Er du for tyk eller for tynd

:wehuu:

Ja, det var præcis det billede, jeg tænkte på - og jeg kan huske at jeg skrev til dig at du burde blive model.

:inlove:

Det er bare et SUVERÆNT billede af dig - og du ER bare en flot pige - uanset, hvad du vejer.

:hjerte:

Therse - Tak :slight_smile: Men jeg har vist ikke helt formerne, tror ikke mine bryster kan være i ret meget -høhø

Billede to er forresten fra TICA udstilling i Strib, og i kjolen ser man Tzari, siddende er det bagerst Ann K og forresten Ann-Dorit :slight_smile:

Hverken eller…vejer nu en 63-64 kilo og måler vist stadig 169:tihi:…smed 10-11 kilo sidste år, da jeg holdt op med at være gift…har nu taget 3-4 kilo på, siden jeg holdt op med at ryge…:høhø:

Nå, Mona, kiloene rasler af med noget mere havearbejde - så vær ikke for meget efter den dovne husbond - det er jo til dit eget bedste :høhø:

Har du ikke taget på siden dyrskuet er du ikke for tyk.

Jeg er efterhånden til pas vil jeg sige. For første gang i mine 24 år. :slight_smile:

Har altid været undervægtig, alt andet umuligt for mig. - Men det sidste år har jeg taget godt 5-8 kg på. - er gået fra 41,5 på en god dag. Til nu min. fast 47, og ind i mellem er jeg helt oppe og ramme 50. -what Helt vildt for mig. Kan ikke vænne mig til det, og mine bukser er for små. Helt ny verden. - Jeg brokker mig ikke, men det er lidt svært ind i mellem…:ups:

Ja jeg kan lige smide ind at jeg måler 166, så i mine øjne er jeg snart for tyk. :tihi: Sorry, men jeg skal lige lære at vænne mig til det. :slight_smile:

Jeg er en af de tykke tynde personer. Dvs. at jeg reelt set er tynd, efterhånden kun 5 kg for lidt. Men alt det, det har lykkedes mig at tage på sidder på maven, så jeg konstant ser ud som en der er i 5-6 mrd i en graviditet.

Det er blevet så slemt med maven nu, at jeg ikke engang kan trække den ordenlig ind, for at se pæn ud. Men jeg er lige startet på at skulle gøre noget ved det.

Jeg har altid drukket 1½-2 l cola om dagen, men det er nu skåret ned til max ½ l (den skal helt væk, men for at undgå abstinenser i form af hovedpine, så bliver det gradvist mindre) og så motionerer jeg lidt med en hulahopring. Når sommerferien er slut, har min mand og jeg aftalt at vi skal til at gå i det lokale motionscenter 2-3 aftener om ugen, for det genere mig virkelig meget med den store slaskemave på min ellers pæne krop.

Her er lige nogle billeder af mig før jeg tabte mig - og efter. :slight_smile:

1-2: Før.
3-4: Efter.
SÅ er i ikke i tvivl :tihi:

Fra jeg var 13 og til jeg var 41 var jeg nærmest undervægtig. Ofte var min BMI kun på 17-18 stykker, men efter jeg stoppede med at ryge for 3½ år siden har jeg taget på, så nu er jeg TYK og burde tabe mig mindst 15 kg, bare for at være nogenlunde normalvægtig :uha:

:wehuu:

Du er en flot pige - både før og efter dit vægttab.

:ok:

Jeg vil blot sige… uanset vægt… Er vi alle super SKØNNE :ok:

Uf det kan jeg godt nikke genkendende til. Var alt alt for tynd iflg. min læge (44 kg) og så stoppede jeg med at ryge for 4 år siden og på 7 mdr. tog jeg 37 kg på.

Mangler stadig at smide i hvertfald 19 kg før jeg selv syntes det er en vægt jeg kan acceptere. (Min læge siger 13 kg, men når det kommer til hvad jeg skal og bør veje, har lægen og jeg nu aldrig været særlig enige)

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Enig… vi er som vi er, og så længe det ikke er til fare for vores helbred - så lad os selv vælge, hvad vi vil veje.

-surrender

Hmm… Min BMI er ca. 23 i øjeblikket. Så det i sig selv er jo i orden. Ville gerne have den lidt ned. Men det er nok mere i mit hoved end noget andet, fordi den altid har ligget omkring 21. Sådan rent kg.-mæssigt ville jeg meget gerne tabe 3-5 kg. :slight_smile:

Men… :wink: Siden sidste år, da vi var på ferie synes jeg min mave er begyndt at drille mig. Har 1 gang taget en graviditetstest, fordi jeg bare følte mig udspilet og havde (har til tider stadig) svært ved at trække maven ind. :thumbdown:. Nogle gode råd? :kryds:

(billederne er fra aug. 2009 på Zakynthos. 1. billede er fra dagen efter vi ankom. 2. billede er sidste aften. Min mave “hæver” når vi er på ferie :S Og pt. gør den det også til hverdag :()

Bøllemis… du har bestemt ikke grund til at klage - du er da så slank og pæn.

