Drikker du vand fra hanen elle køber du?

Jeg drikker vand fra hanen, men en sjælden gang sker det, at jeg køber en flaske. Det er mest hvis jeg er kommet hjemmefra uden ungernes drikkedunke og de er ved at DØ af tørst og absolut ikke ka vente til vi kommer hjem. Ja hva gør man ikke for lidt fred :sshh:

Det kan da godt være at det er det… Men jeg synes nu stadig at det virker utrolig godt… Du er meget velkommen til at kalde det et placebo - jeg er sådan set ligeglad, for det virker for mig :thumbup:

På arbejde drikker jeg kun vand fra vandmaskinen (der om ikke andet filtrerer vandet). Jeg har en enkelt gang forsøgt mig med vandhanevandet og det var så fyldt med klor, at det kunne have været svømmehalsvand :thumbdown::thumbdown:

Hjemme drikker jeg praktisk talt aldrig vand “rent” og til udstillinger m.v. køber jeg en stor flaske kildevand, som både jeg og kattene får vand fra :slight_smile:

Narj, Mona-pige… Coca Cola er eliksir OG medicin, som læger anbefaler til børn med dårlig mave…

:drik::drik::drik:[/quote]

Det er sandsynligvis rigtigt, at mange læger stadig anbefaler det, men det
har ikke den virkning, som det havde for år tilbage. Det skyldes, at colaen
dengang indeholdt stoffet kodein, som virker stoppende på maven, men
kodein er blevet forbudt i cola, og der er således ingen klinisk begrundelse
for at anbefale colaen - det ved nogle læger åbenbart bare ikke.

At jeg så stadig hører, at folk synes cola virker :slight_smile: …tja måske placebo-
effekten.

Både jeg og kattene drikker vand fra hanen og det bliver ikke kogt først.

:D:D:D:D

Vi havde problemer herhjemme med, at der næsten ikke var tryk på det
varme vand, så man nærmest stod op ad fliserne i badet for overhovedet
at blive våd. Vi troede, at det måske var cirkulationspumpen, der var stået
af, så vi bestilte en VVS’er til at kigge på det.

VVS’eren kom så og gik i gang med at kigge på fyret. Pludselig kommer han
ind i stuen med et stykke kobberrør og siger, at han aldrig har set noget
lignende. Vi fik nyt fyr og nye rør i 2001, da vi lavede køkken, og nu otte
år efter, var der 1½ mm gennemgang i rørerne, resten var kalket til!!!

Han skiftede kobberrørerne, og næste gang vi gik i bad, var vi ved at blive
slået i gulvet, så meget tryk var der pludselig på vandet :høhø:

Så ja, på Vestegnen har vi en del kalk i vandet :rock:

[quote=Charlotte Oeh.;282639]Det er sandsynligvis rigtigt, at mange læger stadig anbefaler det, men det
har ikke den virkning, som det havde for år tilbage. Det skyldes, at colaen
dengang indeholdt stoffet kodein, som virker stoppende på maven, men
kodein er blevet forbudt i cola, og der er således ingen klinisk begrundelse
for at anbefale colaen - det ved nogle læger åbenbart bare ikke.

At jeg så stadig hører, at folk synes cola virker :slight_smile: …tja måske placebo-
effekten.[/quote]

Min læge forklarede mig en gang, at skrønen opstod, når folk var sydpå og fik dårlig mave af at drikke det lokale vand, og når de så gik over til cola (som ikke er lavet af det lokale), vupti, så gik maven i orden …

NP

Min biologilærer i gymnasiet sagde altid, at vi danskere skulle være glade for kalken i vandet, for det neutraliserer en masse forurening.
Fordele og ulemper ved alt …

NP

Vores vand her på det sydligste Sydsjælland er der meget kalk i, men vandet smager usandsynlig godt.:slight_smile:

Der er ikke længere klor i drikkevandet i Danmark: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/drikke/article720122.ece Så måske det skulle have en chance… Jeg aner ikke, hvor længe efter, der kan smages rester, men de tilfører i hvert fald ikke nyt klor længere.

Jeg kunne ikke drømme om at købe vand, med mindre jeg sådan lige står midt i byen og er tørstig. Vandværksvand skal leve op til langt højere krav, end købevand. Selvfølgelig kan der ske fejl og forureninger, men det kan der jo med alt, vi indtager, så det synes jeg er en ret dårlig grund. Vand fra hanen er både sundere for os, for miljøet og for pengepungen. Desuden er det sundt at indtage kalken - man har også fundet ud af, at de områder i landet, hvor der er mindre flour i drikkevandet, der har befolkningen flere huller i tænderne. Der er stort set intet af dette i købevand.
Desuden så skal man huske på, at vandflasker med købevand ikke må genbruges, da de så frigiver giftstoffer (det er ENGANGSflasker - de omsmeltes hver gang)

Mine katte får kogt vand i vandfontænen, men det er udelukkende pga. min dovenhed. Det er nemmere at koge vores ekstremt kalkholdige vand end at afkalke vandfontænen. Men vandet i deres vandskål er friskt direkte fra hanen.

