[QUOTE=Vivi_Fletcher;1033240]Alle jer, der mener nedskæringer er forkert, mener I at skatten skal sættes yderligere op for dem, der arbejder :?
Eller hvor mener I der skal skæres, så der er penge til at bibeholde systemet som det er nu :?
Fakta er jo, at økonomien ikke hænger sammen længere, fordi der er for få der betaler i forhold til dem der modtager.[/QUOTE]
som jeg har forstået det, så går de nye stramninger i SU og kontanthjælp kun til én ting : at dækkeen skattelettelse!
og der synes jeg kæden hopper af! drop dog skattelettelsen! helt ærligt!
Vi har imho ikke råd til skattelettelser! det ville være rart med regering som faktisk holdt fast i deres løfter om “skattestop” for en gangs skyld! i stedet for at lette skatten, så lad den dog være! jeg siger ikke den skal være højere, men den skal bestemt heller ikke gøres mindre!
og så ville jeg for en gangs skyld gerne snart se et forslag til reformer som for alvor rammer politikerne selv også for en gangs skyld, så det ikke kun er “alle andre” reformerne skal ramme hårdt…
deres pensionsordninger er jo totalt groteske ift. det samfund vi lever i, hvor alt og alle skal spare og selv hårdtarbejdende folk har problemer med at få dagligdagen til at hænge sammen! 12 mdr bag muren på borgen og du er garanteret pension, og det er dine børn også! og det er altså en helt god pension de og deres børn får sig efter bare 12 måneder! :S det kunne jo være, at hvis børnene selv sku arbejde for sin pension, som alle andre og at hvis de faktisk sku have lagt lidt mere end 12 måneder i politikerstolen på borgen, at man så faktisk ville spare en PÆN portion penge, som kunne bruges mere fornuftige end deres betalte biler og chauffører…
jeg kan faktisk godt finde politkere som imho har lidt FOR pæne goder ift. det ansvar de sidder med! ingen tvivl om at deres løn skal følge det arbejde de udfører, meeeeen hvis landet skal spare - ska politikerne mon så ikke også følge med der?!
jeg er ikke for at skatten skal stige yderligere - jeg mener bare at skattelettelser på ingen måde hører til i tider, hvor man skal spare for at få samfundet til at fungere nogenlunde! :S
Vores sygehuse og velfærdssamfund bliver dælme ikke bedre af at en minimal skattelettelse på selskabsskatten, som SU og Kontanthjælpen skal financiere… (og de mener jo så at pengene fra stramningerne forsvinder totalt pga. alt det administrative arbejde der skal udføres for at tjekke op i hoved og røv på borgerne på SU og kontanthjælp - hurra! flere penge ud i et sort hul!)
jeg er HELT KLART for, at man fjerner nogle af cafépengene for de studerende, der bor trygt og godt hjemme hos mor og far med en pæn indkomst! Og jeg er HELT KLART for at man begynder at stille krav til at man møder til eksamenerne og faktisk også består nogle af dem i ny og næ, for at man får sin SU! evigsstudenter der bare går og “læser” for at få SU suger voldsomt på SU-kassen, og nogle af dem fortjener et “mildt” los i røven for at komme videre…
men det er ikke nemt at få arbejde, når der intet arbejde er - og så nytter det dælme ikke at smide folk på en uddannelse, som de heller ikke kan få et arbejde inden for - for der er jo ingen stillinger ift. hvor mange ansøgere der er! :S Det giver bare højere SU udgifter og folk der igen kommer til at træde vande i en uddannelse de reelt ikke ønsker at være på…
Jeg mener bestemt ikke de nye reformer er løsningen til at få de unge arbejdsløse uden uddannelse i gang… man kan tvinge hesten til truet, men man kan ikke tvinge den til at spise!
derimod vil jeg langt hellere kigge deres forældre DYBT i øjnene og spørge dem hvad fanden de tænkte på, da de skulle opdrage de unger til at være SÅ glade for at sidde og nasse på andre på en kontanthjælp uden nogensinde selv at have ydet noget…MEGET af det stammer altså fra de værdier og holdninger de unge har med i deres bagage! og en del af den bagage kommer hjemmefra! de er vant til at få ALT serveret på et sølvfad og er ikke vant til at arbejde for at opnå det de vil - det har mor og far lige klaret for dem eller det har skolen lige ordnet - og så forventer de jo naturligvis at det med arbejde det klarer samfundet da lige for dem… noget kommer altså også fra samfundet selv! hvordan er de unge i dag præget til at fungere, den livsstil der skal føres!
en revolution og reform skal starte i de unge uuddannede arbejdsløses indstilling til hvordan et samfund og hvordan et voksent liv fungerer - og hvordan man tager lidt ansvar for sig selv som ung voksen og for sin egen fremtid.
men derfra og så til at fjerne kontanthjælpen og tvinge folk ud i meningsløse uddannelsesforløb, som opgives gang på gang, der er dælme langt! :S