Min kommentar gik på, at det folk skriver er, at tynde mennesker også får kommentarer.
Ikke, som du skrev, at tykke mennesker ikke får kommentarer.
Det sker ganske givet for begge.
[quote=Gry Gressbakken;408484]
Og jo jeg er også blevet kommenteret af familie. Min mor var meget dygtig til det i mine yngre dage hvor hun så meget misbilligende på mig hvis jeg tog et stykke lagkage mere “Er du nu sikker?” kunne den så komme.[/quote]
Men Gry … din mor gør det jo netop af kærlighed til dig
Hvis ikke en mor skal hjælpe og vejlede til, hvor meget man bør spise - hvem skal så :?
Jeg sætter altså forbud for min datter! Hun er i forvejen lidt for godt istand, så hun får altså ikke muligheden for at “tage et stykke lagkage” mere.
Det er min ret som mor - og den ret benytter jeg mig altså af.
[quote=louiseogbuster;408472]Nu er jeg ganske almindelig, dog med en træls topmave.
Men for godt et år siden vejede jeg 30 kilo mere end jeg gør i dag, og mit BMI var 35, dvs. på grænsen til sygelig fedme. I dag er mit BMI 22,7.[/quote]
[quote=Vivi_Fletcher;408498]Min kommentar gik på, at det folk skriver er, at tynde mennesker også får kommentarer.
Ikke, som du skrev, at tykke mennesker ikke får kommentarer.
Det sker ganske givet for begge.
Men Gry … din mor gør det jo netop af kærlighed til dig
Hvis ikke en mor skal hjælpe og vejlede til, hvor meget man bør spise - hvem skal så :?
Jeg sætter altså forbud for min datter! Hun er i forvejen lidt for godt istand, så hun får altså ikke muligheden for at “tage et stykke lagkage” mere.
Det er min ret som mor - og den ret benytter jeg mig altså af.[/quote]
Det er meget muligt det er din ret - men jeg husker det som meget ydmygende og pinligt når man skulle irettesættes i forhold til mad foran andre. Jeg har et indædt problem med folk der gør sådan noget. de ved ikke hvor ydmygende det er at sidde i den anden ende.
så må man lave reglerne før man forlader sit hjem. det andet kan jeg slet ikke have.
Jeg er ganske almindelig. En læge fortalte mig en gang at ens knoglebygning betyder meget i ens vægt, min knoglebygning er spinkel, måske er din knoglebygnin kraftig også vejer du mere uden at være for tyk.
Jeg er meget enig med Vivi…
Din mor gør det af kærlighed til dig.
Selvfølgelig skal folk ikke kommentere din vægt.
En mor er ikke folk. [/quote]
I mine øjne bliver en mor degraderet til folk hvis hun ydmyger sin datter i sin måde at gøre det på.
Hvis man derimod har aftalt at et stykke kage er nok, så er det noget andet. så ville jeg heller ikke luske mig til at prøve et stykke mere når jeg blev tilbudt det, for så havde jeg selv muligheden for at sige nej fordi jeg vidste hvad konsekvensen var.
folk der ikke har prøvet at blive irettesat mht. mad foran en masse andre tror jeg ikke kan sætte sig ind i HVOR ydmygende det er. Jeg ved da godt at min mor gjorde det af en god mening, men det ændre ikke på at jeg flere dage efter var flov og skamfuld og følte mig ydmyget og var vred på min mor over at hun fik mig til at føle det sådan, og ked af at hun kunne finde på at behandle mig sådan foran andre mennesker.
[quote=Gry Gressbakken;408444]Det passer altså ikke det der med at tykke folk ikke får kommentarer af folk.
Når man er ude og spise så taler andre folks blikke deres eget tydelige sprog. Det står skrevet i deres ansigter hvis man tillader sig at spise en is “Se lige hende den tykke der går og æder is. burde hun måske ikke lige have valgt en gullerod” Eller hvis man er på resturant til buffet “Skal hun virkelig have igen?”
for slet ikke at forglemme at jeg er blevet verbalt overfaldet 2 gange i løbet af de sidste 9 måneder af 2 fremmede der OVERHOVED ikke kendte mig, ene og alene grundet min vægt, som de mente de havde ret til at kommentere.
Tykke mennesker bliver generelt set på som dumme og dovne. Så beklager, men jeg kan ikke have særlig meget medlidenhed med tynde mennesker. Min barndomsveninde var en af slagsen. hun er sgu aldrig blevet overfaldet på gaden af fremmede…[/quote]
Gry.
Indtil jeg fik mit barn nummer 2 som 32 årig vejede jeg 40 kg. Tog efter Lærke 4 kg. på og jeg kan så betro dig at jeg har måtte høre meget for min vægt af både venner og totalt fremmede.
Folk mente åbenbart at det var på sin plads at fortælle mig at det var unaturligt, sygeligt, så ulækker ud osv. for ikke at tale om de blikke jeg konstant fik - så jo folk jeg ikke kendte eller ønskede at lære at kende, kommer skam også med kommentar når man i deres øjne er for tynd. Det var bestemt ubehageligt.
