Efterår

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Så er det vist blevet efterår.

Jeg er vild med efteråret - alle de smukke, gyldne nuancer på bladene - duften af tung muld og forfald.

Der er nu noget hyggeligt ved de mørke aftener, at sidde inde i varmen med tændte stearinlys og hygge med en god bog, venner og familie.

Og så kommer vinteren snart - med sne og frost - det er bare så smukt , sådan en frostklar dag med høj, blå himmel og sne der vælter ned i kaskader.

Hvad synes du om efterår/vinter ??

:snemandsdans

Åh jeg elsker det!!!

Jeg elsker når træerne flammer op i orange og gule og røde farver!

Jeg elsker tiden med regn og rusk, for så kan man putte under tæpper med missen og hygge med varm the igen!

Jeg elsker skoven på dette tidspunkt om året. Det er så pokkers smukt derude!

Jeg må indrømme, at jeg langt foretrækker forår og sommer.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Synes det er surt at skulle ud om morgenen i mørke, blæst og regn - det er bare ikke mig.

:lynogtorden::lynogtorden::lynogtorden:

Nej, en forårs- eller sommermorgen med sol og fuglesang.

:wehu::wehu::wehu:

Jeg hører til dem der elsker efterårets flotte farvekaskader, men jeg bor jo også lige midt i det hele.
Jeg elsker også at hygge indendøre med en god bod og regn og rusk udenfor.
Knus Elin

Kan ikke fordrage efterår /vinter … Det er meget flot at se på men kunne der ikke bare være 25 grader året rundt så var det godt… Er Meget kuld skær

Enig i det første, selv om jeg nu ikke er kuldskær.

Men som det er i dag, fy, føj da.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Jeg elsker efterårets smukke farven. Jeg vil gerne ha at der kommer lidt sne så alle de glad børn kan komme ud og kælke. Der er et eller andet hyggeligt ved denne tid men samtidig er der bare så frygtelig lang tid til at der igen bliver lyse morgner.

[quote=Eva;266868]Enig i det første, selv om jeg nu ikke er kuldskær.

Men som det er i dag, fy, føj da.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:[/quote]

:wehu::wehu::wehu:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeej, det er da ikke fy-føj-vejr.

Sådan et vejr er netop godt til at få noget fra hånden :

Jeg har sæbet mit køleskab af fra kælder til kvist

Lagt sommertøjet af vejen

Været inde hos naboen

Hygget på sofaen

Og nu er jeg ved at lave lækker gullasch med strudsekød og hjemmelavet kartoffelmos

:savle::savle::savle::savle:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeej, det er da ikke fy-føj-vejr.

Sådan et vejr er netop godt til at få noget fra hånden :

Jeg har sæbet mit køleskab af fra kælder til kvist

Lagt sommertøjet af vejen

Været inde hos naboen

Hygget på sofaen

Og nu er jeg ved at lave lækker gullasch med strudsekød og hjemmelavet kartoffelmos

:savle::savle::savle::savle:[/quote]

Den smule enegi, jeg er i besiddelse af, trives altså bedst når det er solskin.

Mit humør bliver drænet og ligger på nulpunktet i sådan et vejr.

:lynogtorden::lynogtorden::lynogtorden:

Jeg bliver altid sådan lidt halvtrist af efteråret, og de røde, gule, brune
farver minder mig bare om, at sommeren er forbi, og at flere måneder med
kulde venter forude. Ture i skoven om efteråret lugter af forfald og
forrådnelse, mens foråret dufter friskt og sprødt. Nej, jeg er bestemt ikke
til efteråret overhovedet.

[quote=Eva;266933]Den smule enegi, jeg er i besiddelse af, trives altså bedst når det er solskin.

Mit humør bliver drænet og ligger på nulpunktet i sådan et vejr.

:lynogtorden::lynogtorden::lynogtorden:[/quote]

:s:S

Øv og æv.

Har du overvejet at købe en lyslampe ???

De er helt fantastiske, de giver lys der svarer til dagslys og frigiver serotonin - det kan virkelig hjælpe på et lidt dårligt humør.

Prøv det - men køb ikke hvor som helst - de kan være vildt dyre - men man kan somme tider få dem i Netto og andre steder for en 300-400,- kr.

Så kan den bare stå og lyse på dig, mens du f.eks sidder ved computeren - det gør min.

:inlove:

Øv og æv.

Har du overvejet at købe en lyslampe ???

De er helt fantastiske, de giver lys der svarer til dagslys og frigiver serotonin - det kan virkelig hjælpe på et lidt dårligt humør.

Prøv det - men køb ikke hvor som helst - de kan være vildt dyre - men man kan somme tider få dem i Netto og andre steder for en 300-400,- kr.

Så kan den bare stå og lyse på dig, mens du f.eks sidder ved computeren - det gør min.

:inlove:[/quote]

Tak - det kan jeg da overveje - men jeg skal jo stadig ud i møgvejret.

Kan lampen evt. monteres på cyklen?

:klapper::klapper::klapper::klapper:

En ting mere som er et plus i kulden det er alt det man har fået syltet, lavet marmelade, saftevand æbelmos med mere. Det kan man hygge med i vinterstid
Jeg fik lavet 16 L hyldebærsaft MUMS
Her hjemme er farvoritten 1 dl hyldebær saft, 1 dl rødvin og 1 dl vand også varme det det kan man holde varme på i vintren

Jeg elsker temperaturen her om efteråret, de lange hyggelige aftener, og også at man ikke behøver lave så meget i haven :ups: men jeg HADER når det regner, i hvert fald når man SKAL afsted ud i det… Man kan nå at blive meget våd på blot 4-5 km på cykel :S

Er enig med skeem i, at det er lækkert at spise og drikke alle de lækkerier, man har fået lavet af sommerens overflod af bær og frugter :savle:

Efteråret er bare den smukkeste årstid. Og så er der en hel speciel lugt i skoven på den her tid af året: svampe,råd og muld. Ahh.:thumbup:
Jeg får også sådan lidt hulebyggertrang om efteråret - nyder at hygge indendørs.
Vinter og sne? Tja… Det må godt være koldt, men sneen kan nøjes med at være der om søndagen og i juleferien.Jeg hader at køre i sne og glatføre.
Hilsen Jette.

Elsker det…

Elsker farverne, blæsten og regnen. Elsker at det ikke er så varmt mere, og jeg elsker de starinlys jeg nu tænder.
Jeg elsker den hygge der breder sig i ens hjem, og jeg elsker at det snart er jul :ups:

Jeg synes hver årstid har sin charme :thumbup::thumbup:

Bortset fra hvis vinteren er regn i regn , dag ud og dag ind :thumbdown::Elsker hvis det er snevejr, med høj klar himmel

Sådan et efterårsvejr som det har været i dag, kan jeg sagtens undvære:thumbdown:

Men hvis vejret er godt, nyder jeg de flotte farver…som eks. på billederne her

Efteråret er smukt, med sit vælg af farver…
Det med at efterårets farver betyder at blandene falder af og at sommeren er slut…

bladene bliver nød til at falde af,og alt bliver nød til at sove, for at kunne springe ud og viser sig i sit vælg af friske farver…

jeg kan godt lide det farvespil der er om efteråret, men jeg kan nu beder lide sol og lys

Jeg elsker den føelse af renhed når sne’en ligger en tyk dynen på marker og hustage…og daler fra himmlen ned

Så længe jeg kan pakke mig ind eller side i min varme stue

Det eneste jeg kan lide ved efteråret er farverne…for min skyld kunne vi godt springe fra oktober til april over…