Dragør 3. og 4. augst

Hun spurgte den anden dag, om vi kom, og jeg svarede, at vi var nødt til at komme og se “the crazy Spanish cat lady” :høhø:

Og det gør hun nemlig :slight_smile:

Puhhh ha det seer ud til at blive en meget var omgang i morgen i hallen og selv om jeg tager mine forholdsregler er jeg lidt nervøs over hvordan mine 3 mislinger vil klare varmen :S

Jeg er nu lidt i tvivl om reglerne :?
Hvis jeg deltager i morgen og forlader hallen om aftenen med et fuldt udstyret bur. Kan jeg så vælge ikke at komme med kattene søndag, hvis de var for påvirkede af varmen, og nøjes med selv at møde op i hallen for at tømme buret :? - altså abse kattene ude de overhovedet har været i hallen.

Risikerer jeg evt. karantæne for dette :? Skal jeg vente med at tømme buret til Søndag når udstillingen slutter :?

Jeg fortryder nu at jeg har tilmeldt to dage, men tager kattene det fint er der jo ingen problemer.

Jeg har tænkt mig at lægge klinker i bunden af halvdelen af burene, samt bomuldshåndklæder i den anden halvdel, så misserne ikke er i kontakt med kunststoffer.
Derudover vil jeg lægge køleelementer ovenpå buret med håndklæder over, og medbringe en blæser, samt ekstra stor vandskål. samtidig medbringer jeg også en forstøver flaske med vand.
Jeg har med tre katte 1½ dobbeltbur. jeg vil ikke sætte gardiner mellem burene og lægger mindst muligt over burene for at øge luft gennemstrømningen.

Hvad har I andre tænkt at gøre for at minimere varmen for kattene og kan jeg evt. gøre mere for at gøre så behageligt for dem som muligt.:?

[QUOTE=Wijelo;1106413]Puhhh ha det seer ud til at blive en meget var omgang i morgen i hallen og selv om jeg tager mine forholdsregler er jeg lidt nervøs over hvordan mine 3 mislinger vil klare varmen :S

Jeg er nu lidt i tvivl om reglerne :?
Hvis jeg deltager i morgen og forlader hallen om aftenen med et fuldt udstyret bur. Kan jeg så vælge ikke at komme med kattene søndag, hvis de var for påvirkede af varmen, og nøjes med selv at møde op i hallen for at tømme buret :? - altså abse kattene ude de overhovedet har været i hallen.

Risikerer jeg evt. karantæne for dette :? Skal jeg vente med at tømme buret til Søndag når udstillingen slutter :?

Jeg fortryder nu at jeg har tilmeldt to dage, men tager kattene det fint er der jo ingen problemer.

Jeg har tænkt mig at lægge klinker i bunden af halvdelen af burene, samt bomuldshåndklæder i den anden halvdel, så misserne ikke er i kontakt med kunststoffer.
Derudover vil jeg lægge køleelementer ovenpå buret med håndklæder over, og medbringe en blæser, samt ekstra stor vandskål. samtidig medbringer jeg også en forstøver flaske med vand.
Jeg har med tre katte 1½ dobbeltbur. jeg vil ikke sætte gardiner mellem burene og lægger mindst muligt over burene for at øge luft gennemstrømningen.

Hvad har I andre tænkt at gøre for at minimere varmen for kattene og kan jeg evt. gøre mere for at gøre så behageligt for dem som muligt.:?[/QUOTE]

jeg har fået et godt råd der hedder frosne vandflasker ovenpå buret - om det virker aner jeg ikke. men her er der i hvert fald smidt nogle flasker i fryseren som jeg håber jeg husker i morgen :slight_smile:

I betragtning af, at Banshee kan finde på at sove middagslur under et sammenbulket (dvs 3-4 lag) vattæppe i 30 graders varme, er jeg ikke voldsomt bekymret :slight_smile: Jeg vil selvfølgelig holde øje med hende og have godt med væske klar, men en burmeser ER bare varmesøgende :slight_smile:

Vi har ventilatorer og en kølemåtte med.
Og så vil jeg lægge nogle flasker vand i fryseren - godt tip!

Jeg tager et par fryselegemer med, og nogle viskestykker til at pakke dem ind i.

Og det var pææænt varmt i hallen skal jeg hilse og sige, jøsses der blev svedt :smiley: