Dumme dyrlæge

På min klinik er de tre dyrlæger. Når jeg er til servicetjek er jeg altid inde hos den samme. Det er rart, at hun kender vores historie og den slags.
Men når det har været akut, så har vi taget den der var ledig - og de er heldigvis alle tre rigtigt kompetente og søde.

Jeg har også engang stået med en kat, der skulle have taget en blodprøve. Og klinikken var et stort kaos. Det viste sig at der var sygdom, så min faste dyrlæge kørte nærmest dobbeltskift. Hvilket betød at jeg afleverede kat og blev enige med hende om at jeg bare kom tilbage senere! Jeg var jo heldig at der var plads til ham i et bur, for havde de haft mange operationer eller andet den dag, så er det jo ikke sikkert de kunne have plads til min kat også. Da jeg så hentede min kat igen, var der stadig kaos, og jeg gik derfra uden at betale regningen - det havde hun simpelthen ikke nået at føre ind i systemet endnu.

En anden gang så spørg! Der kan jo være 1000 grunde til forsinkelser. Og hvis der har været mange patienter, så skal de jo lige ud af vagten OG burene skal gøres rene inden et nyt hold kan komme til.

[QUOTE=Mijv;684028]jeg kan ikke 100% sige hvad det er/var jeg ikke bryd mig om hos hende den anden. Men da jeg skulle afleverer mine katte, var hun den eneste der var der. Jeg havde taget Silke, min bette killing på 8 uger med, da hun skulle have sin første vaccine der, men jeg var i tvivl om, om jeg skulle lade hende blive hos Mijv og lade hende overnatte på dyrhospitalet. Det mente hende her dyrlægen bestemt ikke, for det var jo synd for katten. Det var meget sjovere at være derhjemme i vante omgivelser. Jeg sagde så, at det var op til hende, for jeg var selv i tvivl. Specielt omkring om Mijv og Silke vil kunne undvære hinanden.

Da hun så så Silke og pludselig så at hun var en killing, mente hun jo så bestemt at den skulle blive sammen med Mijv og overnatte på dyrklinikken. Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hun ikke havde sat sig ind i situationen omkring hvilke katte jeg havde. Jeg måtte endda også fortælle hende at Silke havde jeg taget med pga. hun skulle vaccineres, det vidste dyrlægen ikke. Det er selvfølgelig ikke kun hendes problem, men ligeså meget den anden dyrlæge, som burde have givet informationen videre. Men det var bare også et irritationsmoment[/QUOTE]

Helt overordnet bør dyrlægen ALTID spørge ind til, hvad der skal ske, når i kommer for at undgå misforståelser.
Kender til et tilfælde (der er sikkert flere), hvor nogle mennesker kom til dyrlægen og sagde dyret (kan ikke huske om det var hund eller kat) skulle have den sidste sprøjte. De mente sidste vaccination, dyrlægen troede det var aflivning :frowning:

Der kommer som regel mange dyr på en klinik i løbet af dagen, jeg synes ikke det er ‘rimeligt’, at ‘forlange’ dyrlægen skal kunne huske alt. Hvis det oven i købet så er begge dyrlæger, der skal det fordi de skal huske at overdrage alt til hinanden så er det altså et vældigt tidspilde. Og som sagt bør de spørge ved ankomst for at undgå misforståelser.

Når jeg skal til dyrlægen (og aflevere) skriver jeg en seddel med kattens navn og race/farve, samt hvad der skal undersøges/ordnes. Den får de så sammen med katten, efter vi har gennemgået den.

Godt du fik til den aftalte pris, jeg synes ikke du har noget at være utilfreds med og selvfølgelig kan du be’ om tid til den dyrlæge du foretrækker og vil normalt også få denne, medmindre det er akut og ønske-dyrlægen ikke har tid.
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;684106]Når jeg skal til dyrlægen (og aflevere) skriver jeg en seddel med kattens navn og race/farve, samt hvad der skal undersøges/ordnes. Den får de så sammen med katten, efter vi har gennemgået den.

