Drop leg med lasere

Hvor har du fundet den der blog henne? Det kunne da være meget sjovt at læse nogle flere af dem!!

Hvis du google Victoria Stillwell, så kommer hendes hjemmeside, og der er et forum, hvor man kan skrive med hende:-)

MVH

Har en laser, bruger den dog sjældent.
Sørger for at slutte ved hendes lille lyserøde mus, så den får tæsk til sidst :smiley:
og Epic har glemt alt om den røde prik.

Har Laserlys og Epeleptiske anfald hos katte en sammenhäng???
Min erbejdskollega leger med en laserpointer med hendes katte.
En af kattene har haft 2 epeleptiske anfald siden???
Kunne det have noget med hinanden at göre??
Jeg ved jo hos mennesker kan lysene i discotekerne udlöse et anfald, saa dette kunne da ogsaa väre muligt hos katte???

Ja der kan sagtens være en sammenhæng

Hvad bygger du det på?

Det er set hos andre dyr at de kan udvikle epilepsi-lignende symptomer.
Det er ikke endelig bevidst om der er en sammenhæng mellem lasere og symptomerne - men flere forskere mener, at der KAn være det.

Derfor mit lidt svævende svar “Kan sagtens være…”

Jeg kan desværre ikke komme det nærmere med et svar.

Dyr der får anfaldene menes dog på forhånd at være arveligt disponeret også. Så det er meget uklart - desværre.
Men der kan være en sammenhæng.

Der skelnes mellem tre typer : idiopatisk epilepsi, symptomatisk epilepsi eller kryptogen epilepsi.
Den første skyldes ydre faktorer i højere grad end indre (genetiske). Der findes dog også sygdomme som imiterer epilepsi og derfor ligner uden at være det. Det er især disse der menes at have en sammenhæng med lasere - eller overdreven brug af lasere.

Årsagen er, at en af de ting, der kan udløse et anfald er stress. Visse former for epilepsi kan derfor “nøjes” med at blive behandlet terapeutisk dvs uden medicin

MVH