Jeg har prøvet AV før, og det kan hun ikke lide, men hun glemmer det hurtigt igen. Kan godt være jeg skal prøve at lyde som en stakkels ynkelig killing og se om det hjælper.
https://www.instagram.com/p/C79D4lFt9_j/?igsh=aTA2ZXBraWh4ejVk
Ville lige dele en lille video af min og Delles leg. Ved ikke hvordan man ellers uploader videoer hertil, så lavede en instagram post jeg kunne linke til.
Nogle gange tager jeg melatonin for bedre at kunne sove, da jeg som en del af min ADHD, har svært ved at producere melatonin i tilstrækkelig mængde. Det får mig til at falde hurtigere i søvn og sove dybere. Det kræver dog at jeg kan få 8 timers søvn i træk, da jeg ellers er meget groggy og uoplagt dagen efter. Derfor tager jeg det ikke hver dag.
Delle kan godt mærke når jeg sover tungere, og hun passer på mig/tør komme tættere på, for når jeg ikke sover tungt så ligger jeg måske lidt mere uroligt. Dvs i stedet for at sove i fodenden har hun de seneste par dage sovet i brystkasse niveau i sengen. Og når jeg så vågner om morgenen skal vi lige putte godt, inden jeg kan få lov at stå op.
På disse billeder ligger hun på min meget fyldte blære, men jeg må holde mig. Regler er regler og man flytter ikke på en puttesyg Delle.
Hvis du skal lægge video ind her, skal de være meget, meget, meget små. Der er en begrænsning på størrelsen, så vidt jeg husker også på billeder. Så brug Instagram, som du har gjort, eller YouTube eller FB. YouTube-videoer kan indlejres, så de kan afspilles fra siden. Det tror jeg ikke, de andre kan.
Tak så tror jeg bare jeg fortsætter med instagram.
Vi havde en snak herhjemme om Masso og hans madvaner, der mindede mig om din kommentar om Delle og tørfoder Fik Masso et valg ville han klart foretrække vådfoder, men netop fordi han ikke er den store madøre når det kommer til tørfoder, besluttede vi at prøve at blande lidt RC Maine coon voksen tørfoder i killingevarianten og sørme om ikke den lille tosse nu virker til at sortere killing foderet fra Vi forventede nemlig også at skulle ud i lidt en jagt inden vi fandt noget, der passede herren
Her blander vi 3 slags foder, vores er også gode til at fiske Maine Coon adult fra, men her er slaven aå streng, at skålen ikke fyldes op før den er tom
Samme her, jeg har 2 slags foder plus lidt af det gamle, her bliver der kun givet en håndfuld til deling hvis skålene er tomme
Masso acceptere heldigvis også at spise killing tørfoderet, men det er meget tydeligt, at det er voksen foderet han helst vil have
Siden Delle flyttede har vores ikke fået killingefoder
Delle var også en lille bitte fis ved siden af de andre. Hun har haft godt af killingefoderet.
Det prøver jeg også, men hun er en pestilens uden lige hvis hun er utilfreds med maden. Hun terroriserer mig om natten og putter langt mindre. Hun er meget tydelig omkring at vi altså ikke er gode venner når hun er utilfreds. Og ærligt så ville jeg sgu også være et bæst at bo sammen med hvis jeg kun fik serveret tomater og oliven, som jeg ikke kan udstå.
Kan være det er det jeg skal prøve med her. Det hej har prøvet at blande i indtil videre er ikke et hit i hvert fald.
Altså Delle sorterer det hun gider spise fra. Resten får lov at ligge. Hun vil hellere sulte og kun overleve på den portion vådkost hun får hver aften og ellers bare være ulidelig at være sammen med, hun er helt klar og tydelig omkring hvad hun gider og ikke gider finde sig i. Og ærligt, så længe vi kan finde et lødigt foder hun gider spise, som ikke er killingefoderet, så køber jeg gerne det til hende også selvom det skulle vise sig at være i den dyre ende. Jeg vil da også helst have serveret mad jeg kan lide.
Apropos ikke at være gode venner… Delle har aldrig været interesseret i toiletpapiret før for et par dage siden. Hun elsker at lege med de tomme ruller, men papiret på rullen var hun ligeglad med. Indtil jeg forleden så hendes blik fiksere på rullen… Fik dog afledt hendes opmærksomhed og tænkte ikke videre over det. Men da jeg skulle børste tænder i går aftes ventede der mig dette syn. Har slet ikke hørt hende være i gang. Det er også “bare” hevet af og efterladt… Nu har jeg vendt rullen. Min autist hjerne hader at have den hængende sådan. Men gider heller ikke bruge flere kræfter end nødvendigt på at diskutere toiletpapir med en kat, som jeg ved mestendels ter sig fordi hun er utilfreds med det tørkost hun har fået serveret.
Begge katte her har yderst klare holdninger til, hvad der kan spises - foder kan så skifte fra go til no go nærmest fra en fodring til den næste, men når der er sagt nej kan jeg lige så godt opgive det, i hvert fald for en periode.
At lade det stå virker ikke, så går de bare over til mus i stedet - og dernæst er jeg sådan set enig med @Osquary, hvorfor egentlig fodre dem med noget de ikke vil ha’…
Selvfølgelig skal kattene ikke fodtes med foder de nægter at spise, men at de 3 slags vi blander er farvoriten klart Maine Coon, når det er spust i skålen ryger det andet ned uden proplemer.
Var det ikke fordi flere ad dem ville blive stærk overvægtig, så fik de gerne lov til at nøjes med Maine Coon foderet
Masso kan også være ekstremt stille mens han dræber det farlige toiletpapir - det er heldigvis rigtig meget i perioder han er fokuseret på det
Så jeg krydser fingre for, at du er lige så heldig med Delle at det ikke er en konstant ting for hende
I alle de år med Kurilean, så tror jeg faktisk, vi stadig kan tælle på en hånd, de gange de har leget med toiletrullen. Ingen af killingerne fra sidst sommer var i toiletrullen hos os, egrntlig mærkeligt med slle da andre unoder dr havde
Jeg er helt heldig med piraten som jo er født næsten samme tid som jeres, for han har aldrig brugt toiletrullen, men han kan så mange andre ting
Ved sgu heller ikke hvad der gik af hende. Hun har aldrig været interesseret i den før. Kan være det var en reaktion på at hun var utilfreds. For der var HELE TRE TING GALT!
- Hun var utilfreds med at jeg havde blandet maden op. Hvor vover jeg?
- Hun havde kun en (helt ren og helt fyldt) vandskål, fordi fontænen skulle renses og lades op.
- Kattebakken trængte til at få skiftet pose og få lidt ekstra grus i.
Ej men altså, sikke hun bliver mishandlet.
Da jeg fik fikset de ting var der ro på igen. Delle er blevet glad for sin vandfontæne. Hun leger ikke med vandet, hvad jeg ellers havde været forberedt på.
Jeg må se om hun bliver for tyk på ren Maine Coon voksen hvis hun kan lide den, så må jeg måske finde noget med færre kalorier til hende. Hun er jo ikke så stor i kropsbygning, så der skal holdes øje.
Og så er hun glad for min nye dyne. Det er en køledyne, som er lidt kølig på den side hun ligger på, og føles endnu køligere på den anden. Jeg er meget varm, så et køligt lag mellem os er vi begge godt tilfreds med.