[quote=Coon Danica;282216]Jeg drikker kun vand fra vandhanen, kunne aldrig drømme om at købe.
Det skal dog helst komme direkte fra køleskabet.
Hilsen Lisbeth[/quote]
Sådan havde jeg det også en gang :D, men den “vane” forsvandt dog da mutter og jeg flyttede
Jeg køber vand 90% af tiden…af mange grunde der er simpelthen så meget kalt i vandet herude at jeg bruger købe-vand i kattenes vandfontene og jeg drikker også selv kun købe-vant af den simple årsag, at jeg ikke kan lide vandet mange steder i danmark Det færøske smager altså bedre
[quote=PiaH;282316]Jeg drikker det fra hanen, og misserne får det samme, og jeg koger det ikke først.
Misserne drikker også vandet i fuglebadet.[/quote]
x 2
Min hankat er også vild med at drikke vand fra brusenichen.
Jeg tror jeg vil til at sælge vand fra vores boring.
Vi har lige fået det testet og det var så fint at de faktisk ikke kunne måle noget som helst skadeligt i det og så smager det forøvrigt rigtig godt.
Da jeg gik på arbejde havde jeg altid vand med hjemmefra, da jeg ikke kan lide vandet i Viborg, synes det smager af klor.
Knus Elin
Der mangler en begge dele afstemning.
Jeg drikker mest fra hanen, vi har godt drikkevand hvor jeg bor. Men bliver nødt til at indrømme jeg nogle gange køber vand på flaske.
Her koges 10-12 liter vand HVER eneste dag. Det der koges kommes i skålene jeg har tømt over i dyrenes skåle forinden og så køler de kogte af og sættes derefter i køleskabet. JA, halvdelen af køleskabet er vandskåle
Jeg drikker også af det kolde kogte vand.
Og det er gjort siden 2001 og det bliver vi ved med.
Mange tror deres vand er ok…det er det IKKE.
I Jan. døde en af mine missemødre (hun lå med 4 uger gamle killinger) og det er dokumenteret hun døde af hæmolytiske kolibakterier der var i vort vand. Man havde liiige glemt at informerer der IGEN var kolibakterier i vandet og da det var hæmolytiske gik de i blodbanerne og som der står i serum’s lab. testresultatet…døde hun antatagelig af en herneblødning forsaget af de hæmolytiske kolibakterier. Man fandt nemlig INTET andet udover dem der kan påvise hendes MEGET bratte død.
Så den ene der har sat sin stemme ved no. 2 nemlig drikker vandet kogt er OS og det bliver ALDRIG anderledes.
Med det vand der er de fleste steder OG de normer der er lovlige vil jeg ALDRIG drikke så meget som 1 mundfuld vand.
OM det er derfor mine dyr aldrig er syge med maveproblemer eller andet skal jeg ikke kunne sige, men jeg vælger at tro det er èn af grundene.
Har lige kogt vand…det står nu og køler af og kommer i køleskabet til imorgens brug lige om snart
Jeg drikker oftest vand fra hane, men jeg synes, det er dejligt, at man er begyndt at kunne købe vand på flaske som et alternativ til f.eks. sodavand :drik:
[quote=kamikaze;282428]Mange tror deres vand er ok…det er det IKKE.
I Jan. døde en af mine missemødre (hun lå med 4 uger gamle killinger) og det er dokumenteret hun døde af hæmolytiske kolibakterier der var i vort vand. Man havde liiige glemt at informerer der IGEN var kolibakterier i vandet og da det var hæmolytiske gik de i blodbanerne og som der står i serum’s lab. testresultatet…døde hun antatagelig af en herneblødning forsaget af de hæmolytiske kolibakterier. Man fandt nemlig INTET andet udover dem der kan påvise hendes MEGET bratte død.
OM det er derfor mine dyr aldrig er syge med maveproblemer eller andet skal jeg ikke kunne sige, men jeg vælger at tro det er èn af grundene.
Har lige kogt vand…det står nu og køler af og kommer i køleskabet til imorgens brug lige om snart[/quote]
hmm…egentligt meget interessant…i begyndelsen af ugen glemte vi at købe vand, så vi havde alm. vand i vandfontenen i 2 dage. Flykra begyndte kort efter at kaste op og når jeg nu tænker efter, så har hun kastet op hver gang hun har fået vand fra hanen…det vand må være FYLDT med bakterier? :øhmm:
Narj, Mona-pige… Coca Cola er eliksir OG medicin, som læger anbefaler til børn med dårlig mave…
:drik::drik::drik:[/quote]
Det er nemlig rigtigt, og Coca cola kunne, dengang det blev opfundet i 1886 , kun købes på apoteker som “lægemiddel”.
Så det er ikke helt forkert og tilfældigt, at det virker på dårlige maver, både hos børn og voksne.
Men det må ikke være Coca cola light.
Og alle andre Colafabrikater indeholder ikke det ægte udtræk fra kolanødder (Cola vera) som har den regulerende virkning på maven, men er syntetisk fremstillet.