[/QUOTE]

Alle indlæggelser har en forud udfyldt indlæggelsesseddel med jeg har udfyldt - den har sjældent givet anledning til diskussion.

Glæder mig Pia du også har seddel med (troede jeg var affældig) -. det har jeg også, ellers står jeg og er ved at putte kattene i bilen og kommer i tanker om det ene eller andet …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;684121]Alle indlæggelser har en forud udfyldt indlæggelsesseddel med jeg har udfyldt - den har sjældent givet anledning til diskussion.

Glæder mig Pia du også har seddel med (troede jeg var affældig) -. det har jeg også, ellers står jeg og er ved at putte kattene i bilen og kommer i tanker om det ene eller andet …[/QUOTE]

Jeg tror faktisk vi to har været inde på samme emne tidligere og er blevet enige om det fantastiske ved skriftlige ‘huskere’
(Det er muligt vi er bare er to affældige :S :høhø:)
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;684238]Jeg tror faktisk vi to har været inde på samme emne tidligere og er blevet enige om det fantastiske ved skriftlige ‘huskere’
(Det er muligt vi er bare er to affældige :S :høhø:)
:)[/QUOTE]
Så er jeg også affældig.
Hvis en kat f.eks. begynder at vise tegn på at skrante, fører jeg “dagbog” over den, og skal jeg så til dyrlægen, tager jeg et print af dagbogen og tager med. Så er jeg sikker på at huske rigtigt og få det hele med, når jeg skal til at forklare.

[QUOTE=Mega;684253]Så er jeg også affældig.
Hvis en kat f.eks. begynder at vise tegn på at skranter, fører jeg “dagbog” over den, og skal jeg så til dyrlægen, tager jeg et print af dagbogen og tager med. Så er jeg sikker på at huske rigtigt og få det hele med, når jeg skal til at forklare.[/QUOTE]

Jeg fører også dagbog, hvis der er noget; kalder det bare journal istedet :stuck_out_tongue:

I ‘gamle’ dage brugte jeg ‘rigtige’ journal-kort fra klinikken, nu er det ‘bare’ papir.

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;684254]Jeg fører også dagbog, hvis der er noget; kalder det bare journal istedet :stuck_out_tongue:

I ‘gamle’ dage brugte jeg ‘rigtige’ journal-kort fra klinikken, nu er det ‘bare’ papir.

:)[/QUOTE]
Jeg skrev jo, at jeg er affældig - kunne ikke huske ordet :ked:

Godt ord igen, det er vist bare mig der er miljø-skadet :slight_smile:
Du er ski ikke affældig Hanne, det så, hørte og følte jeg tydeligt her for ikke så lang tid siden.

:slight_smile:

Jeg skriver nu også altid en seddel tilhørende til katten :slight_smile:

Jeg har også ofte en seddel med, især hvis jeg har flere katte… Eller hvis der har været en række symptomer og det er grunden til at vi er der :slight_smile:

forstår ikke helt hvorfor i ventede i 2 timer :S

Hos min dyrlæge bestiller jeg jo en tid (som jeg forventer i har haft), og så kommer jeg til ca. ved den tid. Kan dog ske de der sker ved en almindelig læge at nogle besøg tager længere tid, og man derfor skal vente lidt. Syntes dog at 2 timer lyder helt vildt ude i hampen, hvis i nu har haft en tid til katten.

Der hvor jeg har dyrlæge kan jeg frit vælge hvem der skal kigge på min kat, dog har jeg fået en jeg er glad for, da han 1. han har selv har kat. 2 ved at det er mine første katte og derfor giver sig tid til at vise og forklare, hvis jeg har spørgsmål. 3. da jeg var deroppe med mine forældres hund, spurgte han også ind til mine katte.

[QUOTE=Mickvl;684444]forstår ikke helt hvorfor i ventede i 2 timer :S

Hos min dyrlæge bestiller jeg jo en tid (som jeg forventer i har haft), og så kommer jeg til ca. ved den tid. Kan dog ske de der sker ved en almindelig læge at nogle besøg tager længere tid, og man derfor skal vente lidt. Syntes dog at 2 timer lyder helt vildt ude i hampen, hvis i nu har haft en tid til katten.

