuld B
Kuld A: Det første kuld, født lørdag d. 3. maj
Kuld B: Arrigs kuld født i går d. 6. maj
Sådan går det, når man gør noget godt
Nope - men det er du!
For mit vedkommende, så betragt første bidrag som tilskud til driftsomkostningerne, og ræk ud igen, når den tunge(re) neutraliseringspost bliver aktuel.
Ja det var Nimbus, jeg kan huske du havde dem med på udstillingen i tidernes morgen hvor han vagte opsigt hos dommeren
Update for kuld A født d. 3. maj.
5 dage gamle.
Mormis har fået navnet Birla. Det er et gammelt nordisk navn, som betyder Lille Bjørn.
Jeg har ikke pillet mere ved killingerne. Natten efter jeg skiftede underlag i den transportkasse, hvor hun havde født dem, valgte hun at flytte dem over i en hule. Og det er faktisk meget bedre, for nu ligger hun, så hun kan se hvad jeg laver, når jeg er på værelset Hun passer på sine børn, men er ikke aggressiv, bare utryg, hvis jeg kommer for tæt på, men det går stille og roligt fremad
Jeg småsnakker en hel masser, når jeg er på værelset hos hende, og jeg kan allerede komme meget tættere på, uden hun hvæser eller brummer. Og det haster ikke med at pille ved de små, så det bliver på hendes præmisser
Jeg kan se at de trives, og der er masser af trafik i hulen
Derfor bliver de ikke vejet, og der tages ikke fotos af dem enkeltvis lige nu. Men jeg har taget disse to fotos her til aften. Det er sidste gang, der bliver brugt blitz, for det varer ikke længe før de åbner øjnene.
Døøøøøøøøøøgtiiiiig mor Birla og dejlige missebebser.
Update for kuld B født d. 6. maj.
2 dage gamle.
Mormis: Arrig (jeg tror det navn hænger ved )
Arrig mener helt bestemt, at det er en fællesopgave at passe hendes killinger. Hun virker en smule overvældet, og det forstår jeg sådan set godt Hun er en lille kat, og der er ikke noget at sige til, at de blevet klemt i livmoderen. Videoen er fra i går.
Jeg er overrasket over hende, for jeg var faktisk i tvivl, om jeg mon nogensinde ville få lov at røre de killinger, men hun nyder, at jeg er der til at tage del i opgaven. Hvis hun kunne vælge, og her ikke var andre katte, tror jeg, hun ville elske at have sine killinger midt i stuen
Men det betyder også, at jeg må gøre stort set alt med dem, så her kommer de. De har alle øget vægten siden i går, hvor jeg vejede dem for første gang.
Killing 1 (den sidstfødte, som jeg måtte hjælpe lidt i gang)
Den største og vistnok en pige. Hun vejer i dag 149 g. Hun er meget aktiv og tonser rundt i hulen.
Killing 2
Køn: tja, det synes jeg da Vejer i dag 137 g
Killing 3
Har et skævt venstre bagben, men det har allerede rettet sig så meget, at jeg ikke er bekymret
Vejer i dag 148 g. Jeg tror det er en dreng.
Og så kommer de meget skæve…
Killing 4
Vejer i dag 134 g.
Jeg tror det er en pige.
Killing 5
Den mindste: Vejer i dag 120 g
Selvom det måske ser voldsomt ud, synes jeg allerede, det er bedre end i går, så jeg er fortrøstningsfuld I går pegede selv deres tæer på forbenene i alle retninger. I sådan grad, at jeg troede at de var misdannede, men de finder mere og mere på plads. De har fået et gammelt stift håndklæde at kravle rundt på og de to sidste arbejder jeg lidt med for at få strukket benene ud.
Kæft nogle lækre små, brede basser! Kan godt forstå de er blevet most lidt, når der er så mange og de alle har en pæn str. Og hvis hun så oven i købet er en klejn kat selv
Hvor er de søde allesammen