Dyrlæge med Hannibal - forfærdeligt :'(

Som I nok har læst de sidste par dage/uger, har vi haft nogen problemer med Hannibal’s helbred.

Det startede med en virus, (nysen og øjenbetændelse) han kom i antibiotika kur og det gik også over, troede vi.

Den sidste stykke tid begyndte han at ændre adfærd, han begyndte at blive urenlig, drikke mere, få øjenbetændelse igen og virkede træt.

Så vi startede endnu en antibiotika-kur og idag vågnede vi op til en sløv killing, han sad bare og hang.

Vi ringede til dyrlægen, og tog derud lidt efter. Også fik han ellers bare hele turen - fra den ene ende til den anden og alt blev undersøgt.

Blodprøver, urintest, målt blodtryk og røntgenbillede.

Men min lille skat, var så medtaget :ked:

Lungebetændelse, nedsat nyrefunktion, øjenbetændelse og feber.

Og eftersom at han stort set har været i behandling siden vi fik ham, og har brugt mange tusinde kr. mente dyrlægen - at det var skruen uden ende.

Han kom ikke fra et godt sted, et katte sted med 20-30 katte måske. Vi fik ham med øremidder, lopper og øjenbetændelse.

Og man kan jo altid være bagklog, men følte bare at jeg måtte gøre noget - den dag jeg så ham.

Men idag, så endte det. Dyrlægen synes at det var synd, at blive ved med at sætte ham i behandling, når det alligevel ikke blev bedre.

Og Arnold begyndte at kopiere Hannibal’s adfærd og strinte lige som ham (for at sætte territorier)
Men, det er simpelthen bare fordi at han har været rigtig skidt, og havde ikke noget med det at gøre.

Så nu sidder vi herhjemme - og er ulykkelige alle 3 :ked:

Arnold kan ikke forstå hvor hans bedste legekammerat er, og vi kan ikke forstå hvordan at det kunne gå så grueligt galt med vores elskede Hannibal, og endda så, så hurtigt… :ked:Det er en forfærdelig følelse, og tårende vil ingen ende tage…

Og til sidst… Hvad gør vi dog med Arnold, som heller ikke kan forstå det? :frowning:

Åh nej hvor sørgeligt:ked:

:kram:

Ud så hurtigt som muligt og købe en ny ven til Arnold…
Der er masser af dejlige katte på internaterne, som vil være perfekte… og som fortjener et godt hjem hos en familie :slight_smile:

Det gør mig ondt at høre, at I måtte give op…

Hvor er det da bare trist - stakkels Hannibal og stakkels Arnold :kram:

Med tiden glemmer Arnold ham, men det skulle være normalt de kalder og leder her i starten. Forstår godt det er tidligt at tænke på allerede, men den bedste distrahering for Arnold ville nok være en ny ven… Ikke at I skal gøre noget før I er klar :kram:

[QUOTE=Ann K;1210080]Ud så hurtigt som muligt og købe en ny ven til Arnold…
Der er masser af dejlige katte på internaterne, som vil være perfekte… og som fortjener et godt hjem hos en familie :slight_smile:

Det gør mig ondt at høre, at I måtte give op…[/QUOTE]

Ja, han skal nok få en ny legekammerat. Men lige nu, er hverken overskuddet eller økonomien til at anskaffe en ny :frowning:
Men det skal nok komme.

Den lille stakkel. Det lyder som den rigtige beslutning, I har truffet, men det gør det ikke særlig meget nemmere :trøste:

Mht. Arnold - han skal nok komme over det, men selv om I måske ikke er klar til det lige nu, så vil han uden tvivl også værdsætte at få en ny legekammerat. Når I har sundet jer og givet jer selv lov til at sørge over Hannibal.

[QUOTE=galath;1210085]Den lille stakkel. Det lyder som den rigtige beslutning, I har truffet, men det gør det ikke særlig meget nemmere :trøste:

Mht. Arnold - han skal nok komme over det, men selv om I måske ikke er klar til det lige nu, så vil han uden tvivl også værdsætte at få en ny legekammerat. Når I har sundet jer og givet jer selv lov til at sørge over Hannibal.[/QUOTE]

Ja, det var bestemt ikke det jeg regnede med, da jeg stod op til morges :ked:
Men det er en fantastisk dyrlæge, og jeg ved at han ikke ville sige det - hvis ikke det var det han mente. Hannibal er kun 5 mdr, og hvis han allerede nu skal døje med nedsat nyre og medicin hver dag. Sådan skal livet for en lille killing ikke være. Og der måtte vi jo give ham ret, selvom det nok er det sværeste at sige okay til :ked:

Vi har snakket om, at Arnold skal have en ny ven. Men overskuddet og økonomien skal lige ovenpå igen, efter denne omgang,

Det gør mig så ondt for jer, men jeg tror, I tog den rigtige beslutning ved at spare lille Hannibal for yderligere lidelse. :brist:

:lys:
Så længe vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

[QUOTE=FinnFrode;1210094]Det gør mig så ondt for jer, men jeg tror, I tog den rigtige beslutning ved at spare lille Hannibal for yderligere lidelse. :brist:

Så længe vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:[/QUOTE]

Ja, det håber jeg virkelig :ked: Og mange tak…

Øv, hvor trist, men det har helt sikkert været den rigtige beslutning, at spare Hannibal for flere lidelser

:sørger: Hannibal

[QUOTE=Eva;1210102]Øv, hvor trist, men det har helt sikkert været den rigtige beslutning, at spare Hannibal for flere lidelser

:sørger: Hannibal

:lys:[/QUOTE]

Tak, det var også kun for hans bedste :ked:

Det gør mig ondt, både for Jer men også for for kort et liv den stakkels kat fik. Du bør nok kontakte de der har lavet ham og fortælle hvad I har været igennem og hvad det endte med. Køb ALDRIG kat et sted du ikke selv ville være kat i.
Prøv at kigge på
www.hittekat.dk
Bl.a. bor her 3 flotte sort-hvide mis. 2 hanner og 1 hun og de er ordnet med alt…lige klar til at flytte ud i nyt hjem.

Det gør mig utrolig ondt! :ked:

Det gør min ondt, :kram:

men tror også,det var det bedste for ham :lys:

og en ny ven når i er klar er en super god ide

-kramer

Det er meget sørgeligt,:ked: men også den rigtige beslutning selvom det gør ondt at miste :trøste: :lys:

Cats og Conni

Øv hvor er det bare trist :ked:

Og hvor er det synd for Arnold :brist:

:sørger: Hannibal, det var alt for kort tid du fik lov at få her
:lys: til din rejse - hils mine venner, når du kommer frem …

:lys: Lille Hannibal. Du var elsket i dit alt for korte liv, og jeg ved du for altid vil blive husket.

[QUOTE=kamikaze;1210108]Det gør mig ondt, både for Jer men også for for kort et liv den stakkels kat fik. Du bør nok kontakte de der har lavet ham og fortælle hvad I har været igennem og hvad det endte med. Køb ALDRIG kat et sted du ikke selv ville være kat i.
Prøv at kigge på
www.hittekat.dk
Bl.a. bor her 3 flotte sort-hvide mis. 2 hanner og 1 hun og de er ordnet med alt…lige klar til at flytte ud i nyt hjem.[/QUOTE]

Vi har haft snakket med den tidligere ejer, hvor jeg fortalte alt det vi har været igennem. Det gjorde jeg allerede dagen efter vi fik ham; og vi havde været til sundhedstjek og vacc. men der var de ligeglad, og det er de også idag!
det er en katte fabrik, og vi har lært det på den hårde måde! Det er forfærdeligt :ked:
jeg vil tage et kig på hjemmesiden. Og tak!