:hjerte:

for tyk - en del ennda. men er heldig at det sidder jævnt fordelt.

til dem af jer der har set mig irl flere gange- ville i gætte på at jeg vejede 100 kg lige ud ?
og det mest irriterende er dem der taber sig når de begynder at dyrkemotion. jeg træner 2 el 3 gange i ugen i 55 min under høj intensitet, samt er fysisk aktiv på arbejde 3 dage i ugen. men nej ikke 1 gram har jeg tabt siden febuar.
MEN er dog kommet i meget bedre form og har eksempelvis næsten ikke bingo vinger mere.

ved også hvorfor det er som det er. sygdom og medicin laver fuldstændig ged i det hele men det er meget meget frustrerende.
en dag ville jeg gerne veje de 69 kg som jeg gjorde som 16 årig. men det er nok ikke realistisk. faktisk så har jeg det fint ved 80 kg til mine 180 cm. så er der til gården og gaden men uden at jeg ikke vil vise mig i bikini. og der kan jeg også være i en alm xl i hm samt en 34 " i jeans som er den største model i alm dame jeans i highstreet ( dvs hm, vero moda,bestseller osv)

men når en dag der er lidt mere styr på min sygdom og på job situatuionen så kommer der lidt overskud til at slanke mig igen.

på billedet ses forøvrigt også beviset på at jeg har haft langt hår, samt at min hårfarve er blond- et sted under de 30 forskellige farver det har haft gennem tiden

Bøllemis… du har bestemt ikke grund til at klage - du er da så slank og pæn.

:hjerte:[/quote]

Jamen tak, Therese :slight_smile:
Men synes ikke rigtigt jeg føler mig slank og pæn når jeg så kigger ned af mig selv og ikke kan se mine fødder for min (:doh:) oppustede mave -surrender.

Citat en af vores venner da vi var på ferie; “Louise, du kan jo bare trække maven lidt mere ind…”

Mig; “Jamen jeg kan ikke trække den mere ind :S”

:øhmm:

Kira ??

Nu kender jeg dig ikke godt nok til at kunne se, om det er dig der står eller siddder ???

:slight_smile:

Men jeg ser INGEN tyk/buttet pige på det billede…

Det passer altså ikke det der med at tykke folk ikke får kommentarer af folk.

Når man er ude og spise så taler andre folks blikke deres eget tydelige sprog. Det står skrevet i deres ansigter hvis man tillader sig at spise en is “Se lige hende den tykke der går og æder is. burde hun måske ikke lige have valgt en gullerod” Eller hvis man er på resturant til buffet “Skal hun virkelig have igen?”

for slet ikke at forglemme at jeg er blevet verbalt overfaldet 2 gange i løbet af de sidste 9 måneder af 2 fremmede der OVERHOVED ikke kendte mig, ene og alene grundet min vægt, som de mente de havde ret til at kommentere.

Tykke mennesker bliver generelt set på som dumme og dovne. Så beklager, men jeg kan ikke have særlig meget medlidenhed med tynde mennesker. Min barndomsveninde var en af slagsen. hun er sgu aldrig blevet overfaldet på gaden af fremmede…

[quote=Gry Gressbakken;408444]Det passer altså ikke det der med at tykke folk ikke får kommentarer af folk.

Når man er ude og spise så taler andre folks blikke deres eget tydelige sprog. Det står skrevet i deres ansigter hvis man tillader sig at spise en is “Se lige hende den tykke der går og æder is. burde hun måske ikke lige have valgt en gullerod” Eller hvis man er på resturant til buffet “Skal hun virkelig have igen?”

for slet ikke at forglemme at jeg er blevet verbalt overfaldet 2 gange i løbet af de sidste 9 måneder af 2 fremmede der OVERHOVED ikke kendte mig, ene og alene grundet min vægt, som de mente de havde ret til at kommentere.

Tykke mennesker bliver generelt set på som dumme og dovne. Så beklager, men jeg kan ikke have særlig meget medlidenhed med tynde mennesker. Min barndomsveninde var en af slagsen. hun er sgu aldrig blevet overfaldet på gaden af fremmede…[/quote]

Jeg mente ikke, at det er hårdere at være tynd end tyk. Det er ikke en konkurrence, det her.

Det er bare meget overset og noget som plagede mig meget, derfor nævnte jeg det.

Selvom jeg ikke er tynd har jeg tit fået den der; “skal du ikke have en portion/et stykke mere? Du kan jo sagtens tåle det”.

Synes det er den mest irriterende kommentar. Især når man så får den fra svigerbedstemor, som måneden før i al “fortrolighed” fortalte, at nu skulle man (jeg selv…) jo passe på jeg ikke gik hen og blev tyk… :S