Hvad er det for en velrenommeret klinik du taler om:?
det er vel lidt lettere bare at skrive navnet på klinikken?
Det ved jeg såmænd ikke… Jeg kan på stående fod nævne mindst fem større klinikker her i nærheden - dvs med en køretur på max 10 - 15 minutter - der alle har en del opdrættere blandt deres klienter
Vi valgte som sagt en af disse for Thanes skyld… Vi ville spare ham for den lange tur til Charlottenlund eller Karlslunde - tidsmæssigt er der ingen forskel på afstanden, selv om der er det i kilometer, og det har betydning for en køresyg kat…
[QUOTE=Ann K;1056291]Det ved jeg såmænd ikke… Jeg kan på stående fod nævne mindst fem større klinikker her i nærheden - dvs med en køretur på max 10 - 15 minutter - der alle har en del opdrættere blandt deres klienter
Vi valgte som sagt en af disse for Thanes skyld… Vi ville spare ham for den lange tur til Charlottenlund eller Karlslunde - tidsmæssigt er der ingen forskel på afstanden, selv om der er det i kilometer, og det har betydning for en køresyg kat…[/QUOTE]
Jeg kan umiddelbart kun komme i tanke om to klinikker som jeg vil betragte som velrenommerede …
[QUOTE=Ann K;1056278]Øhhh… jeg må nok lige tilføje, at min eneste forbindelse med Skovlunde Dyreklinik, (som I vist alle tror jeg henviser til), er, at jeg engang for flere år siden hentede en nyneutraliseret hankilling derude for Thanes opdrætter…
Nå, ja og så har jeg naturligvis mødt Stig Feldballe et par gange via Racekattens potemøder… men det er også alt
Her ville jeg være disket, og så blev det misforstået
Der er altså stadig langt til Skovlunde, når man har en så køresyg kat som Thane! Så naturligvis vælger jeg noget tættere på… som rigtig mange også anbefaler.
Mange tak… vi håber det bedste Claus har gode erfaringer med operationen, som han har udført rigtig mange gange, så med lidt held og al den slags, skal det nok gå…[/QUOTE]
Nå for søren, så var det ikke Skovlunde, du brokkede dig over, der kan man bare se…:høhø: Du må lade være med at være så hemmelighedsfuld og kryptisk så…
Tja…
Centrum dyreklinik…
Skovlunde Dyreklinik
Sallingvejens Dyreklinik
Husum Dyreklinik
Brønshøj Dyreklinik
Rødovre Dyreklinik
Skal jeg fortsætte
Bortset fra Rødovre så har man alle steder en del opdrættere i klientellet… Rødovre er så til gengæld DKKcertificeret til at vurdere HDrøntgen…
Træls med en ubehagelig behandling
men ja der er mange forskellige meninger om dyrlæger, jeg er super tilfreds med min og stoler 100% på ham selvom jeg har hørt diverse grimme rygter.
[QUOTE=Ann K;1056305]Tja…
Centrum dyreklinik…
Skovlunde Dyreklinik
Sallingvejens Dyreklinik
Husum Dyreklinik
Brønshøj Dyreklinik
Rødovre Dyreklinik
Skal jeg fortsætte
Bortset fra Rødovre så har man alle steder en del opdrættere i klientellet… Rødovre er så til gengæld DKKcertificeret til at vurdere HDrøntgen…[/QUOTE]
Ok - vi har så bare forskellige opfattelse af renommeret
Sådanne dyrlæger er jeg heldigvis ikke stødt på … ikke engang da jeg skulle have vurderet Ruth + aflivning, var der “dislike” i forhold til racen…
[QUOTE=MamaWolf;1056220]Jeg har desværre mødt rigtig, rigtig mange dyrlæger, som jeg synes har været direkte uforskammede så snart jeg er trådt ind ad døren med en perser/exotic. Jeg har da fået ikke så lidt at vide om, hvor sygelige og deforme mine katte er, selvom det eneste jeg har ønsket var, at de skulle give katten noget antibiotika for den luftvejsinfektion den havde fået :mad: :mad: :mad: Jeg synes det er så helt igennem uprofessionelt, at man skal høre på dyrlægens fordomme omkring den katterace jeg har og det gider jeg virkelig ikke betale penge for. De skal undersøge min kat og stille en diagnose, ikke komme med deres personlige mening om racen. Jeg vil faktisk sige at det er svært at finde en dyrlæge som er venligt stemt overfor persere, jeg har i hvert fald mødt mange som synes de skulle ytre deres holdning omkring at det jo er nogle sygelige kræ…
Heldigvis har jeg fundet nogle som er gode, men kors hvor har jeg mødt mange uprofessionelle idioter![/QUOTE]
[QUOTE=Vivi_Fletcher;1056289]Hvad er det for en velrenommeret klinik du taler om:?
det er vel lidt lettere bare at skrive navnet på klinikken?[/QUOTE]
Er det ikke uvæsentligt hvilke dyreklinik der er tale om ?
- der er vel generel enighed herinde om, at folk har forskellige opfattelser af de samme dyreklinikker - hvorfor skulle man så lokke Ann til at “hænge dem ud” (det er jo aldrig sjovt, hverken for klinikken eller for “udhængeren”)
[QUOTE=Margrethe;1056343]Er det ikke uvæsentligt hvilke dyreklinik der er tale om ?
- der er vel generel enighed herinde om, at folk har forskellige opfattelser af de samme dyreklinikker - hvorfor skulle man så lokke Ann til at “hænge dem ud” (det er jo aldrig sjovt, hverken for klinikken eller for “udhængeren”)[/QUOTE]
Jeg synes da aldrig det er uvæsenligt, hvis man er utilfreds og skriver om det på forum. Det gør man vel for at andre ikke skal have samme kedelige oplevelse.
Underligt, som nye altid bliver spurgt om klinik, hvis de oplever noget “underligt” - mens hvis gamle brugere gør det er det at hænge nogen ud
[QUOTE=Vivi_Fletcher;1056346]Jeg synes da aldrig det er uvæsenligt, hvis man er utilfreds og skriver om det på forum. Det gør man vel for at andre ikke skal have samme kedelige oplevelse.
Underligt, som nye altid bliver spurgt om klinik, hvis de oplever noget “underligt” - mens hvis gamle brugere gør det er det at hænge nogen ud [/QUOTE]
Jeg skal ikke kunne svare på om der altid bliver nævnt klinik når det er nye frem for de gamle - men jeg ser ingen relevans i det…
- som Susanne skriver længere oppe, havde hendes kattepassere en dårlig oplevelse med en dyrlæge, som hun ellers er tryg ved - hovedsageligt på grund af kemi…
Jeg synes, det er ærgerligt at hænge klinikker ud , da en dårlig oplevelse delvist er en subjektiv vurdering, og man altså taler om folks levebrød her…
Jeg er ikke af den opfattelse, at det er at hænge nogen ud, at man oplyser klinikkens og dyrlægens navn.
Jeg synes, enhver information fra kattegale, hvor jeg vurderer, at de har et vist kendskab til, hvad de kan forlange af relevant behandling til deres katte, …altid kan bruges som nyttig information.
Det står jo enhver frit for at benytte, hvem de vil…og jeg tror så heller ikke, at et forum som kattegale, kan lukke ned for en klinik, pga dårlig eller jeg kalder det ÆRLIG kritik…hvad enten det er pga kemi eller dårlig dyrlægebehandling…SÅ meget magt har kattegale slet ikke.
Jeg synes nu heller ikke, at det ville gøre nogen forskel for mig om det var min dyrlægeklinik der blev udsat for kritik
-
jeg har haft den samme dyrlæge i mere end 16 år - og jeg ville sandelig siger jeg jer ikke skifte til en anden dyrlæge
-
fordi en bruger herinde havde haft en dårlig oplevelse eller to med selv samme klinik.
Den dyrlægeklinik jeg bruger og er særdeles tilfreds med er Sallingvej Dyreklinik
Men det står vel også Ann frit for, om hun vil fortælle, hvilken klinik der er tale om - havde hun villet fortælle det, så havde hun nok gjort det…
Det er en lille verden, og det er Ann der har noget på spil - det er ikke sjovt, at skulle være i en situation, hvor man skal benytte en klinik, som man tidligere har skrevet negativt om … Man ved jo ikke hvad fremtiden byder - men man kan være helt sikker på, at personalet på en klinik ser, hvad der bliver skrevet om dem
[QUOTE=Sim-Sim;1056354]Jeg er ikke af den opfattelse, at det er at hænge nogen ud, at man oplyser klinikkens og dyrlægens navn.
Jeg synes, enhver information fra kattegale, hvor jeg vurderer, at de har et vist kendskab til, hvad de kan forlange af relevant behandling til deres katte, …altid kan bruges som nyttig information.
Det står jo enhver frit for at benytte, hvem de vil…og jeg tror så heller ikke, at et forum som kattegale, kan lukke ned for en klinik, pga dårlig eller jeg kalder det ÆRLIG kritik…hvad enten det er pga kemi eller dårlig dyrlægebehandling…SÅ meget magt har kattegale slet ikke. :-)[/QUOTE]
[QUOTE=Margrethe;1056357]Men det står vel også Ann frit for, om hun vil fortælle, hvilken klinik der er tale om - havde hun villet fortælle det, så havde hun nok gjort det…
Det er en lille verden, og det er Ann der har noget på spil - det er ikke sjovt, at skulle være i en situation, hvor man skal benytte en klinik, som man tidligere har skrevet negativt om … Man ved jo ikke hvad fremtiden byder - men man kan være helt sikker på, at personalet på en klinik ser, hvad der bliver skrevet om dem[/QUOTE]
Selvfølgelig bestemmer Ann om hun vil oplyse navnet på klinikken…det var slet ikke dét min kommentar gik på…det var generelt.
Om Ann har noget på spil ved at oplyse klinikkens navn…njaaaa, jeg tror Ann kan tage udmærket vare på både sig selv og sine dyr
Og ja…personalet kan jo se på google, hvad det bliver skrevet om dem…yderts nyttigt for patienter, synes jeg.
[QUOTE=Margrethe;1056349]
Jeg synes, det er ærgerligt at hænge klinikker ud , da en dårlig oplevelse delvist er en subjektiv vurdering, og man altså taler om folks levebrød her…[/QUOTE]
Det kan du da have ret i, men i det aktuelle eksempel tror jeg, at vi var flere/mange,
der klart fik den opfattelse, at det måtte være Skovlunde, der var tale om. Ann kan
af gode grunde ikke være ansvarlig for, hvilke konklusioner vi hver især drager inde
i vores små hoveder - på den anden side er det jo helt naturligt at konstruere historien
færdig, og der bruger man jo de hints, der bliver givet.
Altså kan man jo i al sin diskrethed komme til at få pilen til at pege i en forkert retning.
[QUOTE=Sim-Sim;1056363]Selvfølgelig bestemmer Ann om hun vil oplyse navnet på klinikken…det var slet ikke dét min kommentar gik på…det var generelt.
Om Ann har noget på spil ved at oplyse klinikkens navn…njaaaa, jeg tror Ann kan tage udmærket vare på både sig selv og sine dyr
Og ja…personalet kan jo se på google, hvad det bliver skrevet om dem…yderts nyttigt for patienter, synes jeg.[/QUOTE]
Det tror jeg da også… hurra for MISforståelser´…
[QUOTE=Charlotte Oeh.;1056364]Det kan du da have ret i, men i det aktuelle eksempel tror jeg, at vi var flere/mange,
der klart fik den opfattelse, at det måtte være Skovlunde, der var tale om. Ann kan
af gode grunde ikke være ansvarlig for, hvilke konklusioner vi hver især drager inde
i vores små hoveder - på den anden side er det jo helt naturligt at konstruere historien
færdig, og der bruger man jo de hints, der bliver givet. Altså kan man jo i al sin diskret-
hed komme til at få pilen til at pege i en forkert retning.[/QUOTE]
Det er jo så måske fordi jeg ikke har haft et behov for “at konstruere historien færdig”
Nej, det kan jo også være forholdsvis ligegyldigt for dig, hvem der er tale om. Du får næppe brug for en dyrlæge, der bor i nærheden af Ann. Hvorimod der er en del herinde, der bruger Skovlunde og derfor - hvis det ligger lige til højrebenet at tro, at det er den klinik, der er tale om - er lidt mere tilbøjelige til at drage den konklusion. Jeg tror ikke, det har noget med “behov” at gøre.
Heldigt for dig- Her har det desværre været over halvdelen som har været sådan. Jeg har besøgt i alt 8 dyreklinikker og kun 3 har været professionelle og uden den slags fordomme… (Og grunden til vi har besøgt så mange forskellige er, at jeg har haft flere forskellige bopæle over en årrække ;))