Dyrehandel - plads til dyrene?

Hvor er du sej Garfield! Dejligt at du taler sagen for dyr der ikke selv kan:):ok: Håber virkelig at db for en gangs skyld får fingeren ud! Held og lykke med det og hav en dejlig dag:tak:

Tak skal du have :slight_smile:
De stakkels dyr kan jo ikke tale deres egen sag - så det må vi jo gøre for dem :trøste:

Du må også have en dejlig dag! :tak:
Venter stadig i spænding på svar fra enten politi eller DB - håber de skriver tilbage i dag… :kryds:

:tak::tak::tak::tak:

fordi du gør noget.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

for at DB & Politi også vil gøre noget.

det er afskyeligt at nogle kan finde på at behandle dyr på den måde :ked:, de skal nok få solgt alligevel, da der nok er en del der vil ‘redde’ de stakkels små ud fra de kummerlige forhold.
Det så jeg i sin tid, da jeg arbejdede på dyreklinik, hvor der i samme by var en hunde-handler med masser af stakkels og syge dyr. Vi fik dem ind på klinikken, folk købte dem fordi de ikke kunne holde ud den søde lille dejlige hvalp skulle fortsætte med at blive der.
Han (hunde-handleren) var meget, meget svær at få lukket, men det lykkedes til sidst.

fordi du gør noget.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

for at DB & Politi også vil gøre noget.

det er afskyeligt at nogle kan finde på at behandle dyr på den måde :ked:, de skal nok få solgt alligevel, da der nok er en del der vil ‘redde’ de stakkels små ud fra de kummerlige forhold.
Det så jeg i sin tid, da jeg arbejdede på dyreklinik, hvor der i samme by var en hunde-handler med masser af stakkels og syge dyr. Vi fik dem ind på klinikken, folk købte dem fordi de ikke kunne holde ud den søde lille dejlige hvalp skulle fortsætte med at blive der.
Han (hunde-handleren) var meget, meget svær at få lukket, men det lykkedes til sidst.[/quote]
Hvis jeg havde haft tiden, pengene og pladsen havde jeg også haft lyst til at købe dem allesammen med hjem! Men det hjælper jo kun de dyr som er der nu - hvis folk køber, får han jo bare flere dyr hjem, under samme forhold… :brist: men det var sgu hårdt at se og gå derfra uden at tage nogen med…

Så håber DB eller politi vil gøre en indsats for enten at få lukket stedet, eller forbedre forholdene for dyrene… :hjerte:

Jeg har endnu ikke modtaget svar fra hverken DB eller politiet :thumbdown:
Så her til aften da jeg havde fri fra arbejde kørte jeg en smut fordi dyrehandlen - med min mobil med kamera i… Jeg fik taget billeder af duerne, nogle andre fugle, ilderne/fritter og kaninerne i vinduet. Vaskebjørnen kunne jeg desværre ikke få et billede af, da den er ved siden af kassen - og butikken ejer stod lige ved siden af. Den har dog også fået et større bur siden sidste fredag - stadig alt for lille til en vaskebjørn i følge min mening, men så længe den bor i en dyrehandel :frowning: kan man nok desværre ikke forvente mere…

Her er billederne…
Jeg synes godt nok de stakkels dyr har meget begrænset plads - i forvejen små bure, og så er de godt proppet… :thumbdown:

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:
DB er enig med mig i, efter at have set billeder, at den dyrehandel ikke opfylder kravene. Så i næste uge ligger de besøg forbi - og jeg får svar tilbage på hvad der sker videre i sagen!

Hun siger dog at hun nok først får skrevet tilbage sidst i næste uge da de har ret travlt med andre dyreværnssager, men det er også okay - bare der kommer svar tilbage og de tager ud til dyrehandlen! :thumbup:

Kryds fingre for at de får forbedret de stakkels dyrs burforhold! :kryds:

Hvor er det dejligt at du med billed-dokumentation kunne overbevise dem.

Jeg :kryds::kryds::kryds:

:slight_smile:

Godt at DB vil hører efter…
Glæder mig til at hører hvad de siger til dyrehandlen
:kryds::kryds::kryds:

Politiet har nu svaret tilbage, de har sendt sagen over til Fødevarestyrelsen, som er dem der godkender dyrehandlere :slight_smile:

:hjerte::hjerte::hjerte:

Hvor er det godt, at der findes mennesker som dig - og hvor var det godt, at du fik taget de billeder - jeg tror, at det rykker mere - når du dokumeterer forholdene.

:ok::ok::ok::ok:

Hvor er det godt, at der findes mennesker som dig - og hvor var det godt, at du fik taget de billeder - jeg tror, at det rykker mere - når du dokumeterer forholdene.

:ok::ok::ok::ok:[/quote]
Det tror jeg også at de gør :slight_smile:
Jeg blev lovet svar fra DB sidst i denne uge, så jeg venter i spænding! :yatta:

[quote=Garfield.;452115]Det tror jeg også at de gør :slight_smile:
Jeg blev lovet svar fra DB sidst i denne uge, så jeg venter i spænding! :yatta:[/quote]

Godt gået Nicole :thumbup:

Tak skal du have. Jeg er bare glad for at både DB og politiet viser sig at være til for dyrenes skyld denne gang og tage sagen op! :ok: Så håber jeg også bare at de får forholdene for dyrene forbedret! :kryds:

Jeg har også snakket med en som ved hvem ejeren er, og han kan fortælle at han tidligere har solgt bl.a. akvariefisk fra sin garage, sådan en lille “dyrehandel” i sin garage… :s:thumbdown:

Dyrehandlere burde selv blive sat i (et meget lille) bur!!!

DB er enig med mig i, efter at have set billeder, at den dyrehandel ikke opfylder kravene. Så i næste uge ligger de besøg forbi - og jeg får svar tilbage på hvad der sker videre i sagen!

Hun siger dog at hun nok først får skrevet tilbage sidst i næste uge da de har ret travlt med andre dyreværnssager, men det er også okay - bare der kommer svar tilbage og de tager ud til dyrehandlen! :thumbup:

Kryds fingre for at de får forbedret de stakkels dyrs burforhold! :kryds:[/quote]

Hvor er det dog skønt de de stakkels at du kom forbi. TAK fordi du gjorde noget :wehuu:

Så har jeg fået svar fra DB.
De har besøgt dyrehandlen og snakket med ejeren, da flere af forholdene hos dyrene skal forbedres - han var lydhør overfor det, men de aflægger naturligvis et et opfølgende besøg senere hen for at se om han har fulgt det! :thumbup:

:wehu::wehu::wehu::wehu:

[quote=Garfield.;453404]Så har jeg fået svar fra DB.
De har besøgt dyrehandlen og snakket med ejeren, da flere af forholdene hos dyrene skal forbedres - han var lydhør overfor det, men de aflægger naturligvis et et opfølgende besøg senere hen for at se om han har fulgt det! :thumbup:

:wehu::wehu::wehu::wehu:[/quote]

Dagens buket til dig Nicole :tak:

Tak skal du have :hjerte:
Jeg er bare glad for at DB tog fat i sagen, gjorde noget ved det og vil lave et opfølgende besøg! For én gang skyld kan man være positiv overrasket over DB! :thumbup:

:yah::yah::yah::yah:

Hvor super sejt og godt gået!!!
Du kan godt være tilfreds med dig selv:wehu:

Sikke en held det liiige var dig der kom forbi der!!!

Og dejligt at der rent faktisk sker noget i sagen.
Lad og alle håbe at forholdene bliver bedre og DB følger op:kryds: