En lille Delle

Hvor er det så dejligt og læse om delle og de fremskridt her :blush:

3 Synes om

Ja altså Delles reaktion har ellers hidtil været at blive fornærmet over at servicen faldt i kvalitet. :see_no_evil: Men denne gang tog hun det pænt og lod mig bare mestendels være.

Ja det er så fint, jeg tænker bare at det med tiden måske ikke batter lige så meget for hende, men så håber jeg at hun selv bliver mere nysgerrig. Området er ret stort, så jeg kan jo også selv variere hvor jeg tager hende med hen.

Ja det må hun blive, for hun vil generelt lege mindre når vi kommer op. Så det tager ikke lige så lang tid før end hun synes det er ok at gå i seng. Hun vil stadig gerne slås med mig. Når jeg prøver at få hende til at slås med et stykke legetøj, hvis det fx er i sengen og jeg så sidder/ligger i den anden ende af sengen, så tager hun legetøjet i munden og ruller eller trækker sig med poterne henad sengetæppet hen til mig. Det er egentlig ret sødt. Det er bare ikke lige den type leg jeg synes er sjov at være en aktiv deltager i. :sweat_smile:

7 Synes om

Jeg overvejer lidt om Delle skal have sådan en rygsæk med udkigsmulighed i fødselsdagsgave. Udkigsmulighed i form af en kuppel eller lignede og rygsæk så jeg kan bære hende på en mere behagelig måde og gå ture, hvor hun kan være med, uden at skulle være alt for modig selv. Tænker det kunne være en god overgang, eller et alternativ til at gå ture i snor. :thinking:

6 Synes om

Iiiih hvor har jeg været savnet i dag. Hun løb skrigende om mine ankler, til jeg smed mig på sofaen. Så kom hun springende op og skulle møsses :lovelove:

14 Synes om

Vi har ikke været ude en del dage efterhånden (siden fredag eller lørdag i sidste uge, så en hel uge faktisk), dels pga vejret, dels fordi jeg har haft for ondt. Men i dag har vejret været fortrinligt, så vi gik ned her kl 22. Delle virkede først til at være startet helt forfra og ville slet ikke ud af tasken. Uha nej tak. Men fordi vejret stadig var fint og ikke for varmt eller koldt, så blev vi bare siddende. Så jeg sad bare og snakkede til hende og vi kiggede lidt rundt, men hun er jo mors kælepotte, så trangen til nus blev for stor og hun stak hovedet ud for at nusse.
Og så ind igen.
Og så lidt mere ud.

Og efter godt en halv times tid i alt kom hun helt ud.
Og gik endda lidt rundt.
Snusede til bænken jeg sad på og til jorden omkring.

Og så ind igen.

Dygtig Delle. :heart:

13 Synes om

Hun skal nok blive foryrolig med at komme ud i sele :heart:

4 Synes om

Det tænker jeg også. Vi skal bare være vedholdende.

4 Synes om

Uha uha. I dag mødte vi en af de fritlevende katte i området. Det er en af mine kattevenner, den er bruntabby og vil som regel gerne snakke. Men den kom løbende på en måde hvor jeg havde svært ved at tolke dens kropssprog, så lukkede for Delles taske og satte hende op på det bord-bænkesæt vi altid sidder ved mens hun tager mod til sig til at komme ud. Den fritlevende kat sagde ikke noget, og forsøgte ikke at komme op på bordet til Delle, men smed sig bare på jorden hvor hendes taske stod før, men Delle var ikke tilfreds. Så hun jamrede og hvæste lidt. Det er der jo heller ikke noget at sige til når hun er i sele, lukket i en taske og den anden misser var STOR, nok en 2-3 kg mere end hende hvis jeg skal dømme efter udseende. Så vi gik op. Men så har hun da fået lidt indtryk. :sweat_smile:

8 Synes om

Jeg overvejer stadig en rygsæk til Delle, for at gøre det lidt nemmere for os begge to, at øve gåture, eller rent faktisk at jeg kan gå men hun ikke behøver, men stadig kan opleve lidt. Men har simpelthen lidt svært ved at vælge mellem to:

NUMMER 1
Denne har et stort vindue, så hun kan se/opleve en masse fra tasken hvis hun ikke tør gå i selen selv. Men hun kan ikke rigtig gemme sig i den, hvis hun får brug for det, for hele fronten er gennemsigtig:

NUMMER 2
Denne kan hun skjule sig godt i, men har ikke ret meget udsyn og vil ikke få oplevet så meget:

:thinking:

2 Synes om

Vælg nr 1 og læg et tæppe i bunden, den skal hun nok finde ud af at krybe under ved behov

4 Synes om

Enig.

