mine MCO - jeg er uenig.
Nu er pelsen jo væk, så jeg har frit udsyn.
Kattene er slanke - og går ind i siderne ved hofterne, når man ser dem fra oven - begge har en madpakke som hænger på det bagerste af maven mellem bagbenene - men de er ikke runde at se på i kropsformen. De går ind i siden ved hofterne også og deres ribben er synlige hele vejen ned uden at stikke ud. Deres ryg er ikke knoglet, men du kan mærke at der er en rygrad hele vejen ned - hoftebenene stikker ikke op som på en for tynd kat - men de stikker op.
Jeg synes det er helt ude af porpotioner at kalde mine to MCO for fede. Faktisk har jeg ikke tænkt mig at rette mig en skid efter det.
Nanoq vejer 6,8 kilo og er tre år til april. Tara vejer 7,5 kilo (iflg hende 1,2 kilo hehe) og er tre år til juli.
Hun er meget større end Nanoq også længere osv ala Evas Diego herinde fra i kropstype, mens Nanoq er mere kompakt. Tidligere vejede Tara ni kilo - så hun har tabt sig i løbet af det seneste år pga mere plads og killinger at løbelege med. Nanoq har aldrig været stor på nogen måde - faktisk er han svær at holde fedt på.
Jeg kan slet slet ikke se, at den madpakke skal være så stort et problem og faktisk er jeg ret træt af at få det kastet i hovedet hos dyrlægen hver gang de er til tjek.
Hvad mener I? Er katte, der ser sådan ud for fede?
Jeg har et helt andet billede af en usund fed kat end madpakke-katte. Min Nemo fx var for fed - i dag ved jeg, at smerterne var årsagen til hans fedme fordi han rørte sig mindre af den grund - men jeg synes faktisk ikke at mine to MCO er fede.
Jeg retter mig derfor ikke efter det her. Hvad mener I om det valg? Tager jeg fejl?
I har set fotos af dem, og flere herinde fra har rørt og løftet dem - ingen har nogensinde - bortset fra denne fanatiske dyrlæge - kaldt dem fede.
De er kastrater.
MVH Helle