Er det bare en huskat? :)




Mange har sagt at vores lille nye hankilling har sådan et flot mønster, og det er også lidt svært at prøve at forklare, hvordan han ser ud når folk spørger :slight_smile: Nysgerrigheden bunder lidt i, at vi ikke ved hvem hans far er, da vi købte ham af nogle der har en udekat, som kom hjem gravid. Vi har selvfølgelig kigget lidt rundt på racer og min mor kom forbi en bengal, men det ville selvfølige ikke være halv bengal hvis det var, men om der var nogen der kunne svare på, om det bare er tilfældigt at hans mønster er sådan, eller om han er en blanding af en anden race end huskat…? :slight_smile:

Nej jeres kat er ikke “bare” en huskat, han er en rigtig smuk spottet tabby med hvid huskat :slight_smile:

Han er ikke begal, ej heller bengal blanding :slight_smile:

Helt enig med Annie, bortset fra i at det er hun :høhø:

Han er ikke bare en huskat, han er en smuk huskat! :slight_smile:

Han er en smuk huskat :love2:

[QUOTE=Eife;861951]Helt enig med Annie, bortset fra i at det er hun :høhø:

Han er ikke bare en huskat, han er en smuk huskat! :)[/QUOTE]

Ups, jeg syntes jeg læste hun i teksten :slight_smile: Det er rettet :slight_smile:

Nu er der jo ikke noget, der hedder “bare en huskat”, for alle huskatte:hjerte: er også helt specielle. Og ham her er da en helt utroligt smuk kat - uanset hvad der så er blandet i ham. :slight_smile:

Men ellers så kan det stribede mønster sagtens være brudt op, så striberne fremstår som pletter - det kaldes “spotted tabby”.

og jeg er bare ved at DØ af misundelse…kan ikke se missen…hjæælllppppp…

Og så er han oven i købet også blotched (ikke Eva, Annie?). Dvs. at mønstret på siderne ser ud til at lave cirkler. Så han er helt bestemt en meget smuk huskat med et rigtig fint mønster :hjerte:

Kan han være Classic/blotched og spotted på samme tid? Jeg troede spotted var en variation af makreltabby?
Lær mig noget nyt! :smiley:

Og ja, han er smuk (er han sort/sølv?) - og ikke spor “bare” :lovelove:

Som de andre siger er en huskat ikke “bare” en huskat, de er præcis lige så fantastiske som alle de andre!

Men en ualmindelig smuk huskat i har! Har selv samme mønster i min dreng (dog i en anden farve-variation da det meste af hans bund er creme) og det er virkelig svært at forklarer for folk hehe…

[QUOTE=Ann R;861960]Kan han være Classic/blotched og spotted på samme tid? Jeg troede spotted var en variation af makreltabby?
Lær mig noget nyt! :smiley:

Og ja, han er smuk (er han sort/sølv?) - og ikke spor “bare” :lovelove:[/QUOTE]

Jeg mener, den kan være makrel eller blotched med makrel som dominant og spottet eller ikke spottet - med spottet som dominant?

Tak for alle kommentarerne! :slight_smile: det varmer :hjerte:

jeg bliver endnu mere stolt af min lille prins nu :’) hvis det altså er muligt

og med farven, så synes min mor at han er mere sandfarvet end grå/sølv. :slight_smile:

[QUOTE=marissafausing;861979]Tak for alle kommentarerne! :slight_smile: det varmer :hjerte:
jeg bliver endnu mere stolt af min lille prins nu :’) hvis det altså er muligt[/QUOTE]

Det kan du også roligt være. Jeg håber, du bliver hængende og sender flere billeder hen ad vejen, så vi kan følge din smukke lille prins. :slight_smile:

da det er en han mis - så er han sort - drenge er enten sorte eller røde… og så kommer så alle variationerne :slight_smile:

han kan godt fremstå sandfarvet i bunden - men han er stadig sort :slight_smile: hvis han fremstår “lys/hvid” i bunden (den nederste 3del af hårene) - så kan han være det vi kalder sølv som er en særlig variant

han har mønster - det vi kalder tabby… og i det her tilfælde er han det der kaldes spottet tabby… han har pletter :slight_smile: og ovenikøbet i et utrolig smukt klart mønster… meget meget smuk

og så har han hvidt på poterne… (super nuttet)

så han er sort (måske sølv) spottet tabby med hvid

ham kan du godt være stolt af - han er utrolig smuk!!

Han er godt nok dejlig! Og så de hvide fusser, det gør det lige ekstra kært!

det er aldrig bare huskat. :love2:

:klappekat::kram:

Han er fin. :hjerte: :inlove:

Så nuttet :wehuu:

Og helt enig med de andre han er ikke ‘bare’ ligesom huskatte heller ikke er ‘almindelige’ :wink:

De fleste af os herinde har (haft) huskatte - altså også opdrætterne. De er deres helt egen specielle - og på ingen måder “bare”. Og du har fundet dig et fantastisk smukt eksemplar af slagsen :hjerte:

(Jeg har lige udfyldt en ansøgning til husdyrtilladelse hos min boligforening og under race skrev jeg “huskat” - det gør jeg altid… Så det ER jo lidt en race :wink: )

Jeg synes du skal være dobbelt stolt og glad for din fine mis. For han er noget så sjældent som en ÆGTE HUSKAT. Og dermed ikke en blanding mellem en huskat og en racekat - noget som jo er ganske almindeligt og ikke nær så spændende og lækkert som en ægte huskat. Vi der er så heldige at have ægte huskatte er stolte af dem. For der findes efterhånden ikke ret mange af dem tilbage ( pga alle de fertile fritløbende racekatte der blander sig med huskattene og dermed udvander den lækre danske huskat).
Han ser samtidig superflot ud i mønster og kombinationen af hvidt. Så et stort tillykke med ham.