Er det synd for hende?

Jeg tror prisen på de fleste racekattekillinger ligger på 3-4000 uden neutralisering - og 4-5000 alt inkl.
Det er i hvert fald mit indtryk.

Prisen falder så hurtigt, når kattene bliver ældre.

selvfølgelig skal katten ikke være alene, vi bor også på 69 kvm og har en lille frimærke hae med løbegård, der er da plads til 2 mennesker (slaver), 2 store kaninbure med 3 kaniner og 2 katte, snart 3 da den lille nye kommer i slut feb :smiley: det bliver stort

Det afhænger af racen… en siam koster fx ikke det samme som en hyper-populær MCO har jeg erfaret…

Jeg tror både siam og persere er forholdsvis billige - opdrætterne har ofte problemer med at komme af med de racer, fordi de er nok er lidt for ekstreme for de fleste mennesker.
Men ud over disse to grupper, tror jeg altså ikke man får en racekat under 3500 kr.

jeg er enig :slight_smile: det vil være optimalt med en lille ny - især en killing - så går sammenføringen lettest :slight_smile:

jeg har 4 MCOer på samme plads som dig - og vi har al plads i hele verden :slight_smile:

selv om dyrlægeregningerne bliver større, så kan det betale sig at forsikre og på den måde sikre sig at det ikke går over gevind…

men go for it - begge misser vil elske dig for det :slight_smile:

Helle.Jeg.tror.hellere.at.jeg.ville.sige.at.nogle.opdrættere.foretrækker.at.aflevere.selv.
Ingen.af.de.to.jeg.har.mine.mco’er.fra.gør.det:)

Man.skal.dog.passe.på.ifht.killing.og.aktivitets.niveau.på.kattene:)

Nu kan jeg jo se du har skovkat - og efter sigende kan de faktisk gå med rigtig mange af de andre racer :slight_smile:

Helt enig… en skovser er sådan en dejlig easy-going race :slight_smile:
Selvfølgelig er der forskelle i personlighed og dermed også i aktivitetsniveau, men som helhed er racen fantastisk til at tilpasse sig de katte, som den lever sammen med…
Så lær lige jeres nye pige lidt bedre at kende, så I kan se, hvor på aktivitetskalaen hun befinder sig… og find så en passende ven til hende. Hun vil (når først hun opdager, hvor sjovt det er at have en legekammerat) elske jer for det :slight_smile:

Du kan jo også prøve at true din kæreste med et af skovkattens kendte træk… nemlig at den kan finde på at udvælge sig sit helt eget menneske! den kan godt lide familien - men det er altså den menneske som er det allerallerbedste :smiley: Tænk, hvis nu jeres kat er en af den slags skovsere… så kommer han til at sidde heeeelt alene, mens du hygger med katten :stuck_out_tongue:

(Nja… sandheden er lidt, at det især er hunkattene som kan finde på at lave det nummer… og at de meget ofte udvælger enten et barn eller manden i huset som deres… men det behøver du jo ikke fortælle kæresten :tihi: )

Jeg giver 5000 kr for killinger!

Det bliver spændende om du får gemalen overtalt!!

[quote=Vivi_Fletcher;100870]Jeg tror både siam og persere er forholdsvis billige - opdrætterne har ofte problemer med at komme af med de racer, fordi de er nok er lidt for ekstreme for de fleste mennesker.
Men ud over disse to grupper, tror jeg altså ikke man får en racekat under 3500 kr.[/quote]
Birmakillinger/ungdyr skulle der også være rigeligt af - hørte jeg på en udstilling for rimeligt nylig - og den er jo hverken ekstrem eller en ‘sofapude-kat’, men både smuk og livlig.
Mine 2 fladsnuder elsker nu også at jagte hinanden i fuld fart, og hoppe både hele og halve meter op i luften for at fange legetøjet. Men ja, de er persere, ikke abyer :stuck_out_tongue:

[QUOTE=MiSi;100944]Birmakillinger/ungdyr skulle der også være rigeligt af - hørte jeg på en udstilling for rimeligt nylig - og den er jo hverken ekstrem eller en ‘sofapude-kat’, men både smuk og livlig.
Mine 2 fladsnuder elsker nu også at jagte hinanden i fuld fart, og hoppe både hele og halve meter op i luften for at fange legetøjet. Men ja, de er persere, ikke abyer :p[/QUOTE]

Jeg tror der er masser af killinger af mange forskellige racer - også de “populære”. Men jeg tror der skal have været “for mange” igennem længere tid, før der bliver en generel prisnedsættelse i racen.

