Drikker du vand fra hanen elle køber du?

Drikker du vand direkte fra hanen eller køber du?

jeg drikker det selv, men jeg køber vand til kattene…

Jeg drikker det fra hanen. Syntes det er helt gak at købe på flaske hvis man har okay vand i hanen.

Jeg drikker danskvand, så det køber jeg … men har ellers ingen problemer (eller betænkeligheder) med at drikke postevand fra hanen.

Jeg gør selv begge dele - både drikker fra hanen og køber (jeg koger kun til killinger osv.). Det er nu mest fordi jeg vil have “dunke” til at fylde vand i, jeg køber vand :slight_smile: Jeg kan nemlig meget bedre lide smagen af det fra hanen end det købte. Jeg skifter ofte de dunke ud til vandet, og så drikker vi (og kattene) selvfølgelig vandet i flasken først.

  • og jeg glemte den mulighed - gør begge dele - men nu kan jeg ikke rette i afstemningen.

køber aldrig vand … Syntes det er noget pjat med det vand vi har i hanerne hvad koster det ikke og når man tænker på miljøet når det skal transportres …

Det er jo stadig sådan, at vandværksvandet har en lidt bedre kvalitet end købevandet, selv om mange tror, det er omvendt.
Så jeg bruger da helt klart vandet fra hanen.

NP

Hvorfor køber du egentlig til kattene? Pga. kemikalier i vandet eller?

Jeg tænker bare, at kattene jo ikke generelt er så sarte med vand - mine
drikker ligeså gerne af en beskidt vandpyt i haven som af vandet i
Drinkwell’en (måske fordi den ikke er fyldt med kildevand :tihi:)

Glemte lige at skrive, at jeg selv drikker fra hanen, men hvis jeg er ude til
et eller andet arrangement i en hal, så kan jeg sagtens finde på at købe
en kildevand.

Jeg drikker vand fra hanen.
Ligesom Rikke køber jeg indimellem vand på flaske, med det ene formål at få en ny flaske til postevandet.
Køber jeg vand ellers er det fordi jeg er kommet af sted uden vand, og er virkelig tørstig, så bider jeg i det sure æble og køber vand på flaske, men kan ikke lide smagen af det…

[quote=Charlotte Oeh.;282163]Hvorfor køber du egentlig til kattene? Pga. kemikalier i vandet eller?

Jeg tænker bare, at kattene jo ikke generelt er så sarte med vand - mine
drikker ligeså gerne af en beskidt vandpyt i haven som af vandet i
Drinkwell’en (måske fordi den ikke er fyldt med kildevand :tihi:)[/quote]Jeg tror det er pga. kalk :øhmm:- hvis altså Regitze har feks. en freshflow :ups:

[quote=Charlotte Oeh.;282163]Hvorfor køber du egentlig til kattene? Pga. kemikalier i vandet eller?

Jeg tænker bare, at kattene jo ikke generelt er så sarte med vand - mine
drikker ligeså gerne af en beskidt vandpyt i haven som af vandet i
Drinkwell’en (måske fordi den ikke er fyldt med kildevand :tihi:)

Glemte lige at skrive, at jeg selv drikker fra hanen, men hvis jeg er ude til
et eller andet arrangement i en hal, så kan jeg sagtens finde på at købe
en kildevand.[/quote]

det er af flere årsager…

for det første er vandet fra vores vandværk EKSTREMT fyldt med kalk - det er frygteligt… 1 dråbe kan ses hele vejen ned af spejlet…

dertil kommer at der er så meget klor i at det kan smages… det er grimt. Jeg drikker det selv til tandbørstning og piller og den slags - men en dejlig tår vand - det er der ikke noget der hedder her…

og til sidst fordi der er en reel smittefare i vandet herude - der er flere der er blevet syge af drikkevandet for et par år tilbage og det skal kattene ikke risikere…

Jeg drikker det direkte fra hanen.

Vi har egen vandboring, og i starten skulle man lige vænne sig til at det smagte anderledes end det fra vandværket.

For år tilbage, da flaskevand kom til DK (det var en yuppie-ting), blev der testet flere mærker mod postevand.
Postevandet var renest.
Nr 2 var vist norsk fjeldvand (på flaske).
Den allerdårligste var det mest kendte mærke, men alle de andre mere eller mindre blærede mærker af hengemt vand var af markant dårligere kvalitet end det friske fra hanen.
At der så nogen steder er bedre vandkvalitet end andre, det er så sin sag. Jeg er ikke så glad for det københavnske vand, jeg kunne i den grad smage forskel, når jeg kom hjem på ferie på Thyholm. Den ø er een stor klat fed lerjord, og der siver ikke meget skidt ned til grundvandet gennem det.
Derimod er midtjysk “kildevand” fra et af de mest nitratforurenede områder i DK (en rest viden fra mit år på biologistudiet) :thumbdown:

Jeg kunne ikke drømme om at betale for vand! Så nej - jeg køber ikke vand på flaske med mindre da at jeg er langt hjemmefra og min hjemmefyldte vandflaske er tom…

Jeg har altid vand i køleskabet - taget fra vandhanen, men det skal jo helst være dejlig koldt :slight_smile:
Køber dog indimellem kildevand, men det er for at have flaskerne til nogle gange, når vi er til sportsarrangementer. Så bruger jeg flasken og fylder op med postevand indtil proppen er smurt for meget ind i harpiks, så bliver den skiftet.

vi drikker vand fra hanen og vi har næsten altid et par flasker med iskoldt vand fra hanen stående i køleskabet.
jeg syntes meget af det vand man ka købe i butikkerne smager lidt “kunstigt”

Vores vandværksvand smager dejligt, og både kattene og jeg drikker vand fra hanen - kattene også fra basinet og fuglebadet.
For et stykke tid siden fik vi besked fra vandværket om, at vi skulle koge vandet, da der var konstateret højt indhold af coli-bakterier.

Beskeden kom først 5 dage efter, fundet var gjort, så jeg fortsatte bare med at drikke hanevand uden at koge det.

Hverken kattene eller jeg fik end ikke en antydning af dårlig mave.

For øvrigt smager købevand ikke godt - jo, hvis der er citron i, men det kan man jo selv tilsætte.

Jeg kan ikke lide købt vand, så det giver vel næsten sig selv at jeg drikker fra hanen så :tihi:

Jeg køber i ny og næ en flaske, men kun til at kunne bruge til drikkedunk :tihi:

Jeg drikker dog også vandet i flasken, men jeg vil lige så gerne have vandhane vand…

Er jeg ude køber jeg også gerne en flaske, hvis jeg har glemt den jeg ellers har… har dog stort set altid 0,5 l vand i tasken.
Det er dog ikke alle steder jeg har lige meget lyst til at genopfylde flasken :øhmm:
… vand med chlorsmag kan jeg slet ikke klare :S

Jeg drikker kun vand fra vandhanen, kunne aldrig drømme om at købe.
Det skal dog helst komme direkte fra køleskabet.
Hilsen Lisbeth