Det er en trist historie du fortæller, Kamikaze.
Men jeg forstår ikke, hvis I ikke får det testet? Det er altså nogle ganske hysteriske krav, vandet skal leve op til fra vandværkets side. Meget strengere end købevand, da købevand er “frivilligt” i modsætning til vandet i hanen, der er en forsyning til hele befolkningen.
Det kan jo selvfølgelig også sagtens være inde hos jer selv, problemet er. Vandværket har kun ansvaret hen til forbrugeren - ikke inde hos forbrugeren. Jeg husker f.eks. et tilfælde, hvor en forbruger havde problemer med lugt af benzin i hans drikkevand og selvfølgelig var meget vred på vandværket… det viste sig bare, at hans egen stikledning ind til huset lå under hans egen indkørsel, hvor han havde en bil stående, der stod og lækkede benzin. Det var derfor hans egen hovedpine.
Der er også al den her snak om bakterier i bruserne i svømmehallerne. De her bakterier, der kan være farlige for især gamle mennesker. Sådan nogen findes også i rigtig mange hjem pga. for koldt satte varmtvandsbeholdere. Og da de sætter sig i brusehoveder ved brug af det varme vand, så kan der jo selvfølgelig også komme bakterier ud med det kolde vand.

[quote=pivnu;282773]Men jeg forstår ikke, hvis I ikke får det testet? Det er altså nogle ganske hysteriske krav, vandet skal leve op til fra vandværkets side. Meget strengere end købevand, da købevand er “frivilligt” i modsætning til vandet i hanen, der er en forsyning til hele befolkningen.
Det kan jo selvfølgelig også sagtens være inde hos jer selv, problemet er. Vandværket har kun ansvaret hen til forbrugeren - ikke inde hos forbrugeren. [/quote]

Har fået at vide, at der i bygningen er meget gamle vandrør osv, så tror nu mere at det er et “lokalt” problem og ikke selve vandet i området…desværre. Men vil da overveje at få vandet testet…

Okay, så kan jeg godt forstå, at I tager jeres forholdsregler. Især hvis I ligesom ikke har nogen direkte indflydelse på udbedring.
Det var netop det, at det altså som oftest ikke er vandværkets skyld - eller princippet ved vandforsyning. Vand på flaske kommer jo i øvrigt også et sted fra… :wink:

[quote=pivnu;282773]Det er en trist historie du fortæller, Kamikaze.
Men jeg forstår ikke, hvis I ikke får det testet? Det er altså nogle ganske hysteriske krav, vandet skal leve op til fra vandværkets side. Meget strengere end købevand, da købevand er “frivilligt” i modsætning til vandet i hanen, der er en forsyning til hele befolkningen.
Det kan jo selvfølgelig også sagtens være inde hos jer selv, problemet er. Vandværket har kun ansvaret hen til forbrugeren - ikke inde hos forbrugeren. Jeg husker f.eks. et tilfælde, hvor en forbruger havde problemer med lugt af benzin i hans drikkevand og selvfølgelig var meget vred på vandværket… det viste sig bare, at hans egen stikledning ind til huset lå under hans egen indkørsel, hvor han havde en bil stående, der stod og lækkede benzin. Det var derfor hans egen hovedpine.
Der er også al den her snak om bakterier i bruserne i svømmehallerne. De her bakterier, der kan være farlige for især gamle mennesker. Sådan nogen findes også i rigtig mange hjem pga. for koldt satte varmtvandsbeholdere. Og da de sætter sig i brusehoveder ved brug af det varme vand, så kan der jo selvfølgelig også komme bakterier ud med det kolde vand.[/quote]

Vores lille vandværk herude på landet bliver skam testet…hvir ofte ved jeg ikke, men hvad nytter det NÅR de der NÅR vandet er forurenet glemmer at ringe og sige det…skaldyrshjerner er de og det fik fæhovedet også at vide.
Da Freja døde og jeg fik hende obduceret OG hendes organer sendt på lab. hvor de både blev lab. undersøgt OG mikroskopiundersøgt havde vi jan og da fæhovedet fra vandværket ringede i maj og fortalte der nu igen var kolibakteriealarm og vi IGEN skulle koge vandet spurgte jeg hvad han mente med IGEN…JO DA…der havde også været hæmolytiske koli i vandet i jan…Freje døde d. 16. jan.
Og gemalen min der drikker vandet fra hanen nærmest levede på toilettet i 3-4 dage.
Det er et under vores andre dyr ikke også enten døde eller blev syge.
Det er SÅ yndligt herude på landet men alt det LORT og PIS de DYYYT bønder spreder på markerne gavner IKKE vandet og det må vi andre leve med og af.
Nu bliver jeg off tropic ved det, men når de føromtalte dyyyt bønder har så forbandet travlt med at exporterer deres svin m.m. så er det fanme træls vi skal nærmest drukne i de affaldsstoffer der uværeligt kommer med den produktion der laves for de kan sende dyrene syd og østover.
Her bliver vandet kogt og det bliver det ALDRIG lavet om på.
Hvad jeg laver lige p.t…koger vand :tihi: