En avlskat kostede dig?

Enig, ENIG! De har slet ikke den type jeg vil have. Næsten lidt spidsmus over dem jeg har set. Jeg glæder mig til at skulle der over i februar i et halv år, så jeg får lidt bedre mulighed for at rejse rundt og kigge med fingrene, for lige nu er jeg ikke imponeret!

En anden ting jeg glæder mig til er at opleve de forskellige opdrætteres temperament på deres katte. Jeg har besøgt en, og det er sådan nogle briter jeg vil have. Så jeg håber lidt det bare er mine briter som er lidt forsigtige!

Åhhh, jeg skal holde mig væk fra sådan nogle tråde, jeg vil bare så gerne i gang NU!

[quote=Camilla;362674]Tja, hvorfor egentlig? Jeg går ud fra, at der også inden for MCO som for alle mulige andre racer, er nogle linier som er mere præstigefyldte og anerkendte end andre. Derfor er det vel meget naturligt, at har man en super killing ud fra super linier, ja så koster den mere end en avlsmis fra mere jævne linier.

Jeg ved da at persere og exotic til avl og udstilling, kan koste alt fra 5000 til 20.000 kr alt efter hvilken opdrætter den er fra og hvilke linier den er efter.

Så blandt avlskatte skulle det ikke undre mig spor om man kunne finde katte i hver sin ende af skalaen, uanset race.[/quote]

Har oprettet en afstemning om det her nu: [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17666”]Din importerede avlskat kostede? - De Kattegale Debatterer[/ame]

[quote=Camilla;362674]Tja, hvorfor egentlig? Jeg går ud fra, at der også inden for MCO som for alle mulige andre racer, er nogle linier som er mere præstigefyldte og anerkendte end andre. Derfor er det vel meget naturligt, at har man en super killing ud fra super linier, ja så koster den mere end en avlsmis fra mere jævne linier.

Jeg ved da at persere og exotic til avl og udstilling, kan koste alt fra 5000 til 20.000 kr alt efter hvilken opdrætter den er fra og hvilke linier den er efter.

Så blandt avlskatte skulle det ikke undre mig spor om man kunne finde katte i hver sin ende af skalaen, uanset race.[/quote]

Jeg kunne ALDRIG finde på at betale ekstra for “prestigefyldte” linier! Der er jo absolut ingen der kan garantere for kattens show karriere, eller hvordan det kommer til at gå den som avlskat.

Det er det samme som når der blivet taget ekstra for hvide killinger, det forstår jeg simpelthen ikke.

[quote=DK Thomani;362678]Jeg kunne ALDRIG finde på at betale ekstra for “prestigefyldte” linier! Der er jo absolut ingen der kan garantere for kattens show karriere, eller hvordan det kommer til at gå den som avlskat.

Det er det samme som når der blivet taget ekstra for hvide killinger, det forstår jeg simpelthen ikke.[/quote]

Nej, og det er også fair nok, men det er der jo andre som gerne vil :slight_smile:

Så at sige det er edderdyrt og ud over hvad en MCO til avl burde koste, synes jeg ikke rigtig man kan, for der kan jo være mange grunde til at katten er dyrere end gennemsnittet.

[quote=Camilla;362679]Nej, og det er også fair nok, men det er der jo andre som gerne vil :slight_smile:

Så at sige det er edderdyrt og ud over hvad en MCO til avl burde koste, synes jeg ikke rigtig man kan, for der kan jo være mange grunde til at katten er dyrere end gennemsnittet.[/quote]

Jeg kan da godt sige at jeg synes det lyder dyrt, når det efter min erfaring er over dobbelt så dyrt som den pris jeg har hørt igennem de snart 3 år jeg har begået mig i racekatteverdenen :slight_smile:

Ja, det kan du da…

Det jeg ville frem til var også bare at man ikke kan sætte en standardpris på nogen race, og ligefrem at sige det er dyrt for en MCO, men okay for en anden mere sjælden race, det forstår jeg slet ikke. Er MCO mindre værd end andre racer??

[quote=Bamse;362676]Enig, ENIG! De har slet ikke den type jeg vil have. Næsten lidt spidsmus over dem jeg har set. Jeg glæder mig til at skulle der over i februar i et halv år, så jeg får lidt bedre mulighed for at rejse rundt og kigge med fingrene, for lige nu er jeg ikke imponeret!

En anden ting jeg glæder mig til er at opleve de forskellige opdrætteres temperament på deres katte. Jeg har besøgt en, og det er sådan nogle briter jeg vil have. Så jeg håber lidt det bare er mine briter som er lidt forsigtige!

Åhhh, jeg skal holde mig væk fra sådan nogle tråde, jeg vil bare så gerne i gang NU![/quote]

Så se at komme i gang :slight_smile: …Vi er bestemt ikke for mange som opdrætter sølvbriter :slight_smile:

Du har ret, desværre møder man briter som er lidt sky…Mine er absolut ikke sky, men gæster siger dem ikke noget, så man skal ikke forvente at mine tøzer viser den store velkomst - Det er vist meget typisk for racen ? :slight_smile:

Det gør mine heller ikke, men at den ene smutter når de kommer, det synes vil jeg jo helst ikke.

