Er denne kat savnet?

Hej Kattegale

Hvordan ved man om en kat er forladt?
Jeg har i dag flere gange stød på en meget tynd kat, der går rundt og piver samme sted. Jeg har aldrig set den før. Det ligner en stor killing. Den er ikke øremærket og jeg kan ikke mærke nogen chip. Den er lidt sky i starten, men kommer til en efter lidt tid.
Jeg har en ide om at det kan være en stor hun killing der er kommet i tidlig løbetid og derfor sidder og piver, men samtidig er den så tynd, så jeg bliver i tvivl.
Den har fået noget mad af mig og er blevet tilbudt vand.

Jeg har lyst til at tage den ind, men samtidig vil jeg ikke stjæle nogens kat!

Chip kan du ikke nødvendigvis mærke.
Tag den med til internat eller dyrlæge og få dem til at scanne.
Hvis hverken chip eller øremærket er det vel ikke nogens eller i hvert fald ikke nogen der er specielt ansvarlige.

Jeg ville nappe den og så fremlyse :slight_smile:

Det stakkels dyr trænger til mad. Den er tynd og det bedste du kan gøre er at give den med. Stakkels kat. Dernæst skal du tage den til dyrlægen og bede dem om at tjekke for chip. Er der ingen skal du lave opslag og sætte op rundt om i butikker og lygtepæle. Brug også facebook. Og fodr’ den i den tid du gør alt dette. Er der ingen der melder sig som ejer inden for 10 dage, er du i din gode ret til at tage dig af den. Og få den sterilliseret og mærket så den derved har en ejer, det fortjener den. Det er en smuk og fin hunmis

Tak for svarene.
Den holder til uden for den samme lejligheds opgang(ca 40 m fra min opgang). Jeg ved der bor nogen i den ene stue lejlighed der har 3 katte, så tror jeg prøver at snakke med dem om de kender noget til den. Om ikke andet kan det være de vil hjælpe med at holde lidt øje med den.
Ved i om man kan låne en scanner med hjem fra dyrlægen? Vi er studerende, og har ikke bil, og det er vist lidt synt at udsætte katten for Københavns bybusser!
Jeg har været rundt og kigge i nabolaget, og der hænger ingen opslag omkring savnede katte.
Om lidt går jeg ud og fodrer den igen hvis den fortsat er der.

Der er to af dem :frowning:

Enten bor de så et sted - eller også er de blevet verfet ud, da de blev kønsmodne :frowning:

Håber du enten finder ejerne eller at de kommer på internat, hvor de så får et nyt godt hjem :kryds:

Jeg tror de er blevet smidt ud/sat af!
Jeg var ude igen nu for at fodre. Kun kat1(den første) var der… Den er tydelig i løbetid, og ligger og ruller rundt og gør sig til… Fordi den er så meget i løbe tid og den nu har sat rigtig lyd på kan jeg ikke tage den ind, da jeg har en 9 år gammel kat, som med 100 % sikkerhed vil blive vanvittig bange for den, og da jeg bor i en to værelses lejlighed kan jeg ikke skille dem tilstrækkeligt af.
I morgen bliver der hængt opslag op med dem! Synes det er hårdt at lade dem blive ude :frowning:

Prøv at se i en anden tråd i denne kategori…der er en der mangler sin trefarvede hunkat. Kunne det være “din”

Det er desværre ikke den. Jeg bor i København, så det ville være noget af en bil tur mis havde taget, men man har hørt om at det er sket før! Jeg har efterlyst ejer til mis flere steder nu men ikke hørt noget.
Var ude hos den flere gange i går aftes, og tilbyde den mad, men den ville ikke have det… Det samme i morges, så den må jo ikke være sulten. Den var væk mindst 7 timer i dag, så måske den har et hjem eller et andet sted den går hen, men lige nu ligger den der ude og ruller rundt igen og gør sig til overfor naboens katte. Prøver at gå ud igen om lidt og tilbyde den noget a/d.

Var der ikke to katte?

Det lader jo ikke til, at nogen savner denne kat - og snart har hun jo desværre også et kuld, at skulle tage sig af. :frowning:

Har lige været ude igen. Og jo der er to katte der ligner hinanden meget og har næsten samme størrelse. Men det er kun den ene jeg kan få lov til at komme tæt på. Jeg ved ikke om den anden er en hunkat eller hankat. Jeg undrer mig bare over kat1 ikke er sulten!!! Hvis ikke der inden for en uge dukker nogle synlige ejere op, så kontakter jeg internaterne, og hvis ikke de vil have den/dem, så tror jeg altså jeg hapser hende der hvertfald er en hunkat, og prøver at finde et hjem til hende selv! Hun er alt for lille til at kunne klare et hold killinger, så det skal hun ikke udsættes for!

