En lille Delle

Masso kunne ikke rigtig bevæge sig, da han fik sele på indenfor - straks vi tog ham ud, så gik han pludselig på alle 4 ben :tihi:

5 Synes om

Delle bliver bare sur. Hun er en bestemt dame. Hendes ben fejler intet, men hun prøver at komme ud af selen og vrider sig og stikker af når man vil give den på. Men det bliver bedre og bedre. Sidst var det kun dumt indtil den kom på så var hun lidt ligeglad med den.

4 Synes om

Indrømmer jeg er tom for råd, for det er ikke en opførsel jeg er stødt på tidligere, hverken herhjemme eller hos køber, hellere ikke hos dem der er kommet ud som enekatte.
Hun er nok den mest egensindig af de 4 killinger fra det kuld, tror hun har taget det værste fra både mor og far på det plan.

Håber inderligt at det lykkedes med tilladelse til en kat mere

6 Synes om

Med slås kampene…

Gør du hendes hjerne træt?

Kan se på piraten at efter der er adgang til haven (hvor fugleunger er fanget), er der ikke så mange dårlige vaner…

Har du evt prøvet at servere alt tørkost på besværlige måder… når de elsker at bide i stof kan en foderdims i stof måske være en ide… (en tæppe med lommer/frynser til foder. Også kaldet snusetæppe )

Altså noget hvor man kan bryde for at få mad og hvor man bliver træt mens finder sit mad…

Også at placere mad forskellige steder hun skal lede efter…

Igen kør hende træt

Og leg med drillepinde

3 Synes om

Det ville jeg ikke turde med Silver, han ville æde de halve af tæppet

2 Synes om

Man er jo heller ikke tortie for ingenting. :slem:

Jeg prøver. Både med leg og træning. Men hun har nok i virkeligheden langt mere energi end jeg kan følge med til med mine diagnoser. Særligt når jeg har været på arbejde i 9 timer. :surrender:
Men det forekommer mig ikke som sådan som en dårlig vane, men mere som en præference i forhold til leg. For selv når hun selv sådan siger stop i forhold til at lege og løbe rundt efter hendes elskede fiskestang.

Kan være jeg skal prøve en aktivitetsdims til maden. Må lige vurdere om jeg tør at købe en i stof. :sweat_smile:

Jeg kan desværre ikke give hende fast adgang til udeareal, men jeg havde hende lige med ude i snor helt kort her til aften bare lige nogle få minutter. Det var meget skræmmende synes hun. Hun rystede over hele kroppen. Men satte mig på en bænk med hende på skødet, og snakkede stille til hende. Og selvom hun var meget skræmt til at starte med, så var hun også en lille smule nysgerrig på de fugle vi så. Vi hørte også en hund gø, og det reagerede hun ikke rigtigt på. Men vi så den ikke. Tiden må vise om det er noget hun synes om.

5 Synes om

Efter jeres ude tur, havde hun så ideen med at slås med dig?
Du har jo i den grad givet hende nye indtryg. Du behøver heller ikke at havde udeadgang, men det var mere fordi jeg kunne se det virker på hendes halvbror. (Men på ham virker det jo også at havde andre at tæve)

Jar hun ynglingsgodbider?

For i bund og grund kan toiletruller også bruges så hun kan kæmpe med den for at få mad ud. Jeg tænker mest at du skal efterlade forskellige ting til hende gnår du tager på arbejde, så alt hendes energi ikke skal bruges når du kommer hjem.
For sover hun når du er på arbejde har hun jo rå mængder af energi som skal ud af kroppen

4 Synes om

Ja hun ville stadig gerne slås. Ikke lige med det samme efter, for der ville hun slet ikke lege, men da hun lige var faldet til ro efter den faaaaarlige tur, var det stadig slåskamp hun helst ville.

Hun er ret glad for Cosma frysetørrede bidder i. Særligt kanin og laks. Dem er jeg nødt til at gemme for hende.

Plejer at give hende noget legetøj når jeg går på arbejde. Jeg cirkulerer lidt i det, så det ikke er det samme legetøj hun har hver dag, og prøver at få hende i gang med at lege med noget inden jeg går. Men det er ikke min fornemmelse at hun leger ret meget i løbet af dagen, hvis jeg ikke er hjemme. Baseret på at legetøjet som regel ligger nogenlunde samme sted som når jeg går. Så det kan godt være hun sover dagen væk fordi hun er ensom? Når jeg er hjemme prøver jeg at træne med hende eller lege i løbet af dagen også. Men det er som du siger at hvis hun selv vælger så sover hun det meste af dagen og så leger vi om aftenen. Men hun vil gerne slå på tæven uanset. Det føles 100% som en præference i leg, men det kan sagtens være at det er forstærket af at hun også er understimuleret. Hun bider jo aldrig så der går hul. Samme med kløerne, der går sjældent hul, men nok til at det nogle gange gør ret ondt.

I går tog jeg hende med ud igen. Denne gang i transport tasken, som jeg så åbnede og så havde hun en tryg base. Stadig i snor selvfølgelig. Og hun var så dygtig. Gik selv ud af tasken og snusede lidt, hilste på en beboer der synes hun var smuk og bedårende, og rendte så ind i tasken igen da der kom børn på cykler. Og så gik vi op kort tid efter, fordi hun sad og rystede i tasken. Men hun ville stadig gerne slås da hun var faldet til ro oppe i lejligheden efterfølgende.

Fik også lige bestilt et snusetæppe (så må jeg se om hun ender med at æde den eller om det går an :sweat_smile:) og en anden aktivitetsdims. De er jo desværre kun i plastik, men valgte en der kan skilles ad og vaskes. Så må vi se om det er et hit, prøves skal det i hvert fald. Vil jo gerne have hun har det godt. :smiling_face_with_three_hearts:

4 Synes om

Jeg prøver en, og starter med kun at bruge den når jeg er hjemme og kan holde øje, så kan jeg tage den fra hende hvis hun æder tæppet. Jeg tror dog højst hun bider det i stumper og ikke sluger delene… Håber jeg… :kryds:

3 Synes om

Mit håb er at det sætter hendes hjerne igang… men husk at brug ynglings godbiden i starten sammen.

Piraten spiser ikke stof, men bed selvfølgelig i manden igår og datteren i dag (men ikke mig)

Piraten bider så der er hul i mig og jeg endte med at være nød til at nide igen da han også så det som en leg… han putter stadig med mig, men efter jeg bed ham 3 gange igennem 3 dage stoppede det. Jeg har stadig små prikker i huden som minde, da jeg ikke heler særlig godt.
Men tidliger hylede jeg og smed ham ned og diverse andet, men det virkede ikke… så en dag tænkte jeg bare at var jeg kat, ville jeg bide igen og så gjorde jeg det. Hans andet bid var helt klart en test på om jeg ville gentage… og 3 gang holdte jeg ham fast i nakken i 30 sec. Selvfølgelig bed jeg aldrig til men sikrede mig at han synes jeg var sær…

Han putter stadig gerne med mig, men nu uden hans tænder kløer…

Men jeg vil aldrig sige jeg stolt af jeg gjorde det, for det er jeg ikke… men jeg var løbet tør for opdrgaelses ideer og jeg vil ikke få nye bidemærker gennem huden, som en daglig ting.

3 Synes om

Jeg må med en hvis portion skam indrømme at jeg har haft tanken. :ups: For det gør mega ondt og jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal få hende til at forstå at jeg mener det alvorligt.

Men nu prøver vi lige at se om det hjælper med ture ud og med aktivitetsdimser.

:kryds:

2 Synes om

Man kan blive så uendelig frustreret når intet virker.
Så en på facebook der vil af med sin kat fordi den bider og ødelægger møbler.
Må tilstå at jeg var virkelig træt af at havde blødende små mærker på mine arme… ved jo godt han gør det af kærlighed, men det føles ikke så kærligt når det sker konstant…

Så tænk på det som sidste udvej…

Piraten slås ikke med os, for der bruger han kattene vi har.
Men bideri kan jeg normalt stoppe ved alle andre, bare ikke ham. Så det er heller ikke med stolthed at jeg gjorde det

4 Synes om

Vil jo heller ikke stoppe Delle med helt at bide hvis jeg kan undgå det. Hun har små kærlighedsnapserier som ikke gør ondt som sådan, og dem må hun jo gerne fortsætte med, men tror det er lidt svært at holde de to adskilt for hende?

3 Synes om

Det ene kan også blive det andet, men jeg tror kærligheden også kan blive så intens at de bider mere til

4 Synes om

Ja det med at det ene bliver til det andet sker jævnligt er min fornemmelse.

