Jeg ved det her lyder absurd, men… Det ejer jeg ikke. Jeg har et par skåle jeg selv spiser af når jeg skal have suppe eller grød, men har kun ganske få, så opvasken ikke stiger mig over hovedet. Og de er desværre ikke så kattevenlige. Men jeg tænker jeg kan bruge en af kattehovedskålene til vådkost. Så må hun evt. undvære sin reserveskål med vand, hun bruger den alligevel ikke.
I den dyre ende, men den slags koster jo. Kunne den her være en ide til vådfoder når du ikke er hjemme?
Nej, det har du uden tvivl ret i
Havde den været med stålinsats i stedet for plastik havde jeg købt den på stedet, den ser pisse smart ud. Delle har en foderautomat til tørkost allerede, så hun er vant til konceptet. Men den kunne jeg fjerne madskålen på, så den dispenser ned i en keramikskål så hun ikke spiser af plastik.
Hvordan fod?
Du kan få nogle små køleelementer til at havde i madpakken, så kan de måske værer i foden…
Men ellers hvis du har en plastik bakke og en køleelemt der er så stor at en skål kan stå på den , så burde det vel også kunne fungere.
![98398_pla_trixie_keramiknapf_mit_fur_katze_5](https://files.kattegale.dk/original/3X/1/7/17387da644304ef863f408cb8d6a7d2e5ef525fa.jpeg)
Sådan nogle her. Må lige tjekke om de mindste køleelementer jeg har kan være inde i foden, det var da en god idé.
Bortset fra det, så havde frøkenen spist sin opblandede mousse da jeg kom hjem i dag og hun har ikke kastet det op, så det er jo den første success i hvert fald!
Elsker at I har så mange forslag og gode ideer jeg ikke havde tænkt på.
Ellers evigheds isterninger
Men bare husk der kan komme noget kondens, så husk altid et undelag som kan tåle at blive våd
For ikke lige at tage fokus i tanke tråden : Apropos det med at Delle er lidt mere af en vildbasse end jeg havde forventet, så er hun også unikt klodset. Således har vi lige leget med fiskestangen. En del af legen går med at jeg skal løbe mellem soveværelse og stue og så kan hun springe på fjerdimsen i sofaen eller sengen. Jeg var løbet i stuen og vifter med fjerdimsen i sofaen. Delle får lidt for meget fart på og ryger over ryglænet og ramler ind i kradsetræet som står bag sofaen. Det så lidt voldsomt ud så nu putter vi i stedet og hun får lidt guf. Stakkels lille klodsmajor.
Jeg plejer at grine af det, synes altid der er 1 i hvert kuld jeg har mødt som er klodset og mest en klovn
I vin kuldet giver det så to
Masso glemmer jævnligt at stoppe før han tonser ind i tingene med fuld fart også
Det plejer jeg også, men den her tur var lige lidt voldsom, så hun var heller ikke selv så interesseret i at lege videre, så derfor blev det trøsteput i stedet. Hun slog hagen ned i kanten af en af etagerne på kradsetræet og fik ikke rettet op så hun landede på benene, så hun landede på siden i stedet. Hun peb ikke så tænker ikke hun kom til skade, men tænker da hun slog hagen, så hun var også selv mest interesseret i put fremfor mere leg.
Ja lige præcis. Det gør Delle også, og så springer hun uden at tage højde for at man også skal lande, og hun hopper højt! Og nogle gange med kolbøtter i luften. Hun kunne have været en imponerende akrobat hvis ikke hun var så klodset.
Altså du kan vel også udskiftet den i denne her, da den jo kan tages ud for at blive vasket. Men problemet bliver nok at finde en magen til i metal, som kan bruges. Må jeg spørge om der er en særlig grund til at det ikke må være plastik?
Jeg vil bare ikke risikere at købe noget i den dyrere ende og så hun måske så får akne af det.
