FED, på 1½ år tog jeg 30 kilo på, begynede for 1½ år siden. Jeg har svært ved at komme ud af mit hus på grund af angst - gik fuldstændig i stå og fik meget ondt af mig selv og fyldte mig med slik og andet godt samtidig med at jeg ikke spiste rigtig mad. Er nu kommet igang med kost omlægning, vandreture og yoga og har på de sidste 9 uger tabt mig 8 kilo. Og jeg har tænkt mig at forsætte til alle de ekstra kilo er af mig igen.
[quote=Eife;408244]Theresa - Hehe, jeg er 163 cm høj og min ønskevægt pt er 56 kg, så du er vist næppe for tyk -høhø
I øvrigt så synes jeg også at jeg ser ret godt ud efter mit vægttab, 75 kg er for meget til mig, men 65 kg er ikke helt dumt. Der ér dog for meget fedt, hvilket giver godt med deller -tihi[/quote]
Jeg kan huske et helt fantastisk godt billede af dig, hvor du står inde i et stort rør ??
:øhmm:
Og du er godt nok hverken buttet, tyk eller det der er værre - du er en FLOT pige.
[quote=Celina;408241]Jeg har bestemt for meget på sidebenene…
Jeg har prøvet at tabe mig igennem flere år uden held - og med rygrad som en regnorm nytter det jo heller ikke så meget.
Men så har denne her “skilsmisse” kort før brylluppet tæret på mig så jeg har tabt mig så meget på 10 dage at mine bukser falder ned uden at jeg har åbnet dem
Nå ja det er jo ikke den sundeste måde at tabe sig på, men virker det så virker det… :fløjte:[/quote]
Pas nu på dig, Celina…
Jeg har det på samme måde - hvis jeg er ked - har kærestesorg - eller vældige problemer - så KAN jeg bare ikke spise så meget som ét riskorn.
-surrender
Sidst jeg havde kærestesorg, tabte jeg mig så jeg vejede 42 kilo - men jeg har et ret forkvaklet selvbillede - for selv dér følte jeg mig enormt tyk…
:S… også selvom min læge nævnte en evt tvangsindlægning, hvis jeg ikke begyndte at spise - for min mens holdt op, og jeg begyndte at få hår på kroppen, som et naturligt forsvar mod kulde… ikke, at jeg lignede en gorilla…
[quote=Mona Jensen;408189]Er du for tyk eller for tynd.
Jeg er for tyk…
Min vægt er øget med 8kg på 11mdr.
Det irriterer mig grænseløst.
Jeg kan ikke passe mit tøj.
Jeg er bare rigtig ked af det.
For jeg er ikke pæn mere…:([/quote]
Jow, vist er du da pæn… men gør dig selv en tjeneste :
Lad ikke de 8 kilo blive til 10-15-20 kilo - prøv om du kan komme af med de 8 kilo - du, der elsker at danse - skulle måske begynde at danse til efteråret når alle aftenskolerne begynder ??
Før var jeg fed, nu er jeg ‘bare’ tyk …Siden jeg fik konstateret diabetes har jeg tabt 16 kilo, arbejder på at smide 15 kilo mere, og så bliver jeg fin og tyve år igen
Havde en bmi på 21, da jeg blev gravid. Har altid taget meget på i mine graviditeter, men denne her slog rekorden med 41 kg. -what Har haft en frygtelig bækkenløsning, så jeg kunne næsten ikke gå de sidste måneder.
Mangler stadig at smide ca. 18 kg, så er jeg nede på 58 kg. igen. Det andet er røget siden jul ( Jac blev jo født d. 24/ 12 ), så ja, det tager sin tid, men bare det går nedaf.
Nårhh, ja, jeg kvittede smøgerne, da jeg blev gravid- røg ca. 30 om dagen, så det har måske også lidt at sige.
Husk nu på, at du gør det for dit eget helbred og velvære - og se det ikke som en straf - men som en gave fra himlen, at du har viljen til det - du får gevinst ved det resten af livet.
Jeg er normalvægtig … har tabt mig 13-14 kg over de sidste to år og folk siger netop til mig ‘‘nu skal du ikke blive tyndere’’
Jeg er tilfreds med min vægt som den er i øjeblikket
Husk nu på, at du gør det for dit eget helbred og velvære - og se det ikke som en straf - men som en gave fra himlen, at du har viljen til det - du får gevinst ved det resten af livet.
U GO GIRL !!!
[/quote]
Ved du hvad Tante Tut, jeg er faktisk blevet ret ‘glad’ for min diabetes, for det var åbenbart det der skulle til, før jeg kunne få vendt skuden …Så mit motto er, at intet er så skidt, at det ikke er godt for noget
jeg er helt klart for tyk, og har været det hele mit liv, dog har jeg altid ku holde det nogenlunde nede, men i løbet af de sidste 3-4 år er der røget en del ekstra på sidebenene, bla pga min sygdom som har gjort at jeg ikke længere kan være så fysisk aktiv som jeg ellers har været hele mit liv.
jeg er 192 cm høj og vejer omkring de 120 kilo, heldigvis er de godt fordelt over hele mit korpus, så det ser ikke så voldsomt ud endda.
men fylder godt op det gør jeg
[quote=Skattekat;408286]Jeg er normalvægtig … har tabt mig 13-14 kg over de sidste to år og folk siger netop til mig ‘‘nu skal du ikke blive tyndere’’
Jeg er tilfreds med min vægt som den er i øjeblikket [/quote]
Du er godt nok et lille-bitte nips at se til.
Og når alt kommer til alt :
Hvis man har det godt med sig selv, uanset om man er tynd/slank/buttet/overvægtig/svært overvægtig eller direkte fed - så er der jo ikke nogen som helst grund til at gøre noget ved det.
Kun, hvis det går ud over ens helbred - så ville jeg strax gå i gang med at tabe mig - for det er vist ikke videnskabelig bevist, at det er sundt at være svært overvægtig i mange år ??
Tænk bare på, hvilken belastning det er for en kvindes krop at være gravid i 9 måneder med en vægtøgning på 20-25 kilo.
Man bliver stakåndet, man sveeeeeder, man får ondt i ben og ryg - og der bliver trykket godt og grundigt på de indre organer - så det giver sig selv at det ikke kan være sundt med en kraftig overvægt i 10-20-30 år ??
Uha jeg mangler 25-30 kg endnu.
Om jeg nogensinde opnår det det tror jeg ikke. Da jeg det sidste 1½ har haft slemme smerte perioder, som gør at jeg ikke kan lave de ting som jeg har tabt de første 54 kg med. Men heldigvis går vægten , meget meget mega langsom ned . Og heldigvis ikke den modsatte vej. For det ville jeg være meget ked af.
For være et kilo jeg har tabt har været en kamp pga min sukkersyge og gigt i hele kroppen. Og for hver et kg jeg har tabt mig ,er mine krop blevet slemmere ØV BØV. Tror sygehuset kan skrive en helt afhandling om mig .:S
For tynd. De første år af mit voksenliv vejede jeg 38 kg. (165 cm. høj) - simpelthen af stress. Jeg er absolut ikke anoretiker, og der er ikke rigtig noget mad, jeg decideret ikke kan lide. Men jeg er bare ikke det vilde madøre, ‘glemmer’ nemt at spise, og mister nemt appetitten, når jeg stresser.
Nå, men jeg har haft været helt oppe på 55 kg. i en rigtig opgangsperiode, hvor jeg havde forladt et gammelt forhold, det var sommer, jeg skulle starte med at studere igen og det hele vare bare fedt… ja, det var maven også. Jeg syntes faktisk det blev lidt træls, at maven dællede ud over bukserne. Så jeg stoppede med sødmælken og ananas med flødeskum, men ellers slankede jeg mig ikke.
Og det er aldeles heller ikke nødvendigt. I dag vejer jeg sådan ret stabilt 45 kg. - det bliver ikke til mere med opgaveperioder og eksamensperioder, der afløser hinanden. Men jeg har lært at leve med det og styre det, så jeg ikke bliver syg.
Jeg kan huske et helt fantastisk godt billede af dig, hvor du står inde i et stort rør ??
:øhmm:
Og du er godt nok hverken buttet, tyk eller det der er værre - du er en FLOT pige.
[/quote]
Hmm, er det det her du mener?
Men mange tak i hvert fald, jeg vil dog sige at jeg altså vejer under 60 kg på det billede, og meget gerne ville kunne passe de bukser igen
Her kan du se et hvor jeg vejer 70 kg.
Og her et fra sidste weekend, hvor jeg vejer 65
Men tak i hvert fald, jeg er enig med dig i at så længe jeg vejer under 60 kg er det ok Og mit mål er at jeg skal veje max 60 kg til min venindes bryllup d. 5.9.