Dyrlæge vil ikke kastrere killing?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;123238]Jeg synes det kan være svært at skelne relevant information fra det, der er “fis i en hornlygte” - for det er der altså meget af det der er.

Uden i øvrigt at vide noget om lige ovenstående :)[/QUOTE]

Det er altid et spørgsmål om at opveje fordele og ulemper - intet andet i det. Men ulemperne er da rare at have med i sine betragtninger.

Det er spændende. Men jeg får heller ikke mere tid de næste dage. :slight_smile:

Det var nu ikke kun dette, men helt generelt jeg tænkte.

Jeg har før hørt om en eller anden ny undersøgelse og når så man virkelig går ind i sagen viser det sig, at den absolut ikke er særlig dokumenteret. Problemet er, at man skal bruge lang tid på at finde ud af det.

Men jeg trøster mig med, at jeg ikke ser knoglekræft som et generelt problem hos katte - hverken før tidlig neutralisering eller nu :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;123258]Det var nu ikke kun dette, men helt generelt jeg tænkte.

Jeg har før hørt om en eller anden ny undersøgelse og når så man virkelig går ind i sagen viser det sig, at den absolut ikke er særlig dokumenteret. Problemet er, at man skal bruge lang tid på at finde ud af det.

Men jeg trøster mig med, at jeg ikke ser knoglekræft som et generelt problem hos katte - hverken før tidlig neutralisering eller nu :)[/QUOTE]

Hvis jeg husker ret forsker Winn pt i langtidseffekten af tidlig neutralisering - for det er nem’li kun korttidsvirkningen man har nogenlunde styr på idag - så hvor godt dokumenteret er det så?:slight_smile:

Der er sandelig også andet man mener ses hyppigere på tidlig neutraliserede katte.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;123347]Hvis jeg husker ret forsker Winn pt i langtidseffekten af tidlig neutralisering - for det er nem’li kun korttidsvirkningen man har nogenlunde styr på idag - så hvor godt dokumenteret er det så?:slight_smile:
[/QUOTE]

Lis, læs nu hvad jeg skriver :slight_smile:
Det er ikke på baggrund af dette materiale (jeg har slet ikke læst det), men helt generelt er der utrolig mange påstande om dette og hint, der slet ikke holder, hvis man går dybere ind i det.

Men skønt, at der bliver forsket i langtidsvirkningen. :thumbup:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;123350]Lis, læs nu hvad jeg skriver :slight_smile:
Det er ikke på baggrund af dette materiale (jeg har slet ikke læst det), men helt generelt er der utrolig mange påstande om dette og hint, der slet ikke holder, hvis man går dybere ind i det.

Men skønt, at der bliver forsket i langtidsvirkningen. :thumbup:[/QUOTE]

Jeg kan ikke læse - men godt skrive:-)

Det andet er nu ikke bare en påstand i mine øjne, jeg bliver nok nødt til at gå på Fanciers Health og lede.

Men ja der findes masser af mere eller mindre dokumenteret info - det vil altid være kilder der har større troværdighed end andre.

vores Dyrläge vil heller ikke kastrere killinger för den förste tandväksel.
Hun mener det gränser op til börne-mishandling -som hun kaldte det!!

De to drenge fra vores förste kuld killinger, kastrerede de nye ejere da drengene var blevet ca 6-7 maaneder.

Jeg ved ikke helt hvordan vi vil klare dette til näste gang.
Jeg er bange for at man ikke vil kunne stole paa fremtidige nye ejere at de nu ogsaa kastrerer de smaa, som lovet.

Vi sendte saa först stamtavlen paa drengene da vi fik en kopi af regningen fra Dr. Dyr, at kastrationen var blevet udfört.
Jeg ved godt at dette maa man ikke, da stamtavlen har at fölge med katten ved salget.
Men vi havde aftalen og den blev heldigvis ogsaa vedholdt.

Vi blir vel sikkert nödt til at finde en ny dyrläge (til tidlig kastration) for fremtiden.
Men vil beholde vores nuvärende dyrläge til alt andet, da hun ellers er alletiders og super kompetent.

KH
Tina

[QUOTE=Skandikatt;125385]vores Dyrläge vil heller ikke kastrere killinger för den förste tandväksel.
Hun mener det gränser op til börne-mishandling -som hun kaldte det!!
[/QUOTE]

Så har hun da ikke set nogle nykastrerede smådrenge løbe rundt i vild fangeleg få timer efter kastrationen :slight_smile:

Det jeg ikke forstår er, hvorfor er det mindre synd for katten, når den er 6 mdr end når den er 3 mdr :?

Mange spændende overvejelser.Hvis nu man var 100% sikker på katten ville blive kastreret i sit nye hjem eller den skulle blive hos opdrætter hvornår ville i så neutralisere??? Hilsen Ninna Ps starter lige en anden tråd tror jeg:)

Hvis det fx var en kat jeg skulle beholde, ville jeg kastrere den omkring 4 mdrs alderen.

Er denne liste opdateret?? For kan det virkelig passe der kun er 2 dyrlæger, som neutraliserer tidligt på fyn? :confused:

Hvoraf den ene er i et samarbejde med en dyrlæge, som fejlbehandlede mine forældres hund, så hun endte med at skulle opereres for en kæææmpe byld… :ked:Og vil da mene at der er temmelig langt fra Nordfyn til Middelfart…

min dyrlæge neutraliserer tidligt… det er jeg bestemt glad for, for ellers havde jeg været nødsaget til at tage dem til en anden…killinger kommer ikke herfra før de er neutraliserede, øremærkede og fuldt vaccinerede…

ham brummede da godt nok lidt over at den ene af mine 12 ugers killinger “kun” vejede 1.13…men hun var dog fixet da jeg hentede dem…