Emil har det dårligt

Vi kan ikke give ham hans medicin. Hver gang han får en pille kaster han op :frowning:

Hans opkast er helt mørke-mørke brunt. Det ligner ikke der er blod i, men nu skal vi til dyrlæge alligevel. Han ser ikke ud til at have fået det bedre. De sidste to dage har han været under sofaen.
Han drikker tit, han tisser og han spiser en lille smule… :frowning:

Jeg er så frustreret. Skulle have købt pakkekalender i dag til mine elever - det kan jeg ikke nå.
Har brugt snart 2000 kr på dyrlæge til Emil - Det har jeg bare ikke økonomi til i julemåneden.
Jeg er konstant bekymret, jeg er konstant ked af det. Er så frustreret… Lige nu sidder jeg og tuder :frowning:
Hvis han skal dø, hvorfor dør han ikke bare så?? Hvorfor skal det hele trækkes ud?? :frowning: :ked:
Jeg troede virkelig han havde fået det bedre. Jeg troede at han ville blive ok, hvis bare han kom igennem den nat… Jeg forstår ikke hvad der nu er galt, hvorfor han skal kaste sådan op :frowning: jeg vil bare have han skal være rask :frowning:

-kramer og en masse :kryds::kryds::kryds:

Be’ om at få medicinen som depotindsprøjtning, hvis det kan lade sig gøre :slight_smile:

Du bør få hans lever og nyretal kontrolleret - det lyder helt forkert. Det burde de kunne gøre mens du er der.

Mange varme tanker fra Lis - der også får en “tynd” jul - 11.500 hos dyrlægen sidste måned, en stor del af dem uplanlagt. Jeg sagde godt nytår da jeg havde betalt - håber det bliver sådan.

Enig med Mette…
Hvis han har fået Metacam som smertestillende, kan det sagtens være det som er skyld i opkastningerne. Bed derfor om et andet smertestillende middel…
Spørg også om du evt kan få lov at knuse piller og opløse dem i vand… det gør det så meget lettere, når du med en engangssprøjte kan give det i munden…

Mange krydsede fingre for at alt snart kommer til at gå bedre…

Du får en stor trøstekrammer herfra -kramer
Og en hel masse krydsede fingre :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Åh, jeg håber, at han bliver rask! (Jeg forstår i øvrigt sagtens dine tanker om, at hvis han skal dø, så må han gerne gøre det lidt kvikt. Det er forfærdeligt med al den uvished, man kan næsten ikke holde til det.)

mvh. tina

Jeg ville, som Lis, være bekymret for, om nyrerne har taget skade af, at han ikke har kunne komme af med sin urin forleden.

Håber det bedste for ham.

Så er vi kommet fra dyrlægen.
Det viser sig at han også har fået MAVESÅR :frowning:

Nu giver vi ham a38, som skulle hjælpe - stopper alt andet behandling.
Om 3 dage bliver han aflivet, hvis ikke han har fået det bedre :’(

Desværre har jeg lige fundet ham, under en stol - hvor jeg var bange for han var død, fordi han bare lå stille og det først var da jeg ruskede i ham der kom “liv” :frowning: Han har ikke smerter, men er måske bare så medtaget og syg…

Vi giver ham, forhåbentligt 3 dage mere, mindst :frowning: Ville ikke vide hvad jeg skulle gøre hvis jeg fandt ham død…

Øv da.
Ved man hvorfor han har fået mavesår? Er det medicinen eller andet?

Jeg har aldrig hørt om en kat med mavesår.

Du godeste - katten fik forhåbentlig antibiotikaen i form af depot injection så - pillerne gør ikke godt i den mave. Stakkels lille dreng.

Det er jeg sørme ked af at høre :ked:

Jeg håber stadig det bedste :kryds::kryds::kryds:

[quote=Vivi_Fletcher;301011]
Jeg har aldrig hørt om en kat med mavesår.[/quote]

Det har jeg - det viste sig, den kat havde FeLV.

Nej, hun ville ikke give ham noget - hun mente vi bare skulle holde pause i 3-4 dage.