I mine øjne er det også utrolig vigtigt at når amn bor sammen med en at man begge er hele enige i at anskaffe en mis mere, så det ikke bliver noget emd det er din kat, så det er dine problemer.

Jeg har desværre erfarret via andre (heldigvis ikke mig selv) at de har solgt en kat til nogle hvor katten måtte retur fordi den ene part ikke alligevel var helt vild med ideen om en kat mere.

Når det så er sagt, er man helt enig, så syntes jeg at det vil være en god ide for din kat at få en lege kammerat og misse ven. :slight_smile:

[quote=SineGry;100948]I mine øjne er det også utrolig vigtigt at når amn bor sammen med en at man begge er hele enige i at anskaffe en mis mere, så det ikke bliver noget emd det er din kat, så det er dine problemer.

Jeg har desværre erfarret via andre (heldigvis ikke mig selv) at de har solgt en kat til nogle hvor katten måtte retur fordi den ene part ikke alligevel var helt vild med ideen om en kat mere.

Når det så er sagt, er man helt enig, så syntes jeg at det vil være en god ide for din kat at få en lege kammerat og misse ven. :)[/quote]

Jamen vi er helt enige… problemet er “bare” at ind i mellem har mænd brug for anskuelighedsundervisning for at fatte en ellers helt normal besked :smiley:
Indtil vi fik smådrengene, ville Jan da i hvert fald ikke have flere katte! Katte kan sagtens leve alene og har ikke brug for artsfæller… :rock:
Idag mener han at det er synd kun at have en kat, hvis ellers man har mulighed for at have to :slight_smile:

Naturligvis skal begge parter være indstillet på, at der kommer en ny kat i huset.
Men jeg mener sagtens den ene part, kan være “mere indstillet” end den anden, uden at det giver nogen problemer.

Jeg sælger altid kun til én person - simpelthen fordi det er lettere juridisk, hvis der kun står ét navn på kontrakten - og så er der ingen diskussion om, hvem der skal have katten, hvis de beslutter sig for at gå fra hinanden :wink:

Jeg har op til flere gange solgt kat til familier, hvor manden i huset egentlig ikke var interesseret i at få kat - og ofte er der hændt det, at katten er blevet “fars kat”. Synes faktisk abyssiniere har det med at “sætte sig” på dem, der ikke er alt for ivrige med dem - sandsynligvis for at overbevise dem om, hvor ufattelig dejlige katte de selv synes de er :smiley:

Vivi: Hvad mener du med, at orientaler/siamesere er ekstreme? I deres temperament?
For det er ikke mit indtryk overhovedet - af alle de katte jeg har mødt har jeg set to med aggressive tendenser - og de var ikke værre end Tara.

I udseende?
Jeg har endnu til gode at møde en eneste ekstrem kat hos en opdrætter.

Så jeg forstår ikke helt, hvorfor racen skulle være ekstrem?

Ekstrem af ry måske - ?

[QUOTE=lenschow;100960]Vivi: Hvad mener du med, at orientaler/siamesere er ekstreme? I deres temperament?
[/QUOTE]

Ekstreme af udseende :slight_smile:
Det kendskab folk har til siameseren er jo de eksemplarer, der ses på udstillingerne - og de er altså ekstreme.

Jeg har i tidens løb solgt adskillige abyer til familier, der tidligere har haft siam, men som ikke har brudt sig om den udvikling de har taget.

Jeg er klar over, at der findes mange moderate eksemplarer i de forskellige katterier, men det er jo ikke dem folk ser.

Åh så er jeg med - helt enig:-)

Ah, det lyder meget logisk. Dengang jeg først faldt for de forskellige katteracer var både siam og perser da nogle af dem jeg valgte fra pga. udseende

jeg forstår ikke helt hvorfor siameserne er ekstreme i deres udsende. Nu har jeg kigget rundt inde på killingelisten på de forskellige siameser opdrættere, og jeg synes da ikke den er helt vildt ekstrem. Jeg kan se det ved perseren der har en overdrevet flad næse, men jeg kan ikke finde noget ved siameseren der springer i øjnene!?