[QUOTE=ThildeL;1170224]Så har du 200 æbler.
Regnestykket siger (10+10)10 = 200, sådan som du stiller det op.
Og altså IKKE 10 + (1010)
Tror jeg opgiver at forklare det
For nej der er IKKE to resultater. Det her er ikke to ligninger med to ubekendte…[/QUOTE]
det vil nok osse være totalt op af bakken for dig at få det banket ind i mit hoved, tror det vil kræve alt for meget af din tid og ikke mindst tålmodighed for at få mig til at forstå det.
[QUOTE=ThildeL;1170242]Hehe nej regneregler er ikke medfødt.
For mit vedkommende blev det banket fast i en 4-5 klasses matematik på min skole :)[/QUOTE]
jeg er sikker på vi ikke lærte regneregler da jeg gik i skole eller osse har jeg bare lykkelig glemt alt om det og har valgt at bruge logisk sans istedet:tihi:
[QUOTE=Wijelo;1170280]Jeg lærte det også i de små klasse som “gange og dividere binder mere end plus og minus” men det har faktisk et fint navn:
Den kommutative lov…[/QUOTE]
Nej, kommutativitet er den egenskab ved en binær relation, at du kan bytte om på elementerne i et udsagn, uden at dettes sandhedsværdi ændres. For eksempel: “A er gift med B”, så er B også gift med A. Eller at 7 + 3 = 3+ 7.
Sådan set ud fra, at vi alle som et minimum har gået i skole i 7 år, og mange i 9 eller flere, så ER det altså en af de regneregler der læres i de mindre klasser På samme tidspunkt som man lærer at gange vil jeg tro
ja vi lærte ihvertfald intet om regneregler i alm regning som jeg vil mene + - x / er. derimod i matematik fik vi lidt af vide om regneregler, men ikke noget særligt, hvilket så nok osse var årsag til at stort set alle i den klasse jeg gik i kun fik 7 el 8 i matematik og ja jeg indrømmer blankt at ligninger og andet i den dur ikke sagde mig en skid og jeg stillede spørgsmål om hvad meningen var med sådanne regnestykker men fik aldrig svar og så forsvandt min interresse for det fag