Dragør 2013

Endelig hjemme efter en temmelig varm dag. :slight_smile:

Aura fik en rigtig fin bedømmelse af Stephane, og jeg var generelt enig med ham :slight_smile:

BIV tabte hun til en rigtig lækker killing som går i undyr i morgen, så der skal de konkurrere :slight_smile:

NOM tabte hun til en rigtig pæn sort Maine Coon dreng :slight_smile:

Ikke helt hjemvendte, men dog med internet.

Cooper var hos Stephan Henry og fik en rigtig rigtig fin bedømmelse. Stephan var helt vild med ham, og bedømmelsen blev da ogs afsluttet med et stort kys :slight_smile:
Cooper fik sit cert og blev kaldt tilbage til NOM (der var desværre ikke nok til BIV), men den tabte han desværre til to rigtig flotte drenge - en rag og en NFO.

En god men MEGET varm og MEGET fugtig dag, så nu glæder jeg mig helt usigelig meget til et koldt bad inden jeg igen vender næsen mod Amager :slight_smile:

Vi er også lige landet hjemme efter en lang, varm og ualmindelig dejlig dag i godt selskab.
Og TAK til DARAK for en rigtig god udstilling!

Begge kræ fik deres certer og masser af ros på trods af deres tendens til havnearbejdersprog.

Cikke var hos Stephane Henry, og ham er der ingen tvivl om at vi vil ønske igen en anden gang, han er en rigtig behagelig dommer med et godt tag på kattene.
Han gav Cikke Sommerhår hendes første CAC :slight_smile:

Missebarnet var omkring Christiano Sandon, og han var da rigtig vild med hende.
Så vild, at han ville have hende tilbage til NOM, der dog gik til en rigtig pæn sort/hvid NFO.

Tak igen DARAK, I kan dælme godt være stolte af Jeres indsats i dag!

[QUOTE=Helene C;1106740]

En god men MEGET varm og MEGET fugtig dag, så nu glæder jeg mig helt usigelig meget til et koldt bad inden jeg igen vender næsen mod Amager :)[/QUOTE]

Gosh ja, og Burgundys pels smak sammen igen, og jeg kan kan simpelhent ikke finde ud af at lave den rigtig, jeg må være en tumpe…

Nå men han blev alligevel CAP. Og Tomba blev Ex1 og så blev han sørme Nomineret af Jørgen Billing og han holdt ved sin nominering til sceneshowet - jeg har et totalt sødt billede af ham hvor han står lidt væk fra dommerbordene ved sceneshowet og energisk holder Tombas nummer op. Haha, det var sødt. :smiley:

Vi var også afsted i varmen og havde tre katte med.

Eddie tog uden problemer sit andet CAP og charmerede dommeren med sin totalt afslappede stil - hvorfor dog stå op, når man kan ligge mageligt og lange ud efter hendes blyant :høhø: BIV gik som forventet til Kaj.

Fiona fik sit første EX1 og masser af roser men hendes halvbror nuppede BIV’et og tog også senere NOM. Men hvad det blir’ i familien og det er en bekræftelse af det gode vi fik ind i linierne med farmand Stormy :thumbup:

Energy var alene i kl. 11 hos sin dommer og fik fint sit EX1 og point nok til at hun også ville give ham NOM. På scenen fik han to stemmer, men tabte ved skilledommer til Eva’s smukke Bengal dreng. - Det er aldrig en skam at tabe til en så smuk kat :inlove:

Så alt i alt en fin men varm dag - så nu må vi se hvordan det går i morgen.

Tillykke til alle med resultaterne og en god udstillingsdag. Og tak til Darak og alle frivillige, som gjorde det muligt.

Jeg har en svært ved at få armene ned, for foruden certifikatet fik Rags i dag sin første nominering! :thumbup:

Dommeren Jurgita Gustiani havde kun ros til overs for ham - ikke mindst hans ticking og farve. Da Rags blev kastreret for to år siden var han jo nærmest grå, så derfor er det helt fantastisk, at farven nu fremhæves som en stærk side ved ham. Der er virkeligt også sket noget med den. Og så har han naturligvis også sit gode udstillingstemperament med sig. :smiley:

Ved nomineringen stod valget mellem ham og Kaj, som er en fantastisk flot Aby, der bestemt ikke er uvant med at vinde. Men efter meget lange overvejelser endte Jurgita med at nominere Rags, og hun fortrød ikke sit valg senere, men gav ham sin stemme ved sceneshowet. BIS blev vundet af en flot Cornish Rex, men Rags gjorde en god figur - ikke mindst takket være Pernille DL, som var hans steward. :ok:

Tillykke med de flotte resultater! :flag:

Jeg var en tur forbi og fik hilst på en masse KG’ere. Det var ikke alle, som jeg nåede at få sagt hej til. Jeg fik set Koraterne, men fik ikke hilst på opdrætteren.

Jeg blev som sædvanligt forelsket i næsten alle de smukke katte, som jeg fik hilst på. :wehuu:

[QUOTE=FinnFrode;1106754]Tillykke til alle med resultaterne og en god udstillingsdag. Og tak til Darak og alle frivillige, som gjorde det muligt.