Jeg bliver nød til at have en større kattekonto end jeg har nu, og langt mere viden! Meeen, bare rolig jeg skal nok komme på banen :slight_smile:

[quote=Camilla;362681]Ja, det kan du da…

Det jeg ville frem til var også bare at man ikke kan sætte en standardpris på nogen race, og ligefrem at sige det er dyrt for en MCO, men okay for en anden mere sjælden race, det forstår jeg slet ikke. Er MCO mindre værd end andre racer??[/quote]

Det viser jo bare at markedskræfterne virker her også. Er der få som mange gerne vil have fat i stiger prisen. Når så mange alligevel får fat i de der eftertraktede hvide katte falder prisen for så kan man altid finde en som vil sælge til mindre.

Så kan man jo mene om det hvad man vil. Der er jo altid en grænse for hvad den enkelte vil betale for at få det vedkommende ønsker sig.

Det vare ikke længe før jeg vil give meget for at få en viltfarvet NFO. Dem kunne jeg få i nakken da jeg startede som opdrætter for 14 år siden.

Det jeg har fået af vide omkring NFO så er de 5000 mere hvis man har lidt forbindelser og venner, ellers ligger de omkring 8-9000kr.

Ja, det kan der da helt sikkert :slight_smile:

Da jeg købte Galliano i 2007 blev jeg overrasket over, at jeg skulle give det samme for ham, som jeg havde givet for mine tidligere burmesere - købt i 2001. Var Galliano så meget billig eller havde jeg købt de andre meget dyrt?

Så længe der er nogen, der er villige til at betale prisen, er den jo ikke for høj :slight_smile:

1500 Euro plus shipping har jeg givet for de fleste importer af mine, den ene er helt tilbage i 1999 og han havde både PKD og var steril, jeg mener stadig at det er en meget normal pris for en perser/exo…altså 1500-2000 Euro plus shipping i Europa
10.000 sek plus shipping har jeg givet for import i sverige i 97,…
Har da også betalt billigere for en avlskat, det var blandtandet den sidste jeg købte til 850 Euro plus shipping, hun er fra Latvia og jeg har stadig til gode at få en killing efter hende.
Jeg så i går en exo pige til 2600 Euro i Frankrig tror bestemt ikke at det er deres top-pris da jeg har set katte hos dem til 4000 Euro, så priserne går op og ned alt efter hvor du køber og hvilke linier og kvalitet du ønsker hos kat, jeg er gået meget efter linier det er meget værdifulde for mig med en super stamtavle og for mig er de alle pengene værd.
I USA er priserne fra 1500 $ og op til 2500 $ dog kan variere med mere eller mindre pris, hos de store og kendte opdrættere mener jeg prisen er 2500$ og op alt efter topshow og stamtavle titler og ect. det er så oveni mega dyrt at få katten fløjet hjem plus alt det der skal betales ved siden af told, dyrlæge, papirer og pasning af kat ( hvis de stadig har det sidste ) det kan godt gå hen og doble prisen op alt efter hvem du møder hos tolden ( uhhh der er en sur dame ansat hos told )

Hvad priserne er i Danmark ved jeg ikke helt men det varierer vel også hvem man køber hos, i Danmark er der et par opdrættere jeg kunne finde på at kæøbe kat af :slight_smile:
Mit gæt er at prisen i Danmark ligger fra 6000 - 10.000 .

Det har jeg godt nok aldrig hørt, og jeg har da været ny og uden forbindelser og venner :uha:

Hvordan ser en vildtfarvet skovkat ud ?

Ja, det er jo et godt spøgsmål. Farvekoden er jo sort med striber.

Brun + sort i striber. Jeg plejer gerne at kalde den almindelig missefarvet.

Sølvkattene, røde og ensfarvede katte har snart møvet sig ind alle steder fordi de har være mere eftertraktede som de hvide er det i dag.

Måske er vi heldige at en ligger inde med et billede af en eller ligefrem har en som de kan vise billeder af.

Sådan så min eneste killing med den farve ud.

Sådan så Rikkes ud

[quote=Babette;362806]Sådan så Rikkes ud
[/quote]

Øhm den kat der er billede af er da sort makrel tabby :smiley:

En vildtfarvet ser alså sådan her ud :rock:

Og vildtfarvet er en farvebetegnelse der kun bruges hos aby og somali.

[quote=Dorte Birkedal;362810]Øhm den kat der er billede af er da sort makrel tabby :smiley:

En vildtfarvet ser alså sådan her ud :rock:

Og vildtfarvet er en farvebetegnelse der kun bruges hos aby og somali.[/quote]

Det er jeg da godt klar over men mon nogen uden for NFO verdenen ville have vidst hvad jeg snakkede om hvis jeg havde skrev den rette farvekode?

Krista - Farvekoderne er da de samme indenfor FIFe. Farvenavnene ovenikøbet også… :tihi:

Jeg er blevet gjort opmærksom på at de 11.000 kr som Tine har givet for sin avlskat ikke er ualmindeligt inden for MCO.

Så lærte jeg også noget i dag :wink: