En god dyrlæge er guld værd!

Ann, vores opfattelse af velansete dyrlæger er nok bare forskellig. Det er jo i øvrigt helt naturligt.

Jeg synes det er helt ok ikke at nævne dyreklinikkens navn, men at give så mange detaljer så der let kan kommes med kvalificerede bud ville jeg så personligt ikke have gjort hvis mit ønske reelt var at de skulle være anonyme. For halv-anonymt synes jeg ikke er gavnligt, men måske det var ubevidst fra din side at der kom lidt detaljer med. Desværre blev der så i dette tilfælde tilsyneladende gættet forkert i denne tråd, og det er uheldigt for dyrlægen.

Jeg har haft oplevelser med to dyreklinikker som jeg anser som velansete. Den ene var Husum Dyreklinik (for 9 år siden), hvor min kat Blå ifbm. kasteration (hvor han ca. var 6-8 mdr. - husker det ikke helt) fik konstateret neck lesions i svær grad, og flere tænder skulle ud. Af forskellige årsager valgte jeg en second opinion og nu hvor diagnosen var stillet måtte vi jo handle derefter, og katten kom i narkose og Jens Ruhnau kom ind til den anden dyrlæge og skulle fjerne de tænder der skulle ud. Well, der var ingen tænder der skulle ud, og der var ingen problemer overhovedet. Katten havde netop skiftet de sidste tænder. Det kostede en mindre formue, og Husum var kompelt ligeglade både med det og en øretatovering der var ulæselig. MEN jeg ved at mange andre er begejstret for netop den dyreklink, og ser det som en enlig svale. De er sikkert generelt gode kompetente dyrlæger, og alle kan som bekendt lave fejl. Det havde så bare klædt dem at stå ved fejlen, MEN overordnet set tror jeg ikke det er en dårlig dyrlæge selvom min erfaring med dem var meget negativ. Måske jeg bare kommunikerede dårligt med dem og derfor hørte noget andet end hvad de reelt sagde. Det mener jeg naturligvis ikke selv, men hvem ved. Måske det samme har været tilfældet i din situation at I har misforstået hinanden.

Nej, jeg vil ikke fortælle, hvilken klinik, der er tale om - for det er faktisk totalt uvæsentligt!
Jeg ved at der er mange, som er vældig glade for stedet… og jeg er blevet anbefalet flere gange at skifte dertil, fordi det som sagt er tæt på hvor jeg bor (og det er Skovlunde altså ikke!)…

Det væsentlige var og er min oplevelse af især en dyrlæge, der havde en forudfattet mening, som det virkelig tog megen tid ( og et lettere hysterisk tilfælde :wink: ) at ændre.
Og jeg må da ærligt talt indrømme, at jeg spekulerer på, hvor mange persere man har opereret på stedet, nødvendigt såvel som unødvendigt… fordi en dyrlæge ikke vil se ud over vedkommendes egne små forudfattede meninger…

At brugere så bestemmer sig for at tro, at jeg taler negativt om lige netop deres dyrlæge… Helt ærligt - det hverken kan eller vil jeg have ansvaret for!
Det er igen det der med at undlade at tolke, men måske bare at nøjes med at læse, hvad der står :slight_smile:

Man kan ikke læse noget uden at tolke det. Det er simpelthen ikke muligt. Læseren forstår nu engang en tekst sådan, som læseren forstår den - også selv om den, der skrev teksten, mente noget andet, og mener, at det er noget andet, der står. Og det er ikke (altid) ond vilje fra læserens side. Sproget er bare så ufuldstændigt et udtryksmiddel, at der er et utal af huller, der skal udfyldes hele tiden. Man gør det helt ubevidst, fordi man er så vant til, at det er nødvendigt, men det sker. Hele tiden.

Der er over 1000 dyrlæger, der er certificeret.

Endnu mindre når en stor del brugere åbenbart gætter forkert ud fra de data, der gives. Der er nu engang een bestemt dyreklinik, der anbefales betydeligt mere end andre herinde, og når det åbenbart er en “særdeles velrenommeret dyrlæge” i den ende af København, der brokkes over, så falder tankerne naturligvis på en bestemt, som jo så åbenbart heldigvis er ganske uskyldig i denne sag.

[QUOTE=Ann K;1056538]Nej, jeg vil ikke fortælle, hvilken klinik, der er tale om - for det er faktisk totalt uvæsentligt!
Jeg ved at der er mange, som er vældig glade for stedet… og jeg er blevet anbefalet flere gange at skifte dertil, fordi det som sagt er tæt på hvor jeg bor (og det er Skovlunde altså ikke!)…[/QUOTE]

6 minutters kørsel fra dig til Skovlunde Dyreklinik. Det er da rimelig tæt på, vil jeg mene.
Der er flere af de andre klinikker du har listet, der ligger med samme afstand, men ingen tættere på (iflg krak).

Så næste gang du har brug for en dyrlæge tæt på, vil jeg da anbefale dig at køre til Skovlunde :slight_smile:

Tak, men nej tak… jeg har fundet en brugbar "reserve"dyrlæge i nærheden…
Og ellers fortsætter jeg med at benytte mig af dyrlæger, der er uddannet i lige netop deres speciale, hvis jeg skulle få brug for eksperter af en slags…

Det fungerer vældig fint for mig og mine dyr - når altså bare ikke min almindelige dagligdagsdyrlæge tillader sig at lægge sig langtidssyg :slight_smile:

Ikke fordi Ann ikke sagtens kan svare for sig selv, men jeg synes det er pudsigt som der stort set altid skal fortolkes på det Ann skriver. Den eneste anden jeg har set i den grad “fortolket” er en bruger hvis skriverettigheder nu er permanent inddraget…

Hvorfor er det at der er enkelte herinde som det er så tilladeligt at kaste sig over igen og igen?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1056623]Ikke fordi Ann ikke sagtens kan svare for sig selv, men jeg synes det er pudsigt som der stort set altid skal fortolkes på det Ann skriver. Den eneste anden jeg har set i den grad “fortolket” er en bruger hvis skriverettigheder nu er permanent inddraget…

Hvorfor er det at der er enkelte herinde som det er så tilladeligt at kaste sig over igen og igen?[/QUOTE]

Troede ikke det var tilladt at lege admin :?
Hvis du har problem med nogle indlæg, synes jeg da du skal anmelde dem.

Mht at fortolke, er det nu engang det mest normale for samtlige mennesker, at man selv indsætter det, der ikke står i et indlæg - altså man fortolker det uskrevne, for at få en sammenhæng.

[QUOTE=Ann K;1056600]
Uden at jeg har tjekket på krak (der må dog være en vis måde med galskaben - men har du lyst til at efterprøve følgende påstande, så er du da velkommen), så er jeg ret sikker på at bla Husum ligger tættere på… det samme for Rødovre og Centrum… Brønshøj og Sallingvej, tjo, det tror jeg faktisk også at de gør…

Og køre til Skovlunde på 6 minutter… jeg vil ikke afvise at det kan lade sig gøre… jeg har bare aldrig nogensinde prøvet at gøre turen så hurtigt!
(Herlev Agility Team havde baner lige i nærheden, så jeg ved hvor lang tid det så nogenlunde tager - søndag morgen hvor trafikken er noget nær ikke-eksisterende :wink: )[/QUOTE]

Det var faktisk Rødovre jeg tjekkede med :wink:

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre på 6 minutter - jeg kører selv strækningen meget jævnligt, når der er kø på motorvejen om morgenen.

Men… hvorfor i alverden tror man så straks, at jeg taler om Skovlunde?
Har jeg nogensinde udtalt mig negativt om stedet tidligere? Det kan jeg jo for søren ikke, når jeg ikke kender det…

[QUOTE=Ann K;1056642]Men… hvorfor i alverden tror man så straks, at jeg taler om Skovlunde?
Har jeg nogensinde udtalt mig negativt om stedet tidligere? Det kan jeg jo for søren ikke, når jeg ikke kender det…[/QUOTE]

Jeg tror ikke, folk nødvendigvis kan svare på hvorfor, men Lenes bud er sikkert ganske godt - Skovlunde bliver nævnt oftere end nogen andre dyrlægeklinikker herinde. Og det er bare en kendsgerning, at rigtig mange - måske derfor - troede, at det var dem.

Jeg siger ikke, det er din skyld, Ann. Det interesserer mig i det hele taget ikke så meget at beskæftige mig med skyld i denne sammenhæng. Jeg forholder mig udelukkende til det kommunikationstekniske, og man kan ikke bebrejde folk for den måde, de opfatter en tekst på. Det bedste, man kan gøre, er at forsøge at opklare de misforståelser, som især det skrevne sprog uvægerligt fører til.