Vi har lige været nede for 3. dag i træk. Hun opførte sig næsten eksemplarisk da jeg gav hende sele på. Jeg hentede den og lod hende se den, og satte mig så i sofaen. Hun kom selv op til mig, og lod mig give hende den på, selvom hun stadig synes det er træls at få den på. Jeg var meget overrasket, når man tænker på hvor meget hun normalt vrider sig.

Hun var dog ikke lige så modig i dag, som hun var i går. Der kom nok for mange forskellige mennesker forbi. Men hun stak hovedet ud af tasken flere gange og snusede rundt. Jeg tog hende ud en enkelt gang, men hun rendte omgående tilbage i tasken. Men jeg tror på det. Hun er nysgerrig nok i hvert fald. Kan være vi skal gå ned på et senere tidspunkt i morgen, hvor der er færre mennesker ude, så kan det være hun har lyst til at komme lidt mere ud. :kryds:

7 Synes om

Ventede til 21.40 i dag. Hun ville ikke frivilligt ud af tasken, så jeg tog hende ud og satte hende hen til et lille bed med diverse planter og blomster bag ved og et stykke væk fra tasken. Hun snusede lidt til blomsterne og gik lidt rundt, indtil hun opdagede en mand med to små hunde et stykke væk. De kom ikke i nærheden af os, og hundene sagde ingenting eller ænsede os overhovedet, men det var selvfølgelig nok til at få hende til at rende i skjul i tasken igen.

Men efter det så kom hun selv ud af tasken et par gange. :yatta:
Så jeg er stadig fortrøstningsfuld i forhold til at gåture kunne blive et hit med tiden. Hun er også lidt nemmere at give sele på. Hun er stadig ikke super glad for det, men hun er langt mere samarbejdsvillig, så det siger mig også at hun gerne vil med ud, selvom det er skræmmende? Så jeg er forsigtigt optimist. :kryds:

10 Synes om

I forgårs kom vi ikke ud. Jeg havde det for dårligt da jeg kom hjem fra job. Magtede heller ikke at lege så meget som jeg plejer, men Delle tog det faktisk pænt. Den smule jeg fik leget med hende var åbenbart lige akkurat nok så hun ikke hold mig vågen hele natten. Enten det eller også har jeg sovet meget tungere end jeg plejer. Tænker hun godt kunne mærke at der ikke var noget at gøre. Jeg var en zombie. :godnat:
Jeg er stadig ikke på toppen. Jeg har noget med maven i øjeblikket, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det er. En mild mave influenza tror jeg.

Men så snart jeg vågnede første gang i går var hun på mit bryst og ville have opmærksomhed. Så fik ikke lov at sove længe, men pyt. :lovelove:

I går aftes gik jeg så ud og tog sele og snor så hun så jeg tog det, sagde “Vil du med ud Delle? Så kom” og gik ind til sofaen med snor og sele dinglende. Og hun kom sgu selv hen til mine hænder og selen. Hun forstår tydeligt godt hvad det betyder. Og finder sig i at få selen på med mindre det tager for lang tid (dvs når min dyspraxi får mig til at fumle med spænderne). Så vrider hun sig og synes det er dumt.

Hun var så dygtig mens vi var ude. Hun synes hunde af enhver slags er faaaaaarlige. Således blev hun i går nervøs/bange for en Chihuahua der med garanti var mindre i statur og vejer mindre end hende. :tihi:

Men hun var frivilligt ude af tasken. Vi gik et lidt mere øde sted hen og hun fik snust til et par buske, og fik græs under poterne.

Og til sidst hørte vi kan vovse gø, og det lød som en stor hund, så vi valgte at gå op der.

De første par dage var vi kun ude i 5-10 minutter. Nu er vi ude i 20-40 minutter. Uden egentlig at få gået tur, men tænker det kommer.

I dag fik jeg lov at sove længe, og blev først vækket kl 9.45 af min telefon der ringede. Havde været småvågen et par gange, men faldt hurtigt i søvn igen. Men hun lod mig sove til trods for at hun ikke havde mere mad.

Men da jeg så stod op så fik jeg ellers også besked om at madskålen var tom! Dame! :tihi:

8 Synes om

Jeg tror de ved det… piraten er en del af min mandsopdækning når jeg er syg

5 Synes om

Det lyder da lovende. Måske er det fint nok bare at komme ud at få duft- og lydindtryk uden at gå en masse. Men det kan selvfølgelig være sjovere for dig med lidt afveksling :blush:

5 Synes om

Lyder til at hun bliver kørt træt mentalt, tænker hun nok skal blive mere tryg med tiden

4 Synes om