Dumme dyrlæge

Nu er vi alle fire kommet hjem (kæresten og jeg samt begge katte) efter at have været ved dyrklinikken for at få Mijv sterilliseret og Vaccinet, plus Silke Vaccineret.

Jeg havde så tidligere da Silke blev født via. kejsersnit fået at vide af min dyrlæge at jeg når tingene skulle foretages, godt kunne regne med 1.250 kr pr. kat med alt inkl undtagen Silke’s sidste vaccine som jeg skulle betale 300 kr for.

  1.250 kr
  1.250 kr

300 kr
ialt: 2.800 kr

Senere fik jeg over mail prisen på skrift for alt det der skulle ordnes for begge katte, (2xsterillition + 1xvaccine (Mijv) + 1xvaccine (Silke) + øremærkning af Silke) kunne jeg få for 2.485 kr + Sidste vaccine til Silke på de 300.

Så ialt 2.485 kr + 300 kr = 2.785 kr

Men sjovt nok lyder regningen nu laangt højere, og vi er oppe på 3.320 kr. :s:gruble:
Jeg er så sur over det.

Ydeligere det måtte jeg vente to stive timer før de havde tid til mig, og da vi ikke kunne finde ud af hvorfor mailen fra min dyrlæge og regningen ikke stemmede overens, kunne de intet gøre ved det, da min dyrlæge lige var gået til en akut sag.

Så pt. er jeg simpelthen godt gal i skraldet.:doh::mad::GRR:

Kan det være de havde glemt momsen? en nej så skulle forskellen ha’ været endnu større…
Kan godt forstå du er sur. Og jeg ville i al fald kræve en forklaring på hvorfor det var blevet så meget dyrere. 500 kr er skisme en stor prisstigning. Og når du ovenikøbet har fået et pristilbud på mail skulle du egentlig ha’ en god sag. Problemet er så at det koster 700 kr at indklage det for forbrugerrådet…

Men en forklaring ville jeg SOM MINIMUM ha’! Du må spørge igen i morgen!

Hvis du har det på skrift er det jo den pris du skal have det til… Men umiddelbart ser det da bare ud som om der er lagt en konsultation oven i beløbet… Jeg synes du er sluppet billigt - endda med den pris på 3320,- !

ja muligvis er det konsultationen. Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg betalte de 2.500 kr idag til at starte på, og så lovede hende der sad bag kassen, at få den dyrlæge jeg har brugt, til at kontakte mig imorgen for at forklare hvordan tingene hænger sammen. Jeg havde faktisk også spurgt ind til om prisen på de 2.485 + 2. vaccine var inkl. med medicin, hvilket jeg fik at vide at det var det. Så lige nu er jeg et stort spørgsmålstegn :S

Fik forresten også købt Ever Clean. Jeg har ellers været dybt imod kvalitetskattegrus. Jeg har altid tænkt at det var fis i en hornblomst, ligesom tøj med en bestemt navn på, som man så kalder for “mærkevarer” og vælger at give 1.500 kr. for i stedet for 300 kr. :smiley:

Men hold da op hvor har mit dyregodt kattegrus for fakta fået ben at gå på. Det holder i omkring en uge. Nogle der ved hvor jeg kan købe den der PERFEKTE grusskovl henne. (gerne nær Skive)

Hehe jeg har osse altid anset det der dyre grus for at være noget pjat. Det var så indtil jeg så et godt tilbud på Zooplus og bestemte mig for at gi’ det en chance… Og holddaop :smiley: Jeg holder mig så til Tigerino Nuggies, det er i den billige ende for finkornet klumpgrus men absolut godt!

eneste grund til at jeg kunne slippe billigere, er fordi jeg lige har betalt 4.000 kr for et kejsersnit, og så skulle jeg have noget rabat for det.

