Er du for tyk eller for tynd

Er du for tyk eller for tynd.
Jeg er for tyk…:frowning:

Min vægt er øget med 8kg på 11mdr.
Det irriterer mig grænseløst.

Jeg kan ikke passe mit tøj.
Jeg er bare rigtig ked af det.
For jeg er ikke pæn mere…:frowning:

:spaghetti: + :skål:= FOR TYK

Jeg har også taget en del på det seneste år … måske det er Kattegales skyld :?

Har været “på kur” de seneste 14 dage … så jeg har taget beslutningen om at vende den dårlige tendens …

I følge min BMI ligger jeg inden for normalområdet, og ser faktisk rimelig ud, med de rigtige propotioner i forhold til hinanden.
Men jeg ønsker at tabe mig mindst 5 kg, for jeg synes, det hele er lidt “lasket” og løst.
Jeg er i OK form og burde egentligt føle mig tilfreds :slight_smile:
-når man ser bort fra mit midlertidige orange hår

Tilbage i 2008 vejede jeg 20 kg. for meget, men pga. depression/stress som førte til det værre sidste år, tabte jeg de 20 kg. lynhurtig - alene af den grund at jeg ingen appetit havde og nærmest ikke spiste noget!
Nu er jeg efter lang behandlingsforløb kommet ovenpå igen, har jeg nok taget de 5 kg. på igen - men det gør mig ikke noget, hellere 5 kg. ekstra end at tabe sig 20 kg. fordi man har det dårligt! Så nej jeg er ikke åleslank, men vil da stadig mene jeg er normal af vægt nu - har dog sådan lidt kvindelige former, lad os kalde dem det! Med lidt sidehåndtag - men der skal jo også være noget at holde ved, ikk? :cool:

Og bare fordi man vejer lidt for meget, kan man altså stadig godt være rigtig pæn! :fin:-love

Slank som et siv :fin:

Se selv:

Jeg er ved at tabe mig - har tabt 8 kg indtil nu så det går den rigtige vej. Har lagt mine spisevaner om. Skal også røre mig mere. Da jeg gik af med hunden tog jeg voldsomt på - jeg har altid været for tyk, men er først nu motiveret til at gøre noget for alvor.

KH

For tynd.

Det har jeg altid været. Og er blevet “mobbet” meget med det. :frowning:

De sidste par år har jeg, endelig, taget ca. 5 kg på.

Nu er jeg rigtig glad for min krop. :slight_smile:

Jeg arbejder sammen med en, der er for tynd - hun skal altid forsvare at hun ikke har anoreksi. Og hun er så ked af hendes arme - jeg var helt målløs, for jeg vil jo så gerne af med noget af mine arme især… det der mormorhud… SUK… Men hun var lige så ked - faktisk mere tror jeg, Meget tankevækkende at snakke med hende.

Det er lidt overset - at være for tynd…

[quote=lenschow;408208]Jeg arbejder sammen med en, der er for tynd - hun skal altid forsvare at hun ikke har anoreksi. Og hun er så ked af hendes arme - jeg var helt målløs, for jeg vil jo så gerne af med noget af mine arme især… det der mormorhud… SUK… Men hun var lige så ked - faktisk mere tror jeg, Meget tankevækkende at snakke med hende.

Det er lidt overset - at være for tynd…[/quote]

Det er skrækkeligt.

Folk tror, at det er OK at drille dem der er for tynde og komme med kommentarer.

Jeg fik altid kommentarer til arrangementer med mad - “Skal du ikke have mere? Du har brug for det!” osv.

Følte mig meget overvåget når jeg skulle spise offentligt. :S Var nervøs for at folk troede jeg havde anoreksi osv.

Puuuuha ja! Otte kilo sidder der stadig efter fødslen… jeg troede, at jeg skulle amme det sidste af, med to børn hængende i brysterne skulle det nok kunne lade sig gøre at komme af med det hele i løbet af nul-komma-fem. Men sådan skulle det så ikke lige være.

Spørg lige om det føles hårdt at gå fra at være gravid med tvillinger og kunne spise ALT uden at tage mere på end rimeligt - og til en hverdag uden anden motion end at slæwe rundt på de dersens børn og et kalorieindtag på næsten ingenting. Nå… nu er jeg gået i gang med at brække kældergulv op igen, og på lørdag skal jeg ud og klappe en hest… det hjælper da lidt på det, håber jeg, selv om cyklen holder stille og vi bliver nødt til at bile derud… :kryds:

Pøj pøj med vægttabet til jer andre :slight_smile:

mvh. tina

[quote=Blabl;408210]Det er skrækkeligt.

