De har blomstret og bredt sig de 3 år jeg har boet her og jeg har forstået på pedel, at de har været her længe. Tog lige et billede de er så ved at blomstre af nu. ![]()
Næh kan da se der er mange nye knopper endnu ![]()
Høstanone er en staude.
Som i nok kan fornemme, er jeg ikke ret meget botaniker ![]()
Det er jeg heller ikke, men googlede det i hin tid ![]()
Katte urt
Det er både sommerfugle
Alle slags bier og anden sjove insekter
I går aftes var der fyraften kl næsten 22 ![]()
Terrassen kommer til at gå lige forbi døren og så ud til hegnets langside.
Mens vi gik og snakkede, fik jeg to nye potteplanter i vinduet på badeværelset ovenpå ![]()
Jeg er sikker på Ulla, næsten ved, hvad der er i vente ![]()
Ja, høstanemoner er kønne og så lever de nærmest evigt (det mener jeg ikke, alle stauder gør). Min nabo har et stort bed med dem foran hoveddøren og jeg kan ikke huske, de ikke har været der ![]()
Er du medlem af “Katte på egen matrikel kan også leve et luksusliv” på FB? Der er mange eksempler på spændende og ikke specielt dyr indretning af volierer. Af de nyere opslag er jeg især vild med dem fra Naruedee Hofstedt og Søren Jørgensen.
Og så ved jeg fra en svensk opdrætter, at man kan lave hængekøjer/hængebroer af kludetæpper - nemt og billigt ![]()
En træstamme tænker jeg er en rigtig god ide - men i naturtræ, og gerne i en forgrenet udgave, så den både fungerer som kradse- og klatretræ?
Stauder er betegnelsen for flerårige planter, men kan være alt fra 2-årige til nærmest al leve for evigt, og høstanemoner er blandt de sidste - hvis man altså ikke lykkes med at slå dem ihjel… ![]()
Og så blomstrer de helt frem til frosten - men starter typisk først i juli/august, så du kan med fordel sætte dem sammen med noget tidligt blomstrende.
Og så er det fint, at have høstanemoner i et afgrænset bed. De spreder sig helt sindssygt ved jordskud og kan derfor også udkonkurrere naboer - jeg har haft dem i mine to tidligere haver
Virkelig flot staude, som i øvrigt også findes i hvid og pink udover den klassiske lyserøde.
Jeps, det bliver ikke højt, men de skal kunne kravle lidt og kradse ![]()
Vi har stadig nogle ammetræer i læbæltet, der kan lade livet ![]()
Det er da også vildt fedt, så jeg ville nok selv tude over det. ![]()
Kommer der fliser i hele indhegningen? Og hvad med toppen af hegnet, kommer der strøm på?
Ikke flere fliser (se tidligere indlæg) ingen top og umiddelbart heller ingen strøm.
De kommer ikke til at være ude, når vi ikke er hjemme. ![]()
Ingen af dem jeg har nu, planker den. Ulla afsøger bunden for huller ![]()
Jeg gør det på dine vegne ![]()
Hvis noget af det er i halv skygge har mine haft megen glæde af halvstore hostaer. De er gode at gemme sig under. Kommer i maj (ish) og står frem til frost. Grønne blade i alverdens festlige mønstre og små fine blomster stande om sommeren, typisk lilla
Hvad ligger der under sandet…? ![]()