DSB: Afskaffer ansattes julegaver, men forgylder bestyrelsen

Hold da helt op :yikes:

hva’ tænker de på ?

:dokdok:

I hvert fald ikke dem, der skal betale for det :frowning:

Øv hvor er det småligt !!! :ked:og det er jo tilsyneladende ikke fordi kassen er tom, altså endnu?:dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::dokdok::GRR:

Cats og Conni

Jeg så i Nyhederne, at bestyrelsen skal have dobbelt honorar på grund af den ekstraordinære mødeaktivitet som en følge af krisen i DSB. Så devisen må være: Kør firmaet næsten i sænk, og scor så kassen på at holde ekstra møder, når der skal rettes op på situationen igen.

:dokdok: :dokdok: :dokdok:

… Og husk at hæve billet priserne…

Nu har bestyrelsen så besluttet at de alligevel ikke vil have de extra penge - ja det gav jo noget uro i medierne så de har vel fået kolde fødder :høhø:

Jeps, den dårlige omtale var nok ikke noget de lige havde regnet med (burde de ellers være vant til) - men Henrik Dam Christensen holder fast i at han gerne uddeler bonus’en til dem. Så mon ikke der på ÉN eller anden måde pludselig går ekstra penge ind på kontoen alligevel…

Henrik Dam Kristensen skulle hellere tage at arbejde for gennemførelse af sit partis valgløfter, skulle han!

Ja nemlig ja :ok:

Mangler enig knappen :slight_smile:

Typisk rød regering var det ikke bedre at bruge pengene på at få lavet de ic4 tog og sænke priser som de har lovet (endnu et valgløfte) …

Jeg håber, de bruger nogle af pengene på alligevel at købe julegaver til medarbejderne, som er dem, der må slås med alle problemerne ude i det virkelige liv til daglig :S

Jeg undrer mig så over,at DSB ansatte overhovedet får julegaver:?

Hvor mange offentligt ansatte gør det:?

Jo hvis man er på arbejde juleaften,men ellers får vi et stykke chokolade,det gør vi så også til påske:love2:

Hvad med jer andre offenligt ansatte,hvad får I??

Tine

DSB har givet deres ansatte julegaver (og ROLIG NU inden nogen kammer helt over af misundelse) for at påskønne deres medarbejdere. Det er så åbenbart ikkenødvendigt længere.

Derimod har vi fået et notat ud om at der skal spares over 200 milioner blandt togpersonalet. Så jo det er da en hyggelig nyhed at cheferne skal ha’ mere. De skal bare huske at uden medarbejdere har de ikke nogen at være chef for

DSB lider af “for mange høvdinge og for lidt indianere-syndromet”
Desværre.

Hilsen en af indianerne…

Det er jo den normale årsag til at give ansatte julegaver. Tines undren kommer nok af, at andre offentligt ansatte ikke får noget, så hvorfor skulle DSB’s medarbejdere være mere påskønnelsesværdige end andre offentligt ansatte? Og det kan jeg egentlig godt give hende ret i - uden generelt at være misundeligt anlagt over nogens julegave :slight_smile:

I en statsejet virksomhed, som DSB er, tror jeg, det er op til direktionen at bestemme, om der bliver givet julegaver og andet i samme retning. Det var det i hvert fald på TV 2, hvor der også blev (og vel stadig bliver) givet julegaver.

Men skulle man så ikke i stedet undre sig over, at nogle offentlige ansatte IKKE bliver påskønnet? I stedet for at undre sig over, at nogle gør?

Jo, det er jo netop det. Men så starter (ja undskyld jeg siger det) hylekoret om at “det er MINE skattepenge der går til det” - som om offentligt ansatte ikke også betaler skat? Jeg betaler osse til børnehaver og skoler selvom jeg ikke længere har børn i den alder… og det har jeg altså ikke noget problem med.
Og i øvrigt er der også andre offentlige ansatte der får julegaver eller betalte julefrokoster eller noget helt tredje. Der er nemlig nogle steder hvor man har indset at offentlig ansatte ikke bare er dovne papirnussere og hvor man egentlig gerne vil ha’ at de bli’r der og ikke søger væk til et sted hvor de dels kan få en bedre løn OG slippe for at blive set ned på som samfundsskadelige nasser*ve…

DSB har faktisk givet et ret pænt OVERSKUD i flere år. MEN når den forrige trafikminister så lige synes at det overskud passende kan bruges til at stoppe et af de andre huller i statskassen, så skal ddet jo gå galt. Når man på den ene side vil ha at DSB skal tjene penge og på den anden side også forlanger at de opfylder en Public Service forpligtelse og kører tog ud på Lars Tyndskids mark hele dagen… ja… så ER det ikke rentabelt.

Hvis DSB kunne nøjes med at køre på strækningen mellem Århus og København så ville de vælte rundt i penge. Men sådan fungerer det altså ikke.

Så offentligt ansat… tjaeh… tjoeh… heldigvis er DSB et offentligt selskab. Ellers var der mange steder i landet hvor der ikke længere kørte tog. For det kan nemlig ikke betale sig.

Tjah. Gad vide om forskellen er statsligt eller kommunalt ansat? For nej, da jeg var ansat i Københavns Kommune fik vi heller ingenting - overhovedet (jo, ekstra hårdt arbejde ;)). Vi ventede det så heller ikke, for sådan havde det jo altid været. Da jeg senere blev ansat i en selvejende institution fik de, der rent faktisk fysisk var på arbejde juleaften og julenat gaver :ok: (Det var max 20 personer ialt pr år)

Forresten er der nogle af mine humoristiske kolleger der har startet en indsamling (sådan giv en krone eller ti) til den stakkels bestyrelse, nu de alligevel ikke får deres bonus. Dét syn’s jeg godt nok er humor :slight_smile:

Hm og du sagde noget, Ann. Det har altid været kotume at det personale der var på arbejde selve juleaften (tror det er mellem 18 og 23) får en gave. Gud ved om det osse er sparet væk i år? Jeg har da gudskelov fri i julen i år, men… det er jo ikke alle. Togene holder nemlig ikke stille selvom det er jul :slight_smile: