Tror jeg skal have lavet noget lignende i min have (det er stadig så syret at sige). Tænker til næste år, jeg har rigeligt projekter for resten af året.
Det er godt nok blevet fint! Tillykke med det!
Tror jeg skal have lavet noget lignende i min have (det er stadig så syret at sige). Tænker til næste år, jeg har rigeligt projekter for resten af året.
Det er godt nok blevet fint! Tillykke med det!
Stabilgrus og jord. Der kommer skærver hen til fliserne pga. akademikeren ![]()
I går var de tre store ude, til morgen kom turen til de to små.
Igen total succes ![]()
Selma har aldrig været ude før, så var noget mere forbeholden. Det gik og hun synes bestemt også om det ![]()
Men de andre bananer… det bliver ikke om morgenen vi skal ud… de er ikke til at drive ind ![]()
Glemte at der er en busk der hedder sommerfugl busk
jeg mente forskellige buske der tiltrækker sommerfugle osv (det gør lavendel vidst nok.)
Hvis det er bier osv, og du ikke vil have bær er der den plante der hedder Guldjordbær, den får blomster og ligner en jordbærplante, men får ikke bær.
Jeg har selv plantet nogle af dem på min fars grav og det er nogle fine små planter, men som vidst nok spreder sig med tiden (ligesom alm jordbær)
De har klaret hedebølgerne okay (ved ikke hvor tit de bliver vandet) og skulle kunne klare at være ude hele vinteren.
Mener det var 99 kr for 6 planter i Plantorama ![]()
Det er også kun fordi min terrasse er overdækket, at mine får lov at komme ud om morgenen - ellers ville det tage mig mindst en time at jage alle ind ![]()
I kunne også overveje græs
Ved godt, det så kræver, at I ændrer underlaget igen, men det vil måske være mere behageligt for misserne at træde i ![]()
Lyder meget bekendt ![]()
Lige min tanke - derfor jeg spurgte til underlaget… ![]()
Både for at gi’ kattene noget “rigtig” udendørs miljø, men det må da også være behageligere end skærver at opholde sig på for de tobenede?
I har ret begge to, men der kommer ikke græs
Det er det kompromis der er indgået for at det bliver så vedligeholdelsesfrit som muligt. Hvilket vi begge synes ret godt om
Det er kun Frank, der er lidt mellemfornøjet over det, resten tonser bare over
så selvom græs kunne være skønt, så kommer det den dag Frank vil slå det ![]()
Vi har fundet ud af, at et cementstøberi ikke langt fra os, har blomsterringe i tre farver. Vi vil have 4 stk.
Det er vi nu på i stedet for brøndringe.
Men hvilken farve
Lars er til sort. Skærver, hegn og sokkel er sort. Jeg er til grå, fliserne er grå. Men… huset er røde sten, så måske røde ville være pænt også?
Meninger fra panelet tak ![]()
Nå ja, der kommer til at være en kun med sand, det synes Lars de skulle have at fjolle rundt i ![]()
Stemmer på sort ![]()
Tænker det kommer an på, hvordan de røde farvetoner matcher - og det samme med fliserne vs. ringen…
Ellers er sort nok det sikreste bud.
EDIT: Ud fra billederne alene, vil jeg sige “nej” til den grå ring og “måske” til den røde - de kan sagtens snyde, men jeg er på sort… ![]()
Mit umiddelbare bud er rød. Generelt passer rød, sort og grå fint sammen, men jeg synes godt, de kan få lov at give lidt kontrast til de grå fliser og det sorte hegn m.v.
På den anden side er jeg enig med Dorte i, at det kommer an på nuancerne af rød. Så hvis den røde blomsterring stikker for meget af fra murstenene, er rød ikke den rigtige farve ![]()
Nå, jeg troede, de skulle sættes sammen som på billedet. Det synes jeg. Med forskellig rækkefølge.
Men jeg fornemmer nok, at det nok ikke falder i juryens smag ![]()
Jeg troede det samme, og tænkte at det da egentlig var meget pænt ![]()
I eftermiddag var vi lige rundt og “niese”. Da fandt vi nogle kummer i søsten, som hallerne er bygget op af. Så nu skal vi have fundet en pris på dem, for dem var vi faktisk enige om, kunne være ret fine.
Man har en mening til man får en ny ![]()
Ellers ender vi på sort.
Jeg hader sort, men det bliver pænest ![]()
“niese”? ![]()
Er han så indforstået med at det er hans opgave at rense det hele tiden og igen, når det bliver til en fancy toilet…
Lækker indhegning/terasse, det er så godt. savner vores indhegning fra gården.
Kattene kommer til at elske sandet, det er fantastisk til toilet og giver en glimrende aroma derude en varm sommerdag ![]()