Der hvor jeg har dyrlæge kan jeg frit vælge hvem der skal kigge på min kat, dog har jeg fået en jeg er glad for, da han 1. han har selv har kat. 2 ved at det er mine første katte og derfor giver sig tid til at vise og forklare, hvis jeg har spørgsmål. 3. da jeg var deroppe med mine forældres hund, spurgte han også ind til mine katte.[/QUOTE]
dagen forinden, hvor jeg afleverede mine katte,havde dyrlægen spurgt mig hvornår jeg den næste dag kom forbi og hentede mine katte. jeg havde svaret at jeg ikke kunne give hende et reelt svar på det, da jeg var afhængig af min kærestes bil og hvornår han havde fri fra arbejde til at kunne kører mig. men vi aftalte at min kæreste og jeg kom dagen efter sidst på eftermiddagen. vi var der så allerede klokken lidt i to. vi kom først til lidt i fire

men hvis I ikke har haft en mere specifik tid end “sidst på eftermiddagen” så forstår jeg ikke hvorfor du er sur over at vente. I min verden er kl 4 sidst på eftermiddagen, klokken 2 er først på eftermiddagen…

Hvis I ikke har haft en egentlig tid så skal dyrlægen selvfølgelig ta’ dem ind der HAR en specifik tid. Og hvis der er en der har en tid klokken tre skal de vel ikke sidde og vente på at I skal mases ind?

Må give Trekkie ret der :slight_smile: Det tager jo alligevel nogen tid at afhente sit/sine dyr, hvis der skal være tid til at dyrlægen kan fortælle hvordan det er gået, om der har været komplikationer osv. Så det er i mine øjne ikke “dårlig” kundeservice, vil da give dig ret i at det er træls, men det er jo ikke som sådan dyrlægens skyld :slight_smile:

Jeg kan fint følge jer og er til dels også enig. Jeg er til dels enig med Jer, og dog. Da Jeg aldrig havde sagt en tid, men kun kunne komme med en cirka tid som altså ikke var afgørende, dette burde have gjort at de godt kunne have presset os ind. Selvfølgelig skal andre kunder da til først, men da Jeg skulle hente mine katte tog det max et kvarter, så var vi da på vej hjem igen. DEt jeg mener er, at når det Er sådan en lille ting vi skal, så kan jeg ikke se hvorfor de ikke bare hurtig kunne gøre os færdige (med mindre der var andre kunder med noget akut selvfølgelig). Så ville alle næsten være glade…

Og selvom de ikke havde tid, ville jeg da som dyrlæge have fortalt til kunden, hvordan tingene lå og hun først havde tid det og det klokkeslæt, pga travlhed. Så skulle kunden ikke side i uvished omkring hvor lang tid kunden kunne komme til at vente

Jamen det er da træls. Og jeg synes det er dumt at dyrlægen ikke at gi’ jer en “rigtig” tid - men når I så ikke helt vidste hvornår I kunne komme er det jo også svært.

Hvis jeg havde en tid kl 15 og der kom en ind sådan et jeg først kom til 15-20 minutter senere, så ville jeg nok blive lidt småsur. Jeg kommer til tiden, så forventer jeg også at komme IND til tiden. Jeg ved da godt at det nemt kan skride lidt, men et kvarter? Med mindre jeg fik at vide at det var noget akut, ville jeg nok blive muggen. Og at afhente sit dyr er ikke akut :slight_smile:

jeg synes det var bedre, for alle parter, hvis I havde fået en tid der lå så I var sikre på at kunne nå det. :slight_smile:

Og jeg har da selv fået “mast” dyr ind i en ellers lukket tidsplan. Da Ozzy var henne og blive tjekket for evt calici sidste fredag sagde jeg bare ja til at vente på et hul. At der så var en der ikke mødte op så jeg fik den tid netop som jeg var kommet derhen var jo bare skønt. Men ellers havde jeg jo pænt måttet vente til der var en der tog kortere tid end forventet :slight_smile: