… men ingen bakterier! :S
Nå, her til eftermiddag opdagede min bror og jeg at Ebony tissede midt på køkkengulvet, mens vi stod og snakkede. Og det var sørme blodrødt.
Mens vi prøver at ordne transport til dyrehospitalet, opdager vi flere pletter rundt omkring.
Jeg kommer så afsted med hende, mens min bror bliver hjemme og laver and. ![]()
Da dyrlægen mærker hende på maven, står en fin stråle, og hun får lagt en pæn pyt på bordet - stadig helt rødt. Det tog han så en prøve af. Umiddelbart mærker han at blæren er lille og hård, og mistænker at det er en sten der blokerer. (Hun har tidligere haft krystaller i urinen)
Hun bliver scannet og røngtenfotograferet - ingen sten! Hvad han så opdager er, at blærevævet er så fortykket, som noget han aldrig har set før. :S
Urinprøven viste ingen bakterier, ingen krystaller - men selvsagt en masse blod og afstødte slimhindeceller fra blæren.
Så kort sagt - ingen klar diagnose. Det er frustrerende!
Som dyrlægen sagde, er hun så påvirket, at han ikke turde andet, end at give antibiotika (og selvfølgelig smertestillende). Efter den 10 dages kur, skal hun til en ny scanning og have taget en steril urinprøve.
Jeg spurgte hvad der kunne forårsage en så svær blæreirritation, når det nu ikke var bakterier. Han var selvfølgelig ikke meget for at svare konkret, når han ikke havde mere at gå udfra, men nævnte stress eller autoimmune sygdomme. :S
Hun virker klart lettet over at blæren blev tømt hos dyrlægen og at hun nu er på smertestillende, men hun er stadig lidt irritabel og sløv.
Hun var dog vældig glad for at få andehjertet, og har drukket pænt. Så helt galt står det jo ikke til. ![]()
Men som sagt; frustrerende! Er det nogle af jer, der kender til så svære blæreproblemer, når der hverken findes bakterier, krystaller eller sten?
(… og så juleaften! Det er altså typisk. :))