Det kan have noget at gøre med at hun er i løb, mange hunkatte “glemmer” at spise når de er så optaget af hormonernes rasen.

Kan meget vel tænkes, er lidt spændt på at se hvordan hun er når det her er overstået, for det er virkelig svært at vurdere om hun kan have et hjem når hun ter sig sådan, men samtidig kan det da umuligt være et godt sted hvis de lukker deres store meget tynde usteriliserede killing ud. Bliver så hissig og fustrerede over den ligegyldighed.

Så skal du nok være hurtig…smuksakken kan nemlig være drægtig allerede…

Hvis den anden kat har samme farver, er det en hunkat.

Jeg synes det er rigtig godt, at du vil prøve at finde et hjem til hende…men du skal først have hende tjekket for Fiv/Felv…så skal hun steriliseres, vaccineres, øretatoveres…det er en bekostelig affære…så prøv at finde et internat til hende…eller kontakt kamikaze herinde…måske kan hun hjælpe.

[QUOTE=Sim-Sim;1091840]Så skal du nok være hurtig…smuksakken kan nemlig være drægtig allerede…

Hvis den anden kat har samme farver, er det en hunkat.

Jeg synes det er rigtig godt, at du vil prøve at finde et hjem til hende…men du skal først have hende tjekket for Fiv/Felv…så skal hun steriliseres, vaccineres, øretatoveres…det er en bekostelig affære…så prøv at finde et internat til hende…eller kontakt kamikaze herinde…måske kan hun hjælpe.[/QUOTE]
Hun er sandsynligvis drægtig, men plejer man ikke at have et par uger at løbe på, hvor man godt kan få fostre fjernet og steriliseret katten? Og ja det kommer til at koste, og det gør av for en studerendes pengepung, men tænkte at hvis det gik helt galt kan jeg nok trække lidt fra min egen kats “børneopsparing”. Men krydser fingre for at et internat vil have hende.
Den anden kat har ikke lige så meget rødt og har heller ikke hvide poter. Kan prøve at se om jeg kan få taget et billed af den i morgen.

[QUOTE=Mille;1091842]Hun er sandsynligvis drægtig, men plejer man ikke at have et par uger at løbe på, hvor man godt kan få fostre fjernet og steriliseret katten? Og ja det kommer til at koste, og det gør av for en studerendes pengepung, men tænkte at hvis det gik helt galt kan jeg nok trække lidt fra min egen kats “børneopsparing”. Men krydser fingre for at et internat vil have hende.
Den anden kat har ikke lige så meget rødt og har heller ikke hvide poter. Kan prøve at se om jeg kan få taget et billed af den i morgen.[/QUOTE]

Mille, hvis du ikke kan få et internat til at tage hende, men selv må bekoste alting, så giver jeg gerne et tilskud.

Du skal sørme ikke stå med hele udgiften alene, fordi du er et godt menneske og vil tage dig af katten :ok:

[QUOTE=Mille;1091842]Hun er sandsynligvis drægtig, men plejer man ikke at have et par uger at løbe på, hvor man godt kan få fostre fjernet og steriliseret katten? Og ja det kommer til at koste, og det gør av for en studerendes pengepung, men tænkte at hvis det gik helt galt kan jeg nok trække lidt fra min egen kats “børneopsparing”. Men krydser fingre for at et internat vil have hende.
Den anden kat har ikke lige så meget rødt og har heller ikke hvide poter. Kan prøve at se om jeg kan få taget et billed af den i morgen.[/QUOTE]

Man kan få hende steriliseret helt op til fødslen…men så skal fostrene aflives, for de lever…det er som et kejsersnit så.

Det er smartest at få det ordnet hurtigt…det er ikke bare at få hende steriliseret, hun skal tjekkes først, som jeg skriver i indlægget ovenfor…

Så vidt jeg ved skal der vist gå 2-3 uger fra katten sidst har været udsat for smitte til at man kan være sikker på svaret af prøven/prøverne. Det betyder vel at hun egentlig skal i isolation først, for at man kan være sikker på prøve svaret. og at hun først kan blive steriliseret om tidligst 2 uger, hvis jeg kunne indfange hende lige nu, hvilket ikke er muligt. Er det så ikke bedst at få hende sterilliseret først? Eller er der en god grund til at lade vær?

Er der nogen der ved hvor man kan få fat i et halsbånd, hvor man kan sætte en seddel i til en evt. ejer?

Man kan få sådan et halsbånd fra Dyrenes Beskyttelse:

http://shop.dyrenesbeskyttelse.dk/produkter/15-foerstehjaelp-til-dyr/90-kattehalsbaand-til-tilloebende-kat-gratis/