Aslan døjede med akne, så nu holder jeg mig bare til keramik eller stål for at holde risikoen nede.
Tænkte nok at det var grunden, og fuldt forståeligt! Jeg var udelukket nysgerrig, da det kunne skyldes noget jeg ikke var stødt på før, og det er jo altid godt at få større viden.
Vil sølvpapir omkring skålen kunne modvirke akne?
Hvordan det? Tror ikke jeg forstår hvordan du mener og hvordan det skulle hjælpe?
Plastik giver større risiko for akne, fordi der kommer små mikroskopiske ridser i overfladen hvor der samler sig bakterier, så de bliver ikke ordentligt rene.
Jeg tænkte det var pga han ikke kunne tåle plastikken
Syntes generelt at det kuld har været anderledes end Kurilean er normalt, det samme med Pirat kuldet.
Silver er meget aktiv og tager virkelig nogle løbeture sammen med Agurken. Silver er samtidig meget slem til at bide alt stof legetøj i stykker og det er desværre ikke over tid, nej han tager et stykke og så sidder han og gnaver løs, til det er splittet ad i atomer.
Dette tog jeg fra ham igår
Alt i typen pompom er fjernet, da han æder det og været ret sikdtmas bag efter, men heædigvis er det kommet op igen.
Vanda og Milo er som kurilean skal være være
Jeg glæder mig pludselig over, at det primært er kanin dele, Masso kan gå helt amok med at gnave og gnaske i
Anderledes eller ej, så er de absolut helt og aldeles fantastiske
Delle ligger også og hiver tingene i småstykker, hvis ikke hun er tilfreds med “bare” at få fyldet ud, men hun æder i det mindste ikke nok af det til at blive dårlig. Hendes yndlings er stadig den fugleagtige dims der var på kradsetræet som hun har tømt for fyld og ædt fjererne fra. Den er bare det bedste.
Delle tager også nogle vanvittige ture hvor hun spæner rundt og ikke er til hverken at styre eller få kontakt med. Vi øver os i at have sele på, for tænker hun måske kunne have godt af noget motion udenfor i snor. Tror snart vi er der, hvor vi skal prøve med en tur ud, men det har krævet en del øvelse.
Det er slåskampene der giver lidt bekymring, for dem har jeg ikke en god måde at løse på. Hun VIL slås med mig, og det vil jeg IKKE. Og hun reagerer kun kortvarigt på at jeg klager mig, så får jeg en meget kort pause og et par slik som undskyldning, inden hun fortsætter. Ikke at hun stopper helt desværre. Hun er lige så opsat på at opdrage mig, som omvendt. Så må enten selv flytte mig eller fjerne hende, hvilket ikke er lige nemt, men hun søger tilbage og starter forfra. Eller bestikker mig med put inden hun går på mig igen.
Jeg stiller som sagt forslag om tilladelse til mere end én kat når der kommer generalforsamling. For hvis jeg så kan anskaffe mig en nogenlunde jævnaldrende kat der gerne vil slås med Delle kan vi måske klare den på den måde. Så bliver jeg forhåbentlig lidt mindre interessant at flå og bide i. Jeg vil ikke tænke i hvad jeg gør hvis det bliver et nej. Den forhindring ser vi på hvis den opstår.
Kærlighedsbiddene har jeg intet imod. De er hyggelige og gør ikke ondt.
De har jo så lige præcis de farver jeg falder pladask for, så dem havde jeg også gladeligt stukket i transportkassen hjem. Men Vanda gad mig jo overhovedet ikke, så det var ikke blevet et hit.
Og Milo kan under ingen omstændigheder være alene. Selskabspapegøjen.
Absolut. Det skal der heller ikke herske nogen tvivl om. Delle er bare en større mundfuld end jeg lige var forberedt på. Men hun er en rigtig dejlig kat. Hun er sjov, kærlig, hengiven og klog. Alle i min familie elsker hende, selv dem der ikke har mødt hende endnu.