Jeg tror dette er et farligt emne… da vi ser så forskelligt på det…
ikke at sige jeg har noget i mod det, vi skal bare huske på, at vi ikke er ens…
Jeg synes det er lige synd, der er dem der ikke kan tåle at spise en flødeskums kage uden tage på, så er der dem der skal spise en for ikke at tabe sig…
Det er svært at tabe sig, og det er svært at tage på… Jeg er en af dem, hvor det tager overhånd, hvis jeg går på slankekur, sagt på den måde, at så spiser jeg slet ikke. nu er der nok nogen der siger, bare det var mig, men jeg ved også der er nogen der siger, puha det kender jeg godt…
Jeg ved så også, at det er meget svært at lade være med at spise søde og fede sager, da det jo smager godt, og det med at lade det stå… for en er ikke nok og 1000 er for mange…
jeg tror også, at det handler om hvordan man synes en kvinde skal se ud- fx synes jeg slet ikke det er pænt at være tynd og have drengekrop (når man er kvinde). Jeg synes det er smukt når en kvinde har former, når man kan se en talje, når der er lidt topmave, når numsen ikke er flad osv… så jeg synes en kvinde med helt naturlig krop er meget kønnere end de super tynde drenge-kopier der går på modehusenes catwalks.
I følge mit BMI er jeg indenfor normalvægten… I følge mig selv har jeg 5-10 kg for meget på sidebenene…
Jeg er 173 høj, og vil rigtig gerne ned omkring de 60 kg eller mindre)…
Som regel svinger min vægt mellem 65 og 70 kg. Lige pt tror jeg den er på godt 68 kg.
Egentlig går jeg dog ikke såå meget op i hvad jeg vejer, så længe jeg har det godt med mig selv, og har det godt generelt.
Men jeg har besluttet mig for at smide et par kg… for lige pt. har jeg det ikke godt med mig selv . Har et par områder der skal strammes op, så skal vist i gang med træningen…
[quote=Gry Gressbakken;408517]I mine øjne bliver en mor degraderet til folk hvis hun ydmyger sin datter i sin måde at gøre det på.
Hvis man derimod har aftalt at et stykke kage er nok, så er det noget andet. så ville jeg heller ikke luske mig til at prøve et stykke mere når jeg blev tilbudt det, for så havde jeg selv muligheden for at sige nej fordi jeg vidste hvad konsekvensen var.
folk der ikke har prøvet at blive irettesat mht. mad foran en masse andre tror jeg ikke kan sætte sig ind i HVOR ydmygende det er. Jeg ved da godt at min mor gjorde det af en god mening, men det ændre ikke på at jeg flere dage efter var flov og skamfuld og følte mig ydmyget og var vred på min mor over at hun fik mig til at føle det sådan, og ked af at hun kunne finde på at behandle mig sådan foran andre mennesker.[/quote]
Det er da også en besynderlig facon.
Det er jeg enig i.
[quote=Rimmen;408533]I følge mit BMI er jeg indenfor normalvægten… I følge mig selv har jeg 5-10 kg for meget på sidebenene…
Jeg er 173 høj, og vil rigtig gerne ned omkring de 60 kg eller mindre)…
Som regel svinger min vægt mellem 65 og 70 kg. Lige pt tror jeg den er på godt 68 kg.
Egentlig går jeg dog ikke såå meget op i hvad jeg vejer, så længe jeg har det godt med mig selv, og har det godt generelt.
Men jeg har besluttet mig for at smide et par kg… for lige pt. har jeg det ikke godt med mig selv . Har et par områder der skal strammes op, så skal vist i gang med træningen…[/quote]
Jeg ligger mellem 65-68. Har endnu ikke rundet de 70kg…
Men du har nok ret. Det er sikkert den der følelse af, at man godt kunne trænge til en opstramning. -surrender
[quote=Bølle-missen;408539]Jeg ligger mellem 65-68. Har endnu ikke rundet de 70kg…
Men du har nok ret. Det er sikkert den der følelse af, at man godt kunne trænge til en opstramning. -surrender[/quote]
Jeg har også kun rundet de 70 når jeg har tøj på på vægten, men det er sjældent jeg vejer mig, så har sikkert været deroppe omkring… Især i eksamensperioder hvor man spiser for meget skidt og rør sig for lidt
Jeg ville blive lykkelig for en opstramning af mave, baller og lår…
Uh hvor ville jeg dog blive lykkelig over at have en flad, fin mave…
Siden jeg mødte min mand, lagde smøgerne på hylden og har fået barn er der væltet 15 kg på. Vil gerne af med de 5 kun, for var for tynd inden jeg tog på :høhø:
Lige nu er der sommerferie, men ellers går jeg igang med Zumbaen igen i uge 32 - så håber jeg at smide kg der