1 Synes om

Det går vi med. Det er også den jeg hælder mest til, blev bare i tvivl om den var for eksponeret. Hun er jo en forsigtig pige.

4 Synes om

Så har jeg bestilt taske. Fandt i samme omgang noget vådkost med kanin i sovs. Delles yndlingssnacks er frysetørret kanin, så skal da se om hun er lige så glad for det i vådkostform.

6 Synes om

I går indviede vi den nye taske. Da den ankom stank den, så har haft den liggende åben, med et af Delles tæpper i, så den lige kunne dampe af og begynde at lugte af hende.

Hun ved sgu ikke lige hvad hun synes indtil videre, men tror egentlig hun ender med at blive glad for den.

Vi mødte den samme fritlevende kat igen, og han vil bare gerne snakke. Det vil Delle ikke. Endnu. Men hun blev egentlig mere interesseret i ham jo længere han blev i nærheden. Da han så os kom han småløbende med høj haleføring, og satte sig i nærheden og blinkede. Satte tasken med Delle op på en bænk og han kom og gned sig op ad mig og smed sig og ville snakke. Delle pev som hun gør når hun er utilfreds, og det blev ikke rigtig bedre da han besluttede sig for først at hoppe op på bænken til hende og derefter op på bordet (det er sådan et bord med bænke der sidder fast til bordet).

Så rejste mig og havde tasken på maven. Snakkede lige så stille til Delle, og til sidst sad hun bare og holdt øje med ham.

Jeg kunne ikke rigtig tyde ham sidst, men han lader til bare at være sådan lidt insisterende venlig og nysgerrig. Han er bare en stor basse, så tør heller ikke bare lade dem selv finde ud af det.

9 Synes om

Så har vi været på tur igen. Og vi mødte selvfølgelig Fister igen. Ham den store venlige basse. Vi har valgt at kalde ham Fister Medister. Overvejede også Thomas O’Malley, selvom han ikke har samme farve, han er dog nogenlunde lige så firkantet bygget :tihi: men Fister flyder ligesom bare lidt bedre.

Og tænk engang Delle jamrede ikke. Hun sad bare lige så fint i tasken på mit skød og kiggede på ham. Og stak endda hovedet ud. Og han opførte sig også yderst eksemplarisk, han kom lige hen og gned sig op ad mig, men så gik han ellers lidt væk og smed sig på jorden. Kiggede væk det meste af tiden, men holdt stadig lidt øje med hende. Ligesom i film når nogen lader som om de ikke er interesseret, men alligevel lige kigger sig tilbage over skulderen af og til. Hvilket jo så gjorde at Delle synes han var interessant. Hun ryster når hun er bange eller utryg, og det har hun gjort de andre gange vi har mødt Fister, men ikke i dag. Hun var helt rolig. Da Fister var gået om bag en hæk kom Delle endda helt ud af tasken! Frivilligt! Jeg er meget imponeret.

Og så kom der nogle mennesker, som gerne ville hilse, og det ville Delle også gerne. Og hun fik så mange komplimenter på hvor smuk hun er og hvor flotte farver hun har.

Lidt senere kom der en hund der MEGET gerne ville hilse på Delle, men der satte hun sgu grænsen og pustede sig op og hvæsede. Hvilket er fair, han havde heller ikke så meget selvkontrol over sin begejstring. Så vi sagde pænt farvel og gik.

11 Synes om

Delle gav udtryk for at ville ud her til formiddag, så det gjorde vi. Det er jo noget helt andet end vi plejer, der er flere mennesker ude mere lys og varme, men jeg gik en god lang tur med hende i tasken. (jeg bærer hende altid på maven når vi er ude så jeg kan se og fornemme hvordan hun har det).

Det er første gang i dag at vi har mødt et barn, Gry på 9 år, og hendes bevægelser er åbenbart for uforudsigelige, for hun fik et hvæs. Men det tog hun sgu meget pænt og holdt bare fint afstand mens hun sagde hej, indtil Delle selv faldt til ro og stak hovedet ud for lige at snuse lidt. Gry snakkede stille og roligt, og fortalte at hendes mormor har både en kat og en hund. Da vi ville gå videre plukkede Gry en blomst til Delle og stak frem, og den ville Delle meget gerne snuse til så ud kom det lille hoved, og Gry lagde blomsten ind i tasken. På intet tidspunkt forsøgte hun at ae Delle, selvom hun nok havde lyst, men hun forstod Delles signaler og fandt på en anden måde at få kontakt - med blomsten. Det er sgu flot for en pige på 9 år, synes jeg.

Vi mødte også Fister Medister igen, og jeg tror sgu de kunne gå hen og blive venner. Han kom troligt og gned sig om mine ankler og Delle var så interesseret i ham at jeg satte mig ned på hug for at se hvad der skete. Fister ignorerede Delle mestendels men gned sig op ad mig. Delle stak lige hovedet ud lidt og gav et lille miv. De snuste i hinandens retning men ellers skete der ikke noget.

Fister må høre til et sted eller have en god fodervært. Han er i god foderstand (rigtig god foderstand :tihi:), han er ren og pæn og uden flåter, så han bliver passet godt på, men render altså ude mere eller mindre i døgndrift. Han er en god dreng. :klappekat:

Det par jeg mødte forleden fortalte at han jævnligt følger efter dem over til centret når de tager ud at handle. Han er bare bebyggelsens hyggetrold.

9 Synes om

Den her drillepind/fiskestang ligger normalt inde oven på mit klædeskab (slået sammen), når vi ikke leger med den om aftenen. Jeg har lige stået og taget lidt opvask og lavet lidt mad, og da jeg kom ind til sofaen stod den sådan her.

Delle har hevet den ned fra skabet og trukket den ind i stuen og op ad sofaen. Og nu leger hun så med den alene, mens jeg spiser aftensmad.

15 Synes om

Delle gav et vink med en vognstang tidligere - vi skal altså lege. Nu.

12 Synes om

Vi havde besøg af min lillesøster og hendes kæreste i går. Så vi har været trætte i dag og tog en formiddagslur sammen.

De var på besøg, fordi de kommer og bor her mens jeg skal på ferie snart. Så skulle lige have en overlevering af hvordan de skal passe hende, hvordan kattebakken virker osv. Jeg er nervøs for at være væk fra hende så længe, men tænker hun også kommer til at nyde at have dem her, for de har ikke arbejde, så de kommer til at være langt mere hjemme hos hende end hun er vant til at jeg er. Men har kun været væk i en enkelt overnatning siden hun flyttede herhjem.

Hun er faktisk en ret imødekommende kat i sit eget tempo. Jeg har endnu ikke oplevet at hun slet ikke vil hilse på folk, og hun kravler velvilligt op i skødet på folk for at blive nusset og tilbedt, men hun kommer ikke nødvendigvis springende som det første, hun skal nok lige se folk an. Min søster og kæresten kender hun dog allerede og kan godt lide dem, så det skal nok gå fint.

Jeg håber hun ikke bliver for sur på mig når jeg kommer hjem. Hun kommer til at have det som blommen i et æg, men jeg ville ikke være mig hvis ikke jeg var bekymret. Aslan tissede jo både på gulvet og i min kuffert da Thomas og jeg kom hjem og han og Bambo var blevet passet af Thomas’ mor. Først da vi kom hjem, og Thomas havde smidt sig i seng, satte Aslan sig og kiggede surt på ham mens han tissede på gulvet. Og dagen efter da jeg tømte min kuffert, satte han sig der og tissede mens han skulede til mig. Så kunne vi ligesom lære det. :sweat_smile:

11 Synes om

De bobtails jeg har haft har har boet på mig (eller min mand) når vi er kommet hjem… altså nærmest løbet efter mug og kravlet på mit skød igen når jeg går på toilet…

4 Synes om