I Skive vil de have omkring 3.900 kr for samme behandlinger jeg har fået foretaget idag og der kommer til at forløbe om nogle uger. Det kan ikke passe at jeg kun sparer 600 kr som rabat for de 4.000 kr jeg gav under kejsersnittet.

jeg vil ikke holde mig til et bestemt mærke grus før jeg har prøvet dem ALLE sammen :smiley: Så næste gang køber jeg den billigste/ tilbudet på kattegrus

Jeg betalte 2250,- for sterilisation + øremærke + blodprøve inden narkose (altså ingen vacc.) - så jeg synes din pris er helt rimelig!! (min er endda med 10% rabat fordi jeg er tidl. medarbejder…)

[QUOTE=Mijv;682711]eneste grund til at jeg kunne slippe billigere, er fordi jeg lige har betalt 4.000 kr for et kejsersnit, og så skulle jeg have noget rabat for det.

I Skive vil de have omkring 3.900 kr for samme behandlinger jeg har fået foretaget idag og der kommer til at forløbe om nogle uger. Det kan ikke passe at jeg kun sparer 600 kr som rabat for de 4.000 kr jeg gav under kejsersnittet.[/QUOTE]

600kr ud af 4000,- er da alligevel en flot procentvis rabat!

Men min pris er også fordi jeg for 8 uger siden fik en regning fra dem på de 4.000 kr for kejsersnittet.
Men alt er nu mange penge i mine øjne når man er på SU, sådan er det :wink:

Dertil skal siges at selvom det måske ikke er mange penge hvis man kigger på hvad andre dyrlæger tager for det, så synes jeg stadig det er frækt at ville have mere for indgrebene end hvad der var aftalt på forhånd, som jeg BÅDE har fået pr. mail og fået at vide ansigt til ansigt. Det er ligeså meget princippet i det.

måske, men det var IKKE det jeg var blevet lovet. Og har altså haft kontakt til dem flere gange for at vide mig sikker i prisen. Men det kan være, som du selv siger, for konsultationen. Jeg får svar i morgen, og så opdaterer jeg lige herinde.

Jo men din regning bærer da også præg af den rabat - det er 15%rabat du får… - de behøvede ikke give dig noget!

Ja det er svært at være på SU og have dyr - been there! har du en opsparring til dine dyr?

Ja mon ikke det er konsultationen …

er 525 kr normalt for en konsultation? Det var jo bare meningen vi skulle hente katten.

ja det er ikke usædvanligt!

okay tak.

Håber de finder ud af det…
Jeg glæder mig til mandag og se hvad dyrlægen skal have for 7 vacciner…
Og så uge 41, når resten skal betales for 7 vacciner, neutraliseringer, øremærkning og registrering…
Heldigvis er det ejeren selv jeg skal ned til :slight_smile: Og han har lovet mig en god pris, så nu har han bare at holde ord, ellers får han med mig at bestille :stuck_out_tongue:

Jeg kunne godt have brugt en som dig idag til at holde fast på den pris ! Hvis jeg skal betale for konsultationen ved siden af, er der selvfølgelig en god grund til det høje beløb. Men jeg nægter at betale for de ting højere, end hvad der stod over mailen !

Held og lykke med dine killinger Henriette.

[QUOTE=Mijv;682769]Jeg kunne godt have brugt en som dig idag til at holde fast på den pris ! Hvis jeg skal betale for konsultationen ved siden af, er der selvfølgelig en god grund til det høje beløb. Men jeg nægter at betale for de ting højere, end hvad der stod over mailen !

Held og lykke med dine killinger Henriette.[/QUOTE]

Hvis de ikke giver dig det til prisen, vil jeg helt klart printe mailen ud og vise dem…
Jeg har kun fået en mundtlig pris fra min dyrlæge, men han holder tilgengæld altid sit ord :slight_smile: Og er ret god til at give rabat :slight_smile: Især til mig, men jeg kommer også så tit hehe

Jeg syntes det er mærkeligt, hvis hun betaler for en konsultation, ved min dyrlæge er der et sundhedstjek med når man får en kat steriliseret/neutraliseret, og den tæller sådan set som en konsultation.
Ved min dyrlæge skal jeg i næste måned betale lige omkring 2200 for en kastration + en neutalisering, 2x sundhedstjek + 2 øremærker + 1 blodprøve (hun katten har fået taget).