Folk tror, at det er OK at drille dem der er for tynde og komme med kommentarer.

Jeg fik altid kommentarer til arrangementer med mad - “Skal du ikke have mere? Du har brug for det!” osv.

Følte mig meget overvåget når jeg skulle spise offentligt. :S Var nervøs for at folk troede jeg havde anoreksi osv.[/quote]

Det er jeg meget enig i.
Jeg har altid været den slanke type.

Jeg har også “hørt” for min vægt. :frowning:
Nu må du altså ikke blive tyndere.
Egentlig er det ret uforskammet.

Man ville jo aldrig sige til én, der er for tyk.
Nu må du altså ikke blive tykkere…

Jeg er nok for tyk… - i Andres øjne og ifølge de lægetabeller…:muhaha:

Men jeg elsker min krop som den er nu… Jeg har hofter, en stor barm, kød på sidebenene… Faktisk som enhver anden kvinde i min familie :rock:

[quote=Mona Jensen;408216]Det er jeg meget enig i.
Jeg har altid været den slanke type.

Jeg har også “hørt” for min vægt. :frowning:
Nu må du altså ikke blive tyndere.
Egentlig er det ret uforskammet.

Man ville jo aldrig sige til én, der er for tyk.
Nu må du altså ikke blive tykkere…[/quote]

Lige præcis. Folk glemmer, at vende den om.

Det er ikke spor sjovt.

Jeg vejer ca 10 kg for meget, men er dog efter et vægttab på 10 kg kommet inden for den normale BMI igen.

[quote=SabSab;408217]Jeg er nok for tyk… - i Andres øjne og ifølge de lægetabeller…:muhaha:

Men jeg elsker min krop som den er nu… Jeg har hofter, en stor barm, kød på sidebenene… Faktisk som enhver anden kvinde i min familie :rock:[/quote]

:ok: Det her indlæg får mig bare i skide godt humør

Afgjort for tyk. Og jeg ved det godt selv.
Har været i mega god form, og på normal vægt… Pludselig flyttede jeg hjemmefra, skulle til at lave mad, købe ind, gøre rent, smørre madpakker, rydde en hel lejlighed op, plus jeg havde min skole, som var det sidste jeg ville slække på. Derfor blev en 4 km løbetur om dagen til at par gange om ugen, og pludselig gjorde jeg det slet ikke mere.

Er så småt ved at være gået igang igen. Studenter tam tam = INGEN kondition, overhovedet! Det er hårdt, særligt når man arbejder 40 timer om ugen, men det er nødvendigt. For jeg er typen, som bare skal OVERVEJE at spise noget usundt, og så har det allerede sat sig. Har dog bestemt, at jeg ikke vil være fanatisk. Jeg er ung, og jeg vil have lov at drikke, gå på café og ud og spise ind imellem.

Pt. drejer det sig vel om omkring 15 kilo jeg skal smidde. Men er ikke på nogen kur som sådan. Kan ikke lige helt finde ud af, hvad der “lige er mig”

Jeg har bestemt for meget på sidebenene… :ups:
Jeg har prøvet at tabe mig igennem flere år uden held - og med rygrad som en regnorm nytter det jo heller ikke så meget.
Men så har denne her “skilsmisse” kort før brylluppet tæret på mig så jeg har tabt mig så meget på 10 dage at mine bukser falder ned uden at jeg har åbnet dem :tihi:
Nå ja det er jo ikke den sundeste måde at tabe sig på, men virker det så virker det… :fløjte:

:inlove::inlove:

Min læge og alle andre, siger at jeg er alt for tynd :muhaha:

JEG ER IKKE TYND !!

-surrender

Jeg er 1,64 m høj og vejer 55 kilo - og ser mig selv som en ret så buttet tante…

:inlove:

Og ja, jeg synes også at det er rigtig uforskammet med kommentarer som, at man kan gemme sig bag en lygtepæl osv… - for som Mona skriver :

Så ville det blive taget meget ilde op, hvis vi tynde/slanke/normalvægtige sagde til en svært overvægtig :

Hey søster, nu skal du da vist ikke tage mere på

-surrender-surrender

Respekten må gælde begge veje, synes jeg.

-engel

Theresa - Hehe, jeg er 163 cm høj og min ønskevægt pt er 56 kg, så du er vist næppe for tyk -høhø

I øvrigt så synes jeg også at jeg ser ret godt ud efter mit vægttab, 75 kg er for meget til mig, men 65 kg er ikke helt dumt. Der ér dog for meget fedt, hvilket giver godt med deller -tihi