En spiretråd

:ups:

Men hvis jeg kun nipper blade af helt inde ved stammen - mon så ikke, at det er fornuftigt ?? :tihi:

[QUOTE=Tante Tut;1076014]:slight_smile:

Hold da op, hvor dine planter bliver passet som små babyer.

Og jeg er i hvert fald ikke det mindste misundelig på dit drivhus ;)[/QUOTE]

Jeg har passet dem så godt som jeg kender til og kan. Men jeg har set dem som det er puslet mere om. :slight_smile:

Jeg ELSKER også mit drivhus. Sidder her ude lige nu med Kalypso ved min side i deres seng. :wehuu:

Men hvis jeg kun nipper blade af helt inde ved stammen - mon så ikke, at det er fornuftigt ?? :tihi:[/QUOTE]

Du får ikke mig til at svare hverken ja eller nej… :høhø:

[QUOTE=Kimilla;1076032]Jeg har passet dem så godt som jeg kender til og kan. Men jeg har set dem som det er puslet mere om. :slight_smile:

Jeg ELSKER også mit drivhus. Sidder her ude lige nu med Kalypso ved min side i deres seng. :wehuu:[/QUOTE]

:slight_smile:

Dine lever da et luxusliv ift mine - jeg har bare smidt frøene i jorden med løs hånd - og så har de stået i solen.

Dine har haft lys og alt muligt, for at holde væksten i gang.

Hvor er det bare SÅ dejligt for dig med dit nye drivhus - jeg ville osse nærmest BO derude, hvis jeg var så heldig at have et… SUK !

:ferie01:

:ok:

Helt i orden FinnFrode… jeg vover pelsen og nipper lidt hist og her :tihi:

[QUOTE=Tante Tut;1076023]Mit hjertebarn er en avocadosten, jeg har fået af skråt underboen - jeg har prøvet SÅ mange gange at få sådan en fætter til at spire - men altid uden held.
Men så fik jeg en med en lille-bitte-bitte spire på - og nu har den tvillingeskud - med de fineste grønne blade på :wehuu::wehuu:

Prøver at tage billeder af min jordbærplante, peberplante og min avocado i morgen og lægger ind.[/QUOTE]

Hvad gør du, når du vil have avocadostenen til at spire? Du skal lægge den i et glas vand og sørge for, at den hele tiden er dækket af vandet.

Helt i orden FinnFrode… jeg vover pelsen og nipper lidt hist og her :tihi:[/QUOTE]

Alle små skud over de store grene skal bare af helt inde ved stammen. Sæt dem evt i en ny potte med jord, så får du flere planter. :slight_smile:

Har en hurtig mindre god video med at nippe. Har du gjort det Tit?

Så lærte jeg også noget nyt i dag … slår de så bare rod uden videre ?
Men ærgeligt at jeg nippede min plante for et par dage siden, der var der et par gode sideskud :venter:

:slight_smile:

Jeg lægger den bare i en potte med jord - har én, jeg selv har lagt - har lige luret på den i dag - og den har slået et par forsvarlige rødder - så måske bliver den til noget ??

Min skråt underbo har haft held med sine i mange år, hun lægger den bare i jord og venter 6-7 uger - og så begynder den at spire :slight_smile:

:ok:

Tak for det tip, Kamilla - det skal prøves - men jøsses, hvor får jeg mange planter så - hvis jeg får held med det. :rock:

Vil godt se nippe-videoen, tak

[QUOTE=Skattekat;1076053]Så lærte jeg også noget nyt i dag … slår de så bare rod uden videre ?
Men ærgeligt at jeg nippede min plante for et par dage siden, der var der et par gode sideskud :venter:[/QUOTE]

:slight_smile:

Ja, det var da ærgerligt, at du ikke vidste det da du nippede - må vi se din busk ??

[QUOTE=Skattekat;1076053]Så lærte jeg også noget nyt i dag … slår de så bare rod uden videre ?
Men ærgeligt at jeg nippede min plante for et par dage siden, der var der et par gode sideskud :venter:[/QUOTE]

Jep. Jorden holdes fugtig. Tomater er super nemme. :slight_smile: øv du nippede din plante forleden dag.

Tak for det tip, Kamilla - det skal prøves - men jøsses, hvor får jeg mange planter så - hvis jeg får held med det. :rock:

Vil godt se nippe-videoen, tak[/QUOTE]

Sorry du lige kom til at hedde Tit i stedet for Tut. Er ikke så cool på de mobil taster der…

Er ved at smide den på youtube, smider link om lidt. :slight_smile: Håber ikke den er for slørret.

[QUOTE=Kimilla;1076069]Sorry du lige kom til at hedde Tit i stedet for Tut. Er ikke så cool på de mobil taster der…

Er ved at smide den på youtube, smider link om lidt. :slight_smile: Håber ikke den er for slørret.[/QUOTE]

:slight_smile:

Det betyder da ikke noget at blive kaldt Tit…

Tusind tak, Kamilla - jeg vil glæde mig til at se den…

Ikke det bedste billede, men i plantebakken foran min vilde tomatplante som jeg opgav at nippe til sidst, står alle mine sideskud og hygger sig. :slight_smile:
De stod ude i regn og blæst men gav alligevel ret godt!

[QUOTE=Tante Tut;1076066]:slight_smile:

Ja, det var da ærgerligt, at du ikke vidste det da du nippede - må vi se din busk ??[/QUOTE]

Nej …

[QUOTE=Tante Tut;1076070]:slight_smile:

Det betyder da ikke noget at blive kaldt Tit…

Tusind tak, Kamilla - jeg vil glæde mig til at se den…[/QUOTE]

Ikke den bedste, men det var hvad jeg lige hurtig kunne fikse;
//youtu.be/EMgLTpy0l9I

Og her en lille rundtur i drivhuset for kort tid siden;
//youtu.be/UnHeBtv3QgA

Og nu skal jeg nok stoppe med at spamme hele tråden for en stund. G

[QUOTE=Kimilla;1076075]Ikke det bedste billede, men i plantebakken foran min vilde tomatplante som jeg opgav at nippe til sidst, står alle mine sideskud og hygger sig. :slight_smile:
De stod ude i regn og blæst men gav alligevel ret godt!

[/QUOTE]

:wink:

Hold da op, sikke en masse - det er jeg NØDT til at prøve her osse