Jeg har en svært ved at få armene ned, for foruden certifikatet fik Rags i dag sin første nominering! :thumbup:

Dommeren Jurgita Gustiani havde kun ros til overs for ham - ikke mindst hans ticking og farve. Da Rags blev kastreret for to år siden var han jo nærmest grå, så derfor er det helt fantastisk, at farven nu fremhæves som en stærk side ved ham. Der er virkeligt også sket noget med den. Og så har han naturligvis også sit gode udstillingstemperament med sig. :smiley:

Ved nomineringen stod valget mellem ham og Kaj, som er en fantastisk flot Aby, der bestemt ikke er uvant med at vinde. Men efter meget lange overvejelser endte Jurgita med at nominere Rags, og hun fortrød ikke sit valg senere, men gav ham sin stemme ved sceneshowet. BIS blev vundet af en flot Cornish Rex, men Rags gjorde en god figur - ikke mindst takket være Pernille DL, som var hans steward. :ok:

[/QUOTE]

Det var s fantastisk! Du får altså lige et til tillykke herfra!

Og så skal det også lige nævnes, at en række frivillige fra Racekatten var trådt til for at hjælpe Darak i den vanskelige situation, som klubben står i lige nu. Hvor er det dejligt, når man kan støtte hinanden på tværs af klubtilhørsforholdene. :thumbup:

Hold da magle! :besvimer: Slog han Kaj?!? Wow, hvor er det bare super godt gået! :wehu:

(Det skal ikke opfattes som noget negativt overfor Rags, men Kaj har jo været meget vindende i en lang årrække nu, så jeg synes det er rigtig flot af Rags! :))

[QUOTE=Eife;1106790]Hold da magle! :besvimer: Slog han Kaj?!? Wow, hvor er det bare super godt gået! :wehu:

(Det skal ikke opfattes som noget negativt overfor Rags, men Kaj har jo været meget vindende i en lang årrække nu, så jeg synes det er rigtig flot af Rags! :))[/QUOTE]

På den anden side talte jeg med en udstiller i Brejning - med god forstand på abyer - som mente, at Kaj snart fik flere nomineringer pga vane end fordi han var den bedste kat :slight_smile:

Anne Frostander er en ganske ny sød svensk opdrætter :slight_smile: Jeg er interesseret i at høre, hvordan hendes katte klarer sig denne weekend, hvis nogen bider mærke i det :wink:

Stort tillykke med dagens flotte resultater til Jer alle sammen :smiley:
For en gangs skylde misunder jeg jer ikke for at være afsted på udstilling , men nød en køl dag på 26 grader hjemme i haven :wink:

[QUOTE=Eife;1106790]Hold da magle! :besvimer: Slog han Kaj?!? Wow, hvor er det bare super godt gået! :wehu:
(Det skal ikke opfattes som noget negativt overfor Rags, men Kaj har jo været meget vindende i en lang årrække nu, så jeg synes det er rigtig flot af Rags! :))[/QUOTE]

Jeg er også noget så stolt af det resultat, for jeg ved godt, at Kaj er en stor stjerne på udstillingerne. Nogle vil sikkert mene, det var helt hen i vejret, men dommeren var åbenbart faldet for vores lidt mere rå dreng med tuffer mellem tæerne - og det kan vi leve højt på længe. :smiley:

Tillykke til jer allesammen med jeres fine resultater :smiley: :smiley:

  • det der sladder er så lige præcis grunden til, at “man” ikke gider udstille… :frowning: :frowning: (og nej jeg kender ikke Kaj eller Kajs ejer for den sags skyld…)

[QUOTE=Margrethe;1106846]

  • det der sladder er så lige præcis grunden til, at “man” ikke gider udstille… :frowning: :frowning: (og nej jeg kender ikke Kaj eller Kajs ejer for den sags skyld…)[/QUOTE]

Ved du hvad… jeg tror at jeg vil starte en tråd med dette emne :slight_smile:
Ikke for at sladre eller tale dårligt om nogle katte (eller deres ejere for den sags skyld), men for at prøve at få en saglig debat om det :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1106848]Ved du hvad… jeg tror at jeg vil starte en tråd med dette emne :slight_smile:
Ikke for at sladre eller tale dårligt om nogle katte (eller deres ejere for den sags skyld), men for at prøve at få en saglig debat om det :)[/QUOTE]

Det var altså ikke for at starte 3. verdens krig…

Årsagen til, at jeg nævnte, at den anden udstiller havde god forstand på racen er, at det har jeg ikke - men jeg er slet ikke i tvivl om, at rigtigt mange katte får deres nomineringer (og i visse tilfælde endda BIS), fordi “det plejer de at få”. Jeg har såmænd også hørt om udstillere, der er kommet til bedømmelse og har annonceret over for dommeren, at deres kat plejer at blive BIS, så “det skulle den også have idag” (og det var dommeren, der fortalte den episode videre - ikke en anden udstiller).

Næ, men uden (mig bekendt) nogensinde at have sat dine ben på en katteudstilling besluttede du at kalde min udtalelse for sladder. Sorry, men det giver altså en vis reaktion :frowning:

Det er jo altid det der sker, når en sejr hviler på en subjektiv vurdering hvor standarder kan tolkes forskelligt … at folk finder på “undskyldninger” for hvorfor andres katte vinder… jeg synes, at det tangerer ordet “klamt”, istedet for at glæde sig på egne og andres vegne…