Mavesår er en bivirkning ved hans blærebetændelse - at han ikke har spist ordentligt, også medicinen.

Umiddelbart skulle de ikke være nogen problemer ellers - hans blære var i “bedring” og han tisser osv.

Det som gør ham svag nu er mavesåret :frowning:

:kram:

Det er bare virkelig forfærdeligt. :frowning:

Jeg forsøger at sige “det er bare en kat, det er bare en kat”… Det virker bare slet slet ikke… Min kæreste kunne ikke helt forstå hvorfor jeg var “så” oprørt, men som jeg sagde til ham, så har Emil jo været der altid det sidste år. Vi har to katte, og Emil er “min” og Emma er Michaels… Emil kommer altid til mig og nusser, og Michael og Emma leger altid, og han kan få lov til alt - han kan give hende medicin, og han kan holde hende i benene og alle de ting…

Emil er bare MIN <3 :frowning:

Ja det kan fgodt ske jeg nu får på puklen, men Emil har været syg i over 2 uger nu, og nu vil du lade ham lide i 3 dage mere inden du siger farvel…
havde han været min, havde jeg sagt slut ved dyrlægen i dag.
for din skyld håber jeg han kommer sig…god bedring Emil

Åhh, det er jeg ked af at høre!! Jeg håber han kommer sig, og at al den kærlighed du giver ham og føler for ham vil hjælpe ham bare en smule i denne trælse tid!!

[quote=haneben;301025]Ja det kan fgodt ske jeg nu får på puklen, men Emil har været syg i over 2 uger nu, og nu vil du lade ham lide i 3 dage mere inden du siger farvel…
havde han været min, havde jeg sagt slut ved dyrlægen i dag.
for din skyld håber jeg han kommer sig…god bedring Emil[/quote]

Jeg er enig, men med det udgangspunkt at han ingen medicin får mod smerterne, som der er ved blærebetændelse, men sandelig også ved mavesår.

Men Abaddon, du kender din kat bedst og vi misforstår måske nogle af de ting du skriver, så vi opfatter dem værre end du gør.

Du har min fulde medfølelse, jeg håber i kommer godt igennem denne svære tid. Du må ikke opgive håbet, så længe din lille kat ikke lider.
Da jeg fik Gizmo, blev det konstateret at han havde vand i lungerne og for stort hjerte. jeg levede i uvished i ca 2 mdr, om hvorvidt han ville overleve, jeg havde en aftale med min dyrlæge om at kunne ringe døgnet rundt hvis det skulle være nødvendig. Vi kom heldigvis igennem, så jeg ved hvad du lige nu gennemgå. Det er bare så utroligt hårdt.
Jeg krydser alt hvad der kan krydse for at Emil klare skærerne :kryds::trøste:

Nej i har helt ret.

Ved det er super egoistisk… Men dyrlægen siger der lige nu er en chance for han kommer sig - og jeg er ikke parat til at give slip :frowning: Det er super egoistisk, jeg ved det godt… Men jeg kan bare ikke give slip på ham endnu :’( Da vi stod ved dyrlægen, og han for første gang i flere dage livede op, og ville kæles med… Jeg var bare ikke parat til at sige stop der :frowning:

Men, vi har sat de 3 dage. Det kan være han når selv at dø inden, men ellers max tre dage. Håber dog jeg kan have ham i længere tid - han er trods alt kun 13 måneder :’(

[quote=Abaddon;301055]Nej i har helt ret.

Ved det er super egoistisk… Men dyrlægen siger der lige nu er en chance for han kommer sig - og jeg er ikke parat til at give slip :frowning: Det er super egoistisk, jeg ved det godt… Men jeg kan bare ikke give slip på ham endnu :’( Da vi stod ved dyrlægen, og han for første gang i flere dage livede op, og ville kæles med… Jeg var bare ikke parat til at sige stop der :frowning:

Men, vi har sat de 3 dage. Det kan være han når selv at dø inden, men ellers max tre dage. Håber dog jeg kan have ham i længere tid - han er trods alt kun 13 måneder :’([/quote]

Jeg kan udemærket godt forstå dig, vi (os andre) sidder jo ikke med nogle følelser i klemme.