Hvor meget er det normalt at en kat klør sig?
Når vi leger om aftenen har Delle en vane med at klø sig bag øret. Midt i legen. Jeg er rigtig dårlig til højre/venstre, så har ikke rigtig lagt mærke til om det altid er den samme side. Jeg kan ikke se noget eksem eller lignende, og det er kun noget hun gør om aftenen når vi leger. Er det bare en spøjs vane? Jeg har prøvet også at klø hende der bag øret på begge sider for at se om hun reagerer på det, men det gør hun ikke umiddelbart, og der er som sagt ikke noget at se.
Kommer an på hvor meget hyn gør det. Er der tegn på lopper eller sort ørevoks
Nej intet, det er det der er så spøjst. Har undersøgt hende i hoved og r*v og der er intet at se. Hendes hud er fin, ingen ørevoks (det var jeg vant til fra Aslan, ørevoksen i hans ene øre krystaliserede), ingen katteakne, intet. Og ser hende heller ikke rigtig klø sig på andre tidspunkter, men lige i situationen ligner det at det må klø ret akut, for hun gør det nærmest samtidig med at vi leger, eller afbryder legen kortvarigt for at klø sig og så leger hun videre.
Det gør min Vaffel også, så jeg tror altså ikke det betyder noget.
Jep sådan nogle har jeg også… tænker at de så bare er en vane
Tak begge. Så tænker jeg at jeg bare holder normalt øje med hende og ellers arkiverer det under “quirks”.
Kom lige sådan til at se på Delle ovenfra så at sige og synes hun er blevet lidt rund om maven. Så havde hende lige på vægten i går.
Delle pigen har sneget sig op på Ca 4 kg, endda lidt over. Jeg tror hun har bedst af lige at tabe et par hundrede gram.
Så putte skal vænnes væk fra killingefoder lidt hurtigere end jeg havde forventet.
Bliver Maine Coon adult for kalorieheftigt tror I?
Skru op for vådfoder og lidt ned for tørt, så kommer du langt
Med længden af mine arbejdsdage er det ikke rigtig nogen god mulighed, for Delle spiser indtørret vådkost og kaster det op senere, hvis ikke jeg er der til at fjerne resterne. Bl.a. Derfor hun ikke får vådkost om morgenen, men først når jeg kommer hjem.
Jeg er ikke så priviligeret at jeg kan overvåge hendes mad flere gange i døgnet, men desværre kun om aftenen.
De dage jeg har fri får hun allerede som regel ekstra vådt og mindre tørt, fordi jeg er hjemme til at overvåge det og fjerne når det bliver kedeligt, men det er ikke noget vi kan gøre fast.
Med de forældre hun har, så ville jeg ikke være nervøs for Maine Coom adult
Af hensyn til Milles vægt blander vi jævnligt, her mens det er varmt, de der gourmet gold dåser op med vand, så de skal slubre det i sig, det tørre ikke rigtig ud, når det er så opblandet
Men Masso har nu heller ikke hverken taget på eller tabt sig efter han begyndte at spise voksen varianten
Jeg prøver at bestille noget hjem og ser om det behager damen.
Jeg kan prøve med gourmet gold og se om det dur, det er dem der er sådan en mousse, ikke? De øvrige typer vådkost jeg har prøvet gider hun ikke når de er blandet med vand. Med mindre det er supperne, de må godt være sjaskede, men synes bare ikke der er ret meget mad i supperne. Men mener ikke jeg har prøvet mousserne, så det er da et forsøg værd.
De fleste af dem er mousser, så man skal lige være opmærksom på, at det også er det man får fat i.
Mille gider hellere ikke vand i andet vådfoder, så det har Masso ikke prøvet, men når moussen bliver blandet godt op, så får det også en helt anden konsistens end andet vådfoder med vand
Nogle af dem er. Jeg troede, de alle var og kom derfor engang hjem med bidder i sovs …
Ok, jeg prøver om mousse med vand kan noget.
Fandt en lille pakke med 4 Gourmet Gold mousser til 22 kr i Normal, så prøver vi lige i morgen inden jeg tager på arbejde at give hende sådan en våd omgang om det holder bedre og om hun gider spise det. For hvis det går, og hun ikke kaster det op igen, så kan det måske godt fungere med mere vådkost.
Har også fået bestilt en pose Maine Coon adult, Vi kan skifte over til.
Et lille fif, som Ann K brugte: Et fryseelement (de fås i løs vægt i forskellige størrelser) pakket ind i en avis kan holde vådmad frisk i længere tid. I hvert fald hvis man placerer skålen med vådmad ovenpå
Det er nemlig en rigtig god ide om sommeren Jeg bruger det også
God idé, kan være jeg skal prøve det. Skal så nok lige finde nogle andre skåle at servere i så, for dem jeg har er på fod, så der tænker jeg ikke det hjælper så meget.
En dyb